ÜYE GİRİŞİ: Kullanıcı Adı: Şifre: Şifremi unuttum Beni Hatırla ?  Üye Ol
Canlı Maç Skorları | Forum | BESYO 2013 | Haber Gönder | Künye | Iletisim | Sık Kullanılanlara Ekle | Açılış Sayfam Yap
  26 Temmuz 2014 Cumartesi 20:49 Drogba yı resmen açıkladılar -  19:21 Bu görüntü emekli etti! -  18:59 MEB, yaz tatili özür duyurusunu yayımladı -  18:57 Milli tenisçiler şampiyon -  18:57 Hakan Balta ya yeni sözleşme -  18:56 İşte Fırtına nın yeni formaları -  18:19 Avrupa devlerinin Arda mücadelesi -  18:16 iPhone kullanıcıları bu güncellemeyi yapmayın  -  23:52 Bursa dan erken veda! -  20:02 İşte La Liga fikstürü! -  20:00 Şahika dan yeni rekor -  19:59 Ceyhun artık Bundesliga da -  19:57  Süper küfür 100 bin TL! -  19:53 Federal Mahkeme den F.Bahçe kararı -  17:16  Beşiktaş UEFA ya kadroyu gönderdi - 
Manset Alti Haberleri
 Branşlar
Atletizm
Badminton
Basketbol
Cimnastik
Doğa Sporları
Futbol
Güreş
Hentbol
Masa Tenisi
Okçuluk
Masa Tenisi
Su Sporları
Tenis
Voleybol
Yüzme
 Çok Okunanlar
 1. Kademe Badminton Antrenörlük Kursu
Egzersiz yaparken sakatlanmayın
Sağlıklı ve zinde kalabilmek için yapılan egzersizler, doğru yapılmadığında sakatlıklara yol açıyor.

Tarih: 2010-06-22
Saat: 01:15:44
Kategori: Beden Eğitimi


Uzmanlar, egzersiz programının mutlaka bir uzman tarafından belirlenmiş olması gerektiğini belirterek, mekik çekerken bacakların düz olmaması, bu şekilde yerden kaldırma ya da yukarıdan aşağıya doğru indirme hareketi yapılmaması, gövdenin zorlanarak sağa sola dönme ya da geriye doğru kalkma hareketlerinden kaçınılması gerektiği uyarısında bulunuyor.


Türkiye Fizyoterapistler Derneği Başkan Yardımcısı Uzman Fizyoterapist Murat Dalkılınç, AA muhabirine yaptığı açıklamada, sağlıklı yaşamın vazgeçilmez şartlarından birinin düzenli egzersiz olduğunu söyledi.


Haftada üç gün yapılacak egzersiz sayesinde hem vücudun formda kalacağını, hem de birçok hastalık açısından ciddi bir tehlike olan obezite riskinin ortadan kalkacağını, kemik ve kas kitlesinin korunacağını belirten Dalkılınç, sağlığın korunabilmesi için egzersizlerin bilinçli yapılması gerektiğini bildirdi.


Dalkılınç, son yıllarda spor merkezlerinin dışında belediyelerin parklara yerleştirdiği spor aletlerinin sık kullanıldığını ifade ederek, bu aletlerin doğru kullanılması gerektiği, yanlış egzersizlerin sakatlıklara yol açabileceği uyarısında bulundu.


Duruş bozukluğu olan kişilerin, egzersiz yaparken omurga ve eklemlerini zorlayabileceğine dikkati çeken Dalkılınç, bu kişilerin düzenli spora başlamadan önce mutlaka uzman bir fizyoterapiste danışmaları gerektiğini söyledi. Dalkılınç, fizyoterapistlerin duruş analizi yaparak kişiye özel egzersiz önereceğini belirterek, ciddi bir sorun tespit edilmesi halinde ortopediste yönlendirilerek, olası sakatlanmaların önüne geçilebileceğini bildirdi.


Özel bir sağlık sorununda hekim tarafından egzersiz önerilmesi halinde,direk spor salonuna gitmek yerine önce fizyoterapiste ulaşılması, buradan sonra verilen program ve uygulama şekline sadık kalınarak spor yapılması gerektiğine işaret eden Dalkılınç, kesinlikle internetten önerilen aletlerin ve egzersizlerin bilinçsizce kullanılmaması, CD lerdeki uygulamaların tatbik edilmemesi gerektiğini kaydetti.


-EGZERSİZ, MUTLAKA ESNEME HAREKETLERİYLE BİTİRİLMELİ-


Doğru bir egzersiz için ilk şartın, egzersize başlamadan önce vücudun iyi ısıtılması gerektiğini belirten Dalkılınç ın verdiği bilgiye göre, ilk olarak öncelikle boyundan ayak bileğine kadar tüm vücudun basit hareketlerle ısınması gerekiyor. Yapılacak programın ardından, egzersizin mutlaka esneme hareketleri yapılarak bitirilmesi gerekiyor. Bu şekilde egzersiz sonrası oluşacak kas ağrılarının önüne geçiliyor.


Spor sonrasında kaslara dinlemeleri ve toparlanmaları için yeterince zaman verilmesi öneriliyor. Örneğin her gün yapılan bir egzersiz programında, bir gün bacakların diğer gün kolların yoğun olarak çalıştırılması tavsiye ediliyor.


Kasların dengeli şekilde ve simetrik olacak şekilde çalıştırılması gerekiyor. Örneğin, karın kasları çalıştırılırken sırtın ihmal edilmemesine özen gösterilmesi gerektiği vurgulanıyor. Sadece aynada görülebilen değil, tüm kasların çalıştırılması isteniyor.


Egzersiz yapılırken konsantre olunması, dalgınlığın olası sakatlıklara yol açabileceğine dikkat çekiliyor. Bir ağırlığı sadece kaldırırken değil, özellikle bırakırken de yavaş ve kontrollü olunması tavsiye ediliyor.


Egzersizin süre, yoğunluk ve sıklığının yavaş yavaş artırılması, aynı kası çalıştıran farklı egzersizlerin yapılması öneriliyor.


- BACAKLAR DÜZ ŞEKİLDE MEKİK ÇEKİLMEMELİ -


Egzersiz yaparken unutulmaması gereken 5 temel prensibi aktaran Dalkılınç, fizyoterapistlerin özellikle terapatik/iyileştirme amaçlı egzersizler konusunda uzman olduklarının altını çizdi.


Dalkılınç, çok sayıda kişinin spor yaparken sakatlık geçirdiğini belirterek, özellikle bel sorunu olanların kesinlikle yapmaması gereken egzersizleri ise şöyle sıraladı:


Bacaklar düz şekilde mekik çekilmemeli. Ayaklar, bir yere sabitlemiş olsa dahi bacaklar düz şekilde asla mekik çekilmemeli.


Bacaklar, düz olacak şekilde yerden kaldırma ya da yukarıdan aşağıya doğru yavaş yavaş indirme hareketi asla yapılmamalı.


Gövdeyi zorlayarak sağa sola dönme ya da geriye doğru kalkma hareketleri yapılmamalı.


 





01:15:44
26 Temmuz 2014
Arkadaşına Yolla Yazıcıya Yolla
YORUMLAR
Bu Habere Yorumunuzu Ekleyin
İsim
E-posta
Başlık
Yorum

       Tüm alanları doldurmanız gerekmektedir.
Günün Diğer Haber Başlıkları
    Drogba yı resmen açıkladılar
    Bu görüntü emekli etti!
    MEB, yaz tatili özür duyurusunu yayımladı
    Milli tenisçiler şampiyon
    Hakan Balta ya yeni sözleşme
    İşte Fırtına nın yeni formaları
    Avrupa devlerinin Arda mücadelesi
    iPhone kullanıcıları bu güncellemeyi yapmayın
    Bursa dan erken veda!
    İşte La Liga fikstürü!
    Şahika dan yeni rekor
    Ceyhun artık Bundesliga da
     Süper küfür 100 bin TL!
    Federal Mahkeme den F.Bahçe kararı
     Beşiktaş UEFA ya kadroyu gönderdi
    Cim Bom tat vermedi!
    Yeni dolandırıcılık yöntemi! Başınıza gelebilir!
    Şike davasında Aziz Yıldırım a şok!
     40 ildeki liselerde okullar erken açılacak
    İmzayı attı basına tanıtıldı!
    Hentbolda rakipler belli oldu
    TFF den cezalara yeni talimat ayarı!
     Sinan Bolat Galatasaray da!
    2014’ün en hızlısı Justin Gatlin!
    Beşiktaş tan gol şov!
    Galatasaray galibiyetle başladı!
    Öğretmene rotasyon 8 veya 10 yıl olabilir
    Spor Toto 2 ve 3. Lig fikstürleri çekildi
    Yeni sezona yeni uygulama
    Ümit Milliler tarih yazdı!

Reklamlar: Forum | Etkinlik Paylaş | Spor Malzemeleri | Masaj | Spor Akademisi | spor avm | Spor Malzemeleri | spor malzemesi | spor ürünleri
Naili Moran Vakfı | Spor Malzemeleri | Tenis Raketi | Dambıl | Dambıl Fiyatları | RSS Kaynağı