ÜYE GİRİŞİ: Kullanıcı Adı: Şifre: Şifremi unuttum Beni Hatırla ?  Üye Ol
Canlı Maç Skorları | Forum | BESYO 2015 | Haber Gönder | Künye | Iletisim | Sık Kullanılanlara Ekle | Livescore
Manset Alti Haberleri
 Branşlar
Atletizm
Badminton
Basketbol
Cimnastik
Doğa Sporları
Futbol
Güreş
Hentbol
Masa Tenisi
Okçuluk
Su Sporları
Tenis
Voleybol
Yüzme
 Çok Okunanlar
 İşte A Milli Takım ın Euro 2016 kadrosu!
Egzersiz yaparken sakatlanmayın
Sağlıklı ve zinde kalabilmek için yapılan egzersizler, doğru yapılmadığında sakatlıklara yol açıyor.

Tarih: 2010-06-22
Saat: 01:15:44
Kategori: Beden Eğitimi


Uzmanlar, egzersiz programının mutlaka bir uzman tarafından belirlenmiş olması gerektiğini belirterek, mekik çekerken bacakların düz olmaması, bu şekilde yerden kaldırma ya da yukarıdan aşağıya doğru indirme hareketi yapılmaması, gövdenin zorlanarak sağa sola dönme ya da geriye doğru kalkma hareketlerinden kaçınılması gerektiği uyarısında bulunuyor.


Türkiye Fizyoterapistler Derneği Başkan Yardımcısı Uzman Fizyoterapist Murat Dalkılınç, AA muhabirine yaptığı açıklamada, sağlıklı yaşamın vazgeçilmez şartlarından birinin düzenli egzersiz olduğunu söyledi.


Haftada üç gün yapılacak egzersiz sayesinde hem vücudun formda kalacağını, hem de birçok hastalık açısından ciddi bir tehlike olan obezite riskinin ortadan kalkacağını, kemik ve kas kitlesinin korunacağını belirten Dalkılınç, sağlığın korunabilmesi için egzersizlerin bilinçli yapılması gerektiğini bildirdi.


Dalkılınç, son yıllarda spor merkezlerinin dışında belediyelerin parklara yerleştirdiği spor aletlerinin sık kullanıldığını ifade ederek, bu aletlerin doğru kullanılması gerektiği, yanlış egzersizlerin sakatlıklara yol açabileceği uyarısında bulundu.


Duruş bozukluğu olan kişilerin, egzersiz yaparken omurga ve eklemlerini zorlayabileceğine dikkati çeken Dalkılınç, bu kişilerin düzenli spora başlamadan önce mutlaka uzman bir fizyoterapiste danışmaları gerektiğini söyledi. Dalkılınç, fizyoterapistlerin duruş analizi yaparak kişiye özel egzersiz önereceğini belirterek, ciddi bir sorun tespit edilmesi halinde ortopediste yönlendirilerek, olası sakatlanmaların önüne geçilebileceğini bildirdi.


Özel bir sağlık sorununda hekim tarafından egzersiz önerilmesi halinde,direk spor salonuna gitmek yerine önce fizyoterapiste ulaşılması, buradan sonra verilen program ve uygulama şekline sadık kalınarak spor yapılması gerektiğine işaret eden Dalkılınç, kesinlikle internetten önerilen aletlerin ve egzersizlerin bilinçsizce kullanılmaması, CD lerdeki uygulamaların tatbik edilmemesi gerektiğini kaydetti.


-EGZERSİZ, MUTLAKA ESNEME HAREKETLERİYLE BİTİRİLMELİ-


Doğru bir egzersiz için ilk şartın, egzersize başlamadan önce vücudun iyi ısıtılması gerektiğini belirten Dalkılınç ın verdiği bilgiye göre, ilk olarak öncelikle boyundan ayak bileğine kadar tüm vücudun basit hareketlerle ısınması gerekiyor. Yapılacak programın ardından, egzersizin mutlaka esneme hareketleri yapılarak bitirilmesi gerekiyor. Bu şekilde egzersiz sonrası oluşacak kas ağrılarının önüne geçiliyor.


Spor sonrasında kaslara dinlemeleri ve toparlanmaları için yeterince zaman verilmesi öneriliyor. Örneğin her gün yapılan bir egzersiz programında, bir gün bacakların diğer gün kolların yoğun olarak çalıştırılması tavsiye ediliyor.


Kasların dengeli şekilde ve simetrik olacak şekilde çalıştırılması gerekiyor. Örneğin, karın kasları çalıştırılırken sırtın ihmal edilmemesine özen gösterilmesi gerektiği vurgulanıyor. Sadece aynada görülebilen değil, tüm kasların çalıştırılması isteniyor.


Egzersiz yapılırken konsantre olunması, dalgınlığın olası sakatlıklara yol açabileceğine dikkat çekiliyor. Bir ağırlığı sadece kaldırırken değil, özellikle bırakırken de yavaş ve kontrollü olunması tavsiye ediliyor.


Egzersizin süre, yoğunluk ve sıklığının yavaş yavaş artırılması, aynı kası çalıştıran farklı egzersizlerin yapılması öneriliyor.


- BACAKLAR DÜZ ŞEKİLDE MEKİK ÇEKİLMEMELİ -


Egzersiz yaparken unutulmaması gereken 5 temel prensibi aktaran Dalkılınç, fizyoterapistlerin özellikle terapatik/iyileştirme amaçlı egzersizler konusunda uzman olduklarının altını çizdi.


Dalkılınç, çok sayıda kişinin spor yaparken sakatlık geçirdiğini belirterek, özellikle bel sorunu olanların kesinlikle yapmaması gereken egzersizleri ise şöyle sıraladı:


Bacaklar düz şekilde mekik çekilmemeli. Ayaklar, bir yere sabitlemiş olsa dahi bacaklar düz şekilde asla mekik çekilmemeli.


Bacaklar, düz olacak şekilde yerden kaldırma ya da yukarıdan aşağıya doğru yavaş yavaş indirme hareketi asla yapılmamalı.


Gövdeyi zorlayarak sağa sola dönme ya da geriye doğru kalkma hareketleri yapılmamalı.


 





01:15:44
01 Haziran 2016
Arkadaşına Yolla Yazıcıya Yolla
YORUMLAR
Bu Habere Yorumunuzu Ekleyin
İsim
E-posta
Başlık
Yorum

       Tüm alanları doldurmanız gerekmektedir.
Günün Diğer Haber Başlıkları
    Abdi İpekçi de kazanan F.Bahçe
    İşte A Milli Takım ın Euro 2016 kadrosu!
    NBA de finalin adı Warriors-Cavaliers
    Galatasaray dan TBF ye tepki
    İşte dev derbinin faturası
    Devler Ligi nin en başarılı futbolcuları
    Dev derbide 4. raunt
    Hamilton, bu sezon ilk kez birinci
    Antalya da Emre Mor fırtınası!
    Milli atlet, Diamond Lig de 5. oldu
    Sofuoğlu ndan sezonun 3. zaferi
    Milliler 90+4 te Karadağ ı geçti!
    Olaylı derbi G.Saray ın! Aslan seriye tutundu
    Şampiyonlar Ligi Şampiyonu Real Madrid
    Ve ilk finalist belli oldu
    NBA de ilk finalist belli oldu
    Sofuoğlu, İngiltere de ilk sıradan başlayacak
    Ve Deportivo Emre yi açıkladı
    Fenerbahçe den G.Saray a 25 sayı fark!
    Süper Lig e son bilet Alanyaspor un
    Türk kadın boksör dünya üçüncüsü
    İşte yılın en iyi 5 i
    Türkiye Kupası Galatasaray ın!
    Hentbolda play-off final serisi heyecanı
    Cimnastikte Avrupa heyecanı
    Cavs tan Raptors a fark
    Dev derbide ilk raunt Fenerbahçe nin
    İşte G.Saray ın derbi kadrosu
    Anadolu Efes ten müthiş geri dönüş
    Marsel İlhan Fransa Açık’a veda etti

Reklamlar: Forum | Etkinlik Paylaş | Masaj | Spor Akademisi | Naili Moran Vakfı | Spor Malzemeleri | | RSS Kaynağı