ÜYE GİRİŞİ: Kullanıcı Adınız: Şifreniz: Şifremi unuttum Beni Hatırla ?  Üye Ol
ÖZEL HABER    SPOR    EĞİTİM    SEMİNER VE KURS    BEDEN EĞİTİMİ    SAĞLIK    OKUL SPORLARI    KPSS    VİDEOLAR
Ana Sayfa | Forum | Canlı Skorlar | BESYO 2016 | Haber Gönder | Künye | Spor ve Yaşam Dergisi | İletişim | Livescore
Manset Alti Haberleri
  FLAŞ HABER: Derbinin faturası ağır oldu! G.Saray a şok ceza
Manset Alti Haberleri
Kafeinli içecekler, erken doğum ve düşük nedeni
Hamile kadınların beslenmeleri büyük önem taşıyor.
Google+   Kategori: Sağlık
  Tarih: 09.07.2013
- Bu haber 116 kez okundu.

Tüketilen gıdaların yanı sıra miktarları ve zamanı da dikkat gerektiriyor. Uzmanlarhamilelerin çay,kahve, kola ve kakao gibi kafeinli içecekleri tüketmelerini önermiyor. Kafeinli içeceklerin aşırı tüketilmesi durumunda erken doğum, düşükdoğum, kansızlık riskinin ortaya çıktığı belirtiliyor.

Bursa Zübeydehanım Doğumevi nden Diyetisyen Habibe Ören Yılmaz, gebelikte tüketilmesi gereken gıdaları açıkladı. Özellikle tuz tüketimininkısılmasını ve suyun bol tüketilmesini tavsiye eden Yılmaz, vücutta ödem olması halinde bile sutüketiminin kısılmamasını istedi.

Gebelerin, kızarmış ekmek ve haşlanmış patates yiyerek bulantı hissinden kurtulabileceğini ifade eden Yılmaz, hamilelere şu tavsiyelerde bulundu: "Mide rahatsızlıklarınızdan korunmak için az az, sık sık yiyin. Yemek yeme işini yatmadan 1–2 saat önce yapın. Hazır yiyecekleri tüketmeyin. Günde 10–12 bardak su için. Süt ve sütten yapılmış gıdaları tüketirken pastörize olmasına, peynirlerin tam mayalanmış olmasına dikkat edin. Kalsiyum ile zenginleştirilmiş sütleri tüketin."

Bulaşıcı hastalıklara yakalanmamak için sebze ve meyve tüketilmesi gerektiğine dikkat çeken Yılmaz, şöyle devam etti: "Çay, kahve, kola, kakao ve benzeri tüketmeyin. Kafeinli içecekler aşırı tüketildiğinde;erken doğum, düşük doğum ağırlıklı bebek riskini; demir, çinko gibi önemli minerallerin vücutta kullanımınıetkileyerek anemi (kansızlık) riskini ortaya çıkarır. Fastfood tüketmeyin. Aşırı yağ sağlığınızı tehlikeye atabilir. Yemeklerinizi az tuzlu yiyin, fazla tuzdan kaçının, iyotlu tuz kullanın.

"SİGARA VE ALKOL KESİNLİKLE KULLANMAYIN"

Demir yönünden zengin olan et ve kuru baklagillerin yanında C vitamini yönünden zengin domates, maydanoz, yeşilbiber ve taze soğan öneren Yılmaz, "Folikasit yönünden zengin olan ıspanak gibi yeşil yapraklı sebzeler, kuru baklagiller ve kepekli undan yapılmış yiyecekleri tüketin. Sıvı yağları kullanın, aşırı yağ kısıtlaması yapmayın. Yağların görevlerinden biri de yağda eriyen A, D, E, K vitaminlerinin emilimini sağlamasıdır. Sigara ve alkol kesinlikle kullanmayın. Çünkü vitamin ve mineral yetersizlikleri gibi sorunların ortaya çıkmasına neden olur. Günde bir çay bardağı kadar fındık, fıstık, badem, ceviz karışımı yiyin. Böylece çinko, magnezyum, kalsiyum, E ve B vitaminlerini almış olursunuz."

Haftada 3 gün balık tavsiye eden Yılmaz, şeker ve şekerli tatlılardan uzak durulması uyarısını yaptı.

memurlar



28 Nisan 2017 Arkadaşına Yolla Yazıcıya Yolla
Yorumlar:

Adınız Soyadınız:  
E-postanız:   
Başlığınız:   
Yorumunuz:   
Lütfen kodu giriniz:   
     Tüm alanları doldurmanız gerekmektedir.
Facebook ile yorum yapınız.
Bunlar da ilginizi çekebilir
    Başakşehir-Beşiktaş maçının hakemi belli oldu
    Hentbolda kupa heyecanı
    Aday kadro belli oldu
    Spor Toto Süper Lig de 29. hafta heyecanı
    Celtics ten müthiş geri dönüş
    TFF 1. Lig de 30. hafta perdesi açılıyor
    Daçka evinde kaybetti
    Barcelona dan farklı galibiyet
    Halkbank seride 1-0 öne geçti
    Beşiktaş yarı finalde
    Anadolu Efes ten bir büyük başarı daha
    Ligde 5-8 incilik maçlarının programı belli oldu
    Büyükakçay 2. turda
    Türkiye Bocce (Petank) Şampiyonasına Rekor Katılım
    Düelloyu Harden kazandı
    Fenerbahçe, Avrupa yı sallıyor
    Jazz, seride 3-2 öne geçti
    Futbol filozofu Cruyff unutulmuyor
    Dev zafer! Fenerbahçe Dörtlü Final de!
    İpek Soylu dan veda!

Reklamlar: Çorum Voleybol | Etkinlik Paylaş | Masaj | Spor Akademisi | Spor Malzemeleri
KURUMSAL KATEGORİLER SOSYAL
Künye Spor Eğitim Seminer ve Kurs Facebook
Reklam Gündem Beden Eğitimi Sağlık Twitter
İletişim Teknoloji Özel Haber Okul Sporları İnstagram
KPSS Spor ve Yaşam Dergisi Videolar RSS
Copyright © 2006 Tüm Hakları Saklıdır