ÜYE GİRİŞİ: Kullanıcı Adınız: Şifreniz: Şifremi unuttum Beni Hatırla ?  Üye Ol
ÖZEL HABER    SPOR    EĞİTİM    SEMİNER VE KURS    BEDEN EĞİTİMİ    SAĞLIK    OKUL SPORLARI    KPSS    VİDEOLAR
Ana Sayfa | Forum | Canlı Skorlar | BESYO | Haber Gönder | Künye | Spor ve Yaşam Dergisi | İletişim | Livescore
Manset Alti Haberleri
  FLAŞ HABER: Sözleşmeli öğretmenlik ve mülakat devam edecek mi?
Manset Alti Haberleri
Bu yağlar sağlığınız için yararlı
Tükettiğiniz gıdaların içindeki sağlıklı yağlar sizi birçok hastalığa karşı korur.
Google+   Kategori: Sağlık
  Tarih: 20.06.2014
- Bu haber 12 kez okundu.

Bu yağların hangi yiyeceklerde mevcut olduğunu bilirseniz birçok hastalığa karşı kendinizi koruyabilirsiniz.

Balıktan avokadoya kadar birçok yiyeceğin içerisinde bulunan Omega-3 yağ asitleri sağlığınızı korumanıza yardım ediyor.

İşte sağlıklı yağ içeren yiyecekler:

Balık: İstavrit, sardalye, alabalık, somon ve beyaz etli ton balığı gibi yağlı balıklar iyi bir Omega-3 yağ asiti kaynağıdır. Bunlar kalp sağlığınızı korumaya yardım eder. Özellikle yaşlanırken beyninizin iyi çalışmasını sağlar. Amerikan Kalp Derneği haftada en az 2 kez yağlı balık yemenizi öneriyor. Balığınızı fırında ya da ızgarada pişirebilir veya haşlayabilirsiniz.

Fasulye: Börülce, kuru fasulye veya soya fasulyesi olsun fark etmez, bunların beslenmenizde bulunması zihinsel ve fiziksel olarak sağlıklı olmanız için önemlidir. Fasulyeler ruh sağlığınıza da iyi gelen Omega-3 yağ asitleri içerir.

Çekirdekler: Küçük kabak çekirdekleri, ayçekirdeği ve susam yüksek miktarda enerji depolayarak kolesterolünüzü düşüren iyi yağlar içerir. Genel olarak, bitkilerden gelen yağlar hayvan ürünlerinden gelenlerden daha sağlıklıdır. Kötü yağlar et, tam yağlı süt ürünleri ve bazı paketlenmiş gıdalar içinde bulunan yağlardır. Doymuş yağ tüketiminizi sınırlandırın ve trans yağlardan uzak durun.

Kuruyemiş: Fındıktan Pekan cevizine kadar tüm kabuklu kuruyemişler kalp sağlınız için yararlıdır. Özellikle ceviz sağlıklı, kalp dostu yağlar içerir. Fakat bunları yerken aşırıya kaçmamalısınız. Yaklaşık 7 ceviz, 24 badem, 35 yer fıstığı, 18 kaju fıstığı bir porsiyona eşittir.

Zeytinyağı: İster yemek pişirin ister salatalarınızda kullanın zeytinyağı sağlıklı bir yağdır. Yemek tariflerinde yazılandan daha az yağ kullanın. Çünkü zeytinyağının kalorisi yüksektir.

Yumurta: Ucuz bir protein kaynağı olan yumurta 5 gramdan daha az yağ içeriyor ve bunların çoğu sağlıklı yağlardır. Bazı yumurtalar ilave Omega-3 yağ asitleriyle zenginleştirilmiştir. Sağlıklı kalmak için günde sadece 1 yumurta tüketin.

Keten tohumu: Sağlıklı beslenmenin parçası olan keten tohumunun içindeki yağlar cildinizin daha iyi ve genç görünmesine yardım eder. Ayrıca lif içeren keten tohumu iltihabı da hafifletiyor. Salatalarınıza ya da kahvaltılık tahılınıza bir çay kaşığı keten tohumu ekleyerek sağlıklı beslenebilirsiniz.

Avokado: Oldukça lezzetli bir meyve olan avokado kalp sağlığınız için oldukça faydalıdır. Diğer gıdalarla birlikte tüketilen avokado besinlerin daha iyi emilmesini sağlar. Orta büyüklükte bir avokado bir porsiyondur ve yaklaşık 115 ile 160 kalori arasında değişir.

Omega-3 ile güçlendirilmiş yiyecekler: Sizi sağlıklı yapmak için Omega-3 eklenmiş birçok yiyecek vardır. Örneğin, zenginleştirilmiş süt, yumurta, ekmek ve kahvaltılık tahıllar. Emin olmak için ürün etiketlerini kontrol edin. Bunların yanı sıra ayrıca eczanelerden bulabileceğiniz Omega-3 yağ asitlerinin tabletlerini de kullanabilirsiniz. ZAMAN



29 Haziran 2017 Arkadaşına Yolla Yazıcıya Yolla
YORUMLAR

Adınız Soyadınız:  
E-postanız:   
Başlığınız:   
Yorumunuz:   
Lütfen kodu giriniz:   
     Tüm alanları doldurmanız gerekmektedir.
Facebook ile yorum yapınız.
Bunlar da ilginizi çekebilir
    Almanya - Meksika maçı TRT1 de
    Judoda büyük heyecan başlıyor
    İpek Soylu çiftlerde tur atladı
    Osman Göçen den bronz madalya
    Milliler 2 de 2 yaptı
    Şube müdürü atamaları iptal olacak
    Şili final biletini kaptı
    Bafetimbi Gomis i yakından tanıyalım!
    Milli Takımımız finalde
    Van Niekerk ten dünya rekoru
    Yüzmede altın madalya
    Çağla ve İpek tur atladı
    Mehmet Ekici resmen Fenerbahçe de
    Milli binici Karaevli ye 3 ay ceza
    Bir altın da Zeliha Ağrıs tan
    UEFA dan Halil Umut Meler e görev
    Arda dan Beşiktaşlıları heyecanlandıran paylaşım
    Fenerbahçe de 8 oyuncu kontrolden geçti
    FIBA Kadınlar Avrupa Ligi nde 3 Türk takımı
    WhatsApp ta gönderilen mesajlar geri alınabilecek

Reklamlar: Çorum Voleybol | Etkinlik Paylaş | Masaj | Spor Akademisi | Spor Malzemeleri
KURUMSAL KATEGORİLER SOSYAL
Künye Spor Eğitim Seminer ve Kurs Facebook
Reklam Gündem Beden Eğitimi Sağlık Twitter
İletişim Teknoloji Özel Haber Okul Sporları İnstagram
KPSS Spor ve Yaşam Dergisi Videolar RSS
Copyright © 2006 Tüm Hakları Saklıdır