ÜYE GİRİŞİ: Kullanıcı Adınız: Şifreniz: Şifremi unuttum Beni Hatırla ?  Üye Ol
ÖZEL HABER    SPOR    EĞİTİM    SEMİNER VE KURS    BEDEN EĞİTİMİ    SAĞLIK    OKUL SPORLARI    KPSS    VİDEOLAR
Ana Sayfa | Forum | Canlı Skorlar | BESYO | Haber Gönder | Künye | Spor ve Yaşam Dergisi | İletişim | Livescore
Manset Alti Haberleri
  FLAŞ HABER: Beşiktaş Avrupa da bambaşka!
Manset Alti Haberleri
Masa Tenisine Yeni Başlayan Çocukların Çalıştırılması
Masa tenisine yeni başlayan çocukları çalıştırmak için teknik becerileri yüksek, ciddi, çok iyi konsantre olabilen ve gözlem kabiliyeti yüksek olan bir çalıştırıcı gerekir.
Google+   Kategori: Beden Eğitimi
  Tarih: 15.08.2010
- Bu haber 506 kez okundu.

Genel inanışa göre; masa tenisine başlamak için en uygun yaş 7’dir. İlk çalışmalar, her birisinin kendine has amacı ve yapısı olan, 8-10 ayrı seans şeklinde olmalıdır. Her seans yaklaşık 60-75 dakika arasında düzenlenmelidir. Bir önceki çalışma amacına ulaşmadan çalıştırıcı bir sonraki seansa geçmemelidir.



1. İlk Seans (Alışma)
İlk seansta çocuklar çalıştırıcı ve çalışma ortamını tanırlar. Bu seansta amaç çalıştırıcı ile çocuklar arasında bir bağ oluşturmaktır. Bu aşamada masa tenisinin amacından hiç bahsedilmez. Çocuklar ile arasında bir bağ oluşturmanın yanı sıra çalıştırıcı, her çocuğun hazır olma durumunu, disiplinini ve el düzgünlüğünü gözlemleyerek belirlemelidir.



2. İkinci Seans (Toplu Oyun)
Her çocuk için bir top gerekir. Bunların boyu tenis topu kadar veya biraz daha büyük olmalıdır. Bunlara ek olarak çalıştırıcıya 5 adet pota çemberi ve tahta veya karton kutu gerekir.



Çalışma Programı:
• Top ile odanın etrafında koşmak
• Odanın etrafında koşarken topu havaya atıp yere düşürmeden tutmak
• Topu devamlı yerde zıplatarak odanın etrafında koşmak
• Çalıştırıcının her düdük çalışında yukarıdaki çalışmaları değiştirmek
• Yukarıdaki alıştırmaları yere çömelmiş olarak yapmak
• Yerden 2-3 metre yüksekliğe asılmış potalara toplara basketbol oynar gibi top atmak. Bunu yaparken de topları çemberin tam ortasına atmaya çalışmak
• Topları 10-15 santim uzaklıktan karton kutulara atmaya çalışmak



Bu alıştırmanın amacı çocukların topa ne derece hükmedebildiklerini görmektir.



3. Üçüncü Seans - Masa Tenisi Topu
Bu seans 3 kısımdan oluşur. Birinci kısımda ilk seansta yapılan koşmalar tekrarlanır. İkinci kısımda tenis toplarıyla yapılan çalışmalar çalıştırıcının ekleyebileceği çeşitlemelerle tekrarlanır. Üçüncü kısımda ise çalıştırıcı ilk defa masa tenisi toplarını ortaya çıkartır ve çocuklara topun boyunu, rengini ve ağırlığını gösterir. Daha sonra önceki çalışmalarda tenis topları ile yapılan çalışmalar masa tenisi topları ile tekrarlanır.



4. Dördüncü Seans - Raket ve Masa Tenisi Topu (I)
Bu seans için gerekli ekipman tenis ve masa tenisi topları ve masa tenisi raketleridir. Bu bölüm 3 kısımdan oluşur. İlk bölümde daha önceki koşma çalışmaları tekrarlanır. İkinci bölüm yine tenis toplarıyla yapılan çalışmalardan oluşur. Bu çalışmalar sırasında çocuklar topları servis için ne kadar yükseğe atmaları gerektiğini kendileri keşfetmelidirler. Çalıştırıcı servis için topu havaya atarken kolun ilk durumunu ve sonrasında vücudun yapması gereken takip hareketlerini vurgulamalıdır.



Çalışma Programı:
• Çocuklar ayakta dururken, otururken, yürürken, koşarken veya zıplarken topu tek elle yerde zıplatırlar.
• Topu kaçırmadan zıplatarak koşarlar.
• Koşarken topu sağ ve sol elleriyle değişik yüksekliklere zıplatırlar.
• Yukarıdaki alıştırmaları engeller arasında zig-zag yaparak tekrarlarlar.



Bu alıştırmaların amacı çocukların hareketlerine ritim ve simetri verebilmektir. Bu aşamada çocuklar vücutlarına hükmetmeyi öğrenmelidirler. Seansın üçüncü kısmında çocuklara ilk defa raket verilir ve sonra ilk alıştırmaya geçilir.



5. Raket ve Masa Tenisi Topu (II)
Bu seansta gereken ekipman masa tenisi topları ve çemberlerdir. İlk bölümde çemberler kullanılır.



Çalışma Programı:
• Çocuklar odanın bir köşesinden diğerine koşarak çemberleri yerde döndürürler.
• Çocuklar çemberleri yere paralel olarak 30-40 santim yükseklikte tutarlar. Çember bu pozisyondayken ayakları birbirlerine yapışık ve dizlerini yukarıya doğru çekerek çemberin içine ve dışına zıplarlar.
• Çemberleri yukarıya doğru atıp çember düşerken içine girmeye çalışırlar.



İkinci kısımda, çalıştırıcı masa tenisi raketi ve toplarını kullanır. Çalıştırıcı çocuklara topu raket üzerinde dengede tutma çalışması yaptırabilir. Çocuklar topu ne kadar süre düşürmeden raket üzerinde tutabileceklerini görürler. Daha sonra bir önceki seanstaki çalışmaları ve duvarda top zıplatma çalışmalarını yaparlar. Çalışmayı daha zorlaştırmak için duvara 100-150 santim yüksekliğinde bir çizgi çizilir ve topu bu çizginin üzerine vurma zorunluluğu getirilir. Çocuklar raketin her iki yüzünü kullanmalıdırlar. Daha sonra duvara 150 santim yükseklikte 40 santimlik daireler çizilir. Çocuklar  topu dairenin tam ortasına atmaya çalışarak yine top zıplatma çalışmalarını yaparlar. Bu çalışma sırasında çalıştırıcı çocukların raketi doğru şekilde tuttuklarını kontrol eder ve kol hareketlerini yavaş yavaş düzeltmeye başlar. İlk aşamada top yerde zıpladıktan sonra duvara atılır. İkinci aşamada ise top yerde zıplatılmadan duvarda zıplatılır.



6. Çalışmaları Mükemmelleştirmek
Bu bölümde gerekli olan ekipman tenis topları, çemberler, raket ve masa tenisi toplarıdır. Bu seans üç kısımdan oluşur. İlk bölümde daha önceki bölümlerdeki tenis topu alıştırmaları tekrar edilir. İkinci bölümde çemberli alıştırmalar yapılır. Üçüncü aşamada ise çocuklar topu raketleriyle yerde zıplatırlar. Yerde top zıplatma çalışmasını ilk önce ayaklar sabit olarak, daha sonra yavaş yavaş yürüyerek, sonrasında ise hızlı yürüyerek yaparlar. Daha sonra aynı çalışmayı engeller arasından geçerek yaparlar. Çalıştırıcı çalışmayı daha da karmaşık yapmak isterse topu sıralı olarak yerde ve raket üzerinde zıplattırabilir. Raketin her iki yüzü de kullanılabilir. Bu çalışmalar sırasında kol hareketlerine çok dikkat edilmelidir. Çocuklar bu çalışmada uzmanlaştıktan sonra yere, bir çizgi çizmek, 75 santim yüksekliğinde bir ip germek veya bir banko yerleştirmek gibi bir engel konmalıdır. Bu çalışmaların amacı çocukların vuruş hislerini geliştirirken ayak koordinasyonlarını da sağlamaktır.



7. Masa Tenisi Masası
Bu seansta gereken ekipman ip atlama ipi, raketler, toplar ve bir de masadır. Bu seans üç kısımdan oluşur. İlk kısımda her çocuğa bir atlama ipi verilir. Çocuklar çalışma-dinlenme zamanlamasına dikkat ederek ip atlama becerilerin geliştirirler. İkinci kısımda bir önceki seansta yapılan top-raket alıştırmalarının gerekli olan kısımları tekrar edilir. Üçüncü kısımda ise ilk defa masa ile tanışırlar (file hariç). Yapılması gereken ilk çalışmada çocuklar, karşılıklı olarak masalara geçerler ve bir tanesi topu masanın karşı tarafına çapraz olarak zıplatır, karşı taraftaki çocuk ise topun yerde (ayak basılan zeminde) zıplamasını bekleyip, sonra masanın karşı tarafına atar. Bu çalışma önce raketin bir tarafını kullanarak, sonra da diğer tarafını kullanarak yapılır. Bu çalışma ile çocuklar vuruş sırasında masaya göre nerede durmaları gerektiğini öğreneceklerdir. Bu çalışmayı yaparken topa, topun en yüksek noktasında vurulmalıdır. Dirsekleri vücudun yan kısmından ayrılmamalı ve omuzları topun gidiş açısına paralel olmalıdır. Bu çalışmada uzmanlaştıktan sonra masaya file takılır ve aynı çalışma tekrarlanır.



8. Masa Tenisi Çalışması
Bu seansta diğer alıştırmalarda kullanılan tüm ekipmanlar kullanılacaktır.



Çalışma Programı:
• Koşma, top ve ip atlama çalışmaları
• Kısa bir aradan sonra raket, tutuş, masa, file ve bazı masa tenisi kuralları hakkında açıklamalar yapılmalıdır.
• Basit masa tenisi hareketleri uygun ayak hareketleri ile birlikte topsuz olarak gösterilir. Forehand ve backhand hareketleri önce ayrı ayrı, sonra da birlikte gösterilir.
• Vücut esnekliği için jimnastik hareketleri yapılır.
• Kas kuvvetlendirmek için jimnastik hareketleri yapılır.
• Masa başında forehand ve backhand hareketlerinin önce ayrı ayrı, sonra da birlikte uygulanır. Raketin üzerine bir top yerleştirip serbest elin işaret parmağıyla top rakete sabitlenir ve forehand ve backhand hareketleri 20-30 defa yapılır.
• Raket üzerinde top zıplama seviyelerini ritmik olarak değiştirerek zıplatılır. Bu çalışma önce raketin bir yüzünde, sonra diğer tarafında ve son olarak da her iki tarafını sıralı olarak kullanarak uygulanır.
• Masada forehand ve backhand vuruş hareketleri çalışılır.
• Fiziksel kuvvetlendirme çalışmaları, zıplamalar, barfiks ve karın kası çalışmaları yapılır.
• Çalıştırıcı (topu masada zıplatarak) ile çapraz forehand vuruş çalışmaları, sonra da backhand vuruş çalışmaları yapılır.
• Yürüme ve gerinme gibi gevşetici ve yorgunluk atmaya faydası olabilecek hareketler yapılır. 



18 Ekim 2017 Arkadaşına Yolla Yazıcıya Yolla
YORUMLAR
 nonono  muammer   /    2014-05-06
 iyi ama fazla değil.

 masa tenisi çalışmaları  birol   /    2010-10-07
 güzel bir çalışma, faydalı bilgiler, ellerinize sağlık...
 teşekkür  tülay   /    2010-09-30
 teşekkürler gerçekten süper bir çalışma yöntemi
 masa tenisiçalışması  murat   /    2010-09-16
 süper birçalışma yöntemi
 masa tenisi  taner   /    2010-08-30
 MASA TENİSİ ÇALŞMALARI

Adınız Soyadınız:  
E-postanız:   
Başlığınız:   
Yorumunuz:   
Lütfen kodu giriniz:   
     Tüm alanları doldurmanız gerekmektedir.
Facebook ile yorum yapınız.
Bunlar da ilginizi çekebilir
    Alerjiye karşı en keskin önlemler
    Fenerbahçe Doğuş, İtalya deplasmanında
    THY Avrupa Ligi nde 2. hafta
    Nadal sakatalandı
    Cenk, Ba ve Pancu yu geçti
    TOFAŞ evinde kazandı
    Sonuçlar ve puan durumu
    Beşiktaş Avrupa da bambaşka!
    Arda Turan yine yok!
    Trabzonspor un yeni hocası belli oldu
    Pınar Karşıyaka rakip tanımıyor
    Sharapova ilk turda elendi
    Fenerbahçe ye şampiyon atlet
    Açılış maçı VakıfBank ın
     Göbek yağlarını eritcek 9 besin
    Facebook tan özgeçmiş özelliği geliyor
    Fransa Bisiklet Turu nda güzergah açıklandı
    Ampute Milli Takımı na milyonluk ödül
    Play-off eşleşmeleri belli oldu
    Monaco - Beşiktaş maçı TRT 1 de

Reklamlar: Çorum Voleybol | Etkinlik Paylaş | Masaj | Spor Akademisi | Spor Malzemeleri
KURUMSAL KATEGORİLER SOSYAL
Künye Spor Eğitim Seminer ve Kurs Facebook
Reklam Gündem Beden Eğitimi Sağlık Twitter
İletişim Teknoloji Özel Haber Okul Sporları İnstagram
KPSS Spor ve Yaşam Dergisi Videolar RSS
Copyright © 2006 Tüm Hakları Saklıdır