ÜYE GİRİŞİ: Kullanıcı Adınız: Şifreniz: Şifremi unuttum Beni Hatırla ?  Üye Ol
ÖZEL HABER    SPOR    EĞİTİM    SEMİNER VE KURS    BEDEN EĞİTİMİ    SAĞLIK    OKUL SPORLARI    KPSS    VİDEOLAR
Manset Alti Haberleri
  FLAŞ HABER: Fenerbahçe'nin yeni hocası belli oldu!
Manset Alti Haberleri
Müfredatın temelinde değişiklik olmadı
Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Durmuş: Geçen yıl Temmuz da açıkladığımız müfredatlar, şu andaki müfredatlarımız. Temel bir değişiklik yok.
Google+   Kategori: Eğitim
  Tarih: 23.01.2018
- Bu haber 124 kez okundu.

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Alpaslan Durmuş, "Geçen yıl Temmuz da açıkladığımız müfredatlar, şu andaki müfredatlarımız. Temel bir değişiklik yok." dedi.

Durmuş, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığında (TTKB), güncellenen müfredata ilişkin açıklamalarda bulundu.

Durmuş, geçen yıl temmuz ayında açıklanan müfredat üzerinde yapısal bir değişikliğin yapılmadığını vurgulayarak, "Geçen yıl Temmuz da açıkladığımız müfredatlar, şu andaki müfredatlarımız. Temel bir değişiklik yok. Redaksiyonlar, ifade bozukluklarını gidermeler, tashihler, harf ve kelime hataları gibi şeyleri düzeltmeler, kaydırmalar var." ifadesine yer verdi.

"Cihat" kavramının müfredattan çıkarıldığına ilişkin basında yer alan haberleri hatırlatan Durmuş, bunları yalanladı. Durmuş, "cihat" konusunun 9. sınıftan 11. sınıfa kaydırıldığını belirterek, bu kararı 9. ve 10. sınıflardaki ortak derslerin yoğunluğu sebebiyle aldıklarını söyledi.

İnsanların bu kavram üzerinden yanlış yönlendirilebildiğini söyleyen Durmuş, "Eğitim aynı zamanda yanlış kavramsallaştırmaları düzelten ve doğruyu inşa etmeye çalışan bir süreçtir. İki işlevi birden vardır. Dolayısıyla yanlış kavramsallaştırmayı, yanlış oturtma anlamındaki cihat ile alakalı hususları düzeltmeye, doğrularını da inşa etmeye çalışıyoruz, çalışacağız." diye konuştu.

Durmuş, 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu nda, Türk milli eğitiminin amaçları ve ilkeleri sıralanırken, sistemin oturduğu temeller içerisinde birinci sırada Atatürkçülüğün geldiğini vurguladı. Durmuş, "Öğretim programlarında Atatürk var. Bu zaten olayın olmazsa olmazı ve olayın eti tırnağı." ifadesini kullandı.

- Öğretim programları güncellenecek

Durmuş, öğretim programlarında değişimleri sahadan gelen geri bildirimler çerçevesinde sürekli biçimde yaptıklarını ve yapacaklarını belirterek, programların ilerleyen süreçte de öğretim alanında gelişen teorilere göre yeniden gözden geçirileceğini söyledi.

Öğretim programlarında, yaptıkları pilot çalışmalar sonucunda eksiklik veya fazlalıklar tespit edildiği takdirde yeni düzenlemelerin gerçekleştirildiğini aktaran Durmuş, "Gelecek yıl 5. ve 6. sınıflardaki teknoloji tasarım dersiyle 7. ve 8. sınıflardaki bilgisayar dersinin yerlerini değiştirmeyi düşünüyoruz." değerlendirmesinde bulundu.

Tarihi dönemlerin, yakın, orta, yeni ve modern çağ ile aydınlanma çağı olarak isimlendirilmesinin Avrupa merkezci anlayışın yansıması şeklinde kabul ettiklerini söyleyen Durmuş, batı merkezci tarih anlatışının dışına çıkmak için farklı isimlendirmeler yaptıklarını bildirdi.

Durmuş, Türklerin tarih sahnesinde ortaya çıktığı dönemleri "kadim çağlar" olarak nitelendirdiklerini, belirli dönemler için orta zamanlar , yakın zamanlar şeklinde ifadeler kullandıklarını belirterek, yaptıkları isimlendirmelerle ilgili gelen eleştiriler üzerine bu konuda değişiklikte bulunduklarını kaydetti.

Durmuş, şimdiki programda "1200-1500 arası", "1500-2000 arası" şeklinde tarih aralıkları kullandıklarını söyledi.

- Felsefe dersine örnek metinler eklendi

Durmuş, felsefe eğitimini "varlık", "bilgi", "değer", "estetik" yaklaşımları çerçevesinde verdiklerini anlatarak, örnek metinler üzerinden çocukların bu konulara eğilmesini amaçladıklarını belirtti.

Öğretim programlarında, 11.sınıfa "Harita üzerinde 20. ve 21. yüzyıl felsefecilerinin isimlerini ve yaşadıkları coğrafyayı gösterir" şeklinde kazanım koyduklarını bildiren Durmuş, bununla felsefecilerin, isimleri ve yaşadıkları coğrafyanın ezberletilmesi yoluna gidilmediğinin altını çizdi.

Durmuş, öğrencilerin dünyada ve Türkiye deki çağdaş felsefecileri, yaşadıkları bölgeleri bilmelerinin amaçlandığını ifade etti.

- "Kök değerler" vurgusu

Eğitim programlarının amaçlarının sadece akademik açıdan başarılı bireyler yetiştirmek olmadığını vurgulayan Durmuş, müfredatta "adalet, dostluk, dürüstlük, öz denetim, sabır, saygı, sevgi, sorumluluk, vatanseverlik, yardımseverlik" olmak üzere 10 kök değerin belirlendiğini kaydetti.

Durmuş, "kök değerler"in her birini tohumlara benzeterek, "Örneğin kök değerlerden sorumluluk bir tohumdur. Hem alta doğru kendisini gittikçe kökleştirir, hem de yukarı doğru gövdesi ve dallarıyla yani başka değerlerle büyük bir ağaca dönüşür. Tek başına bir ağaç da değildir, 10 değerle beraber bir koldur ama dalları o kadar dallı budaklıdır ki birbirlerinden de etkilenir, birbirlerine de girişken bir şekilde yer alırlar. Bunlar bizim temel çatımızı oluşturuyor." sözlerine yer verdi.

- "Malayca ve Urduca seçmeli dil olarak okutulacak"

Bakanlar Kurulu kararıyla belirlenen ve okullarda okutulan 13 seçmeli yabancı dil dersine, yakın zamanda Korece ve Farsça yı da eklediklerini belirten Durmuş, "Pek yakın zamanda birkaç dil daha gelecek. Mesela şu an arkadaşlar Malayca ve Urduca yı çalışıyor." dedi.

Durmuş, Türkiye nin hem üretimiyle hem de ticaretiyle küresel ekonominin içinde yer alan bir ülke olduğunun altını çizerek, bu kapsamda seçmeli yabancı dil programlarının önemine vurgu yaptı.

Seçmeli yabancı dil derslerini, gelecek sene öğrencilerin internetten alabilecekleri şekilde sunmayı hedeflediklerini anlatan Durmuş, şunları kaydetti:

"Sunduğumuz seçmeli dersleri, isteyen öğrencilerin online olarak, açık lise mantığı ile alabileceği malzemeleri geliştirmek istiyoruz. Böylelikle çocuk birden fazla dil konusunda en azından selamlaşmayı, hal hatır sormayı, kendisini takdim etmeyi, işini tanıtmayı, bir rezervasyon yaptırmayı bilsin istiyoruz. Bunların hepsi A1 düzeyi yeterliklerdir."

- Güncelleme çalışmalarında öğretmen ve öğrencilerin görüşleri alındı

Müfredatın güncellenme çalışmaları yapılırken, Temel Eğitim Genel Müdürlüğünce, birinci, beşinci ve dokuzuncu sınıflarda öğretim programlarını uygulayan öğretmenlerden raporlar alındığını belirten Durmuş, Ortaöğretim Genel Müdürlüğünce de sahadaki pilot uygulamalarla ilgili elektronik sistem üzerinden, farklı branşlardan 30 bin civarında geri dönüş alındığının altını çizdi.

Durmuş, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı olarak öğretmen ile öğrencilerle odak grupları oluşturduklarını ve bu çerçevede görüş ve önerilerini aldıklarını sözlerine ekledi.

Memurlar.Net



23 Haziran 2018 Arkadaşına Yolla Yazıcıya Yolla
YORUMLAR

Adınız Soyadınız:  
E-postanız:   
Başlığınız:   
Yorumunuz:   
Lütfen kodu giriniz:   
     Tüm alanları doldurmanız gerekmektedir.
Facebook ile yorum yapınız.
Bunlar da ilginizi çekebilir
    Türk eskrimi altın çağını yaşıyor
    Türk Telekom'a ABD'li oyun kurucu
    Almanya'nın rakibi İsveç
    Güney Kore ile Meksika'nın 13. randevusu
    Dut yemek için 10 sağlıklı gerekçe
    2018 FIFA Dünya Kupası'nda heyecan tam gaz
    Milli hokeyciler Bulgaristan'da sahne alacak
    Yeni sistemde 16 bakanlık olacak
    NBA'de 2018 yılı draftı düzenlendi
    U20 Milliler madalyaları topladı
    Formula 1'de gaza Fransa'da basılacak
    Fenerbahçe'nin yeni hocası belli oldu!
    'Potanın Perileri' Romanya'yı yendi
    Hırvatistan, Arjantin'i yıktı
    Trabzonspor şike davası için CAS'a başvurdu
    Fransa, Peru'yu Mbappe ile geçti
    Bakan Bak, top sektirip ok attı
    VakıfBank'ta 4 yabancı oyuncunun sözleşmesi yenilendi
    Diyarbakır, 300 milyonluk spor tesisine kavuşturuldu
    Emre Can imzayı attı

Reklamlar: Çorum Voleybol | Etkinlik Paylaş | Masaj | Spor Akademisi | Spor Malzemeleri
KURUMSAL KATEGORİLER SOSYAL
Künye Spor Eğitim Seminer ve Kurs Facebook
Reklam Gündem Beden Eğitimi Sağlık Twitter
İletişim Teknoloji Özel Haber Okul Sporları İnstagram
KPSS Spor ve Yaşam Dergisi Videolar RSS
Copyright © 2006 Tüm Hakları Saklıdır