YE GR: Kullanc Adnz: ifreniz: ifremi unuttum Beni Hatrla ?  ye Ol
ZEL HABER    SPOR    ETM    SEMNER VE KURS    BEDEN ETM    SALIK    OKUL SPORLARI    KPSS    VDEOLAR
Manset Alti Haberleri
  FLA HABER: Galatasaray son eyrekte kopard
Manset Alti Haberleri
Bu yalar salnz iin yararl
Tkettiiniz gdalarn iindeki salkl yalar sizi birok hastala kar korur.
Google+   Kategori: Salk
  Tarih: 20.06.2014
- Bu haber 155 kez okundu.

Bu yalarn hangi yiyeceklerde mevcut olduunu bilirseniz birok hastala kar kendinizi koruyabilirsiniz.

Balktan avokadoya kadar birok yiyecein ierisinde bulunan Omega-3 ya asitleri salnz korumanza yardm ediyor.

te salkl ya ieren yiyecekler:

Balk: stavrit, sardalye, alabalk, somon ve beyaz etli ton bal gibi yal balklar iyi bir Omega-3 ya asiti kaynadr. Bunlar kalp salnz korumaya yardm eder. zellikle yalanrken beyninizin iyi almasn salar. Amerikan Kalp Dernei haftada en az 2 kez yal balk yemenizi neriyor. Balnz frnda ya da zgarada piirebilir veya halayabilirsiniz.

Fasulye: Brlce, kuru fasulye veya soya fasulyesi olsun fark etmez, bunlarn beslenmenizde bulunmas zihinsel ve fiziksel olarak salkl olmanz iin nemlidir. Fasulyeler ruh salnza da iyi gelen Omega-3 ya asitleri ierir.

ekirdekler: Kk kabak ekirdekleri, ayekirdei ve susam yksek miktarda enerji depolayarak kolesterolnz dren iyi yalar ierir. Genel olarak, bitkilerden gelen yalar hayvan rnlerinden gelenlerden daha salkldr. Kt yalar et, tam yal st rnleri ve baz paketlenmi gdalar iinde bulunan yalardr. Doymu ya tketiminizi snrlandrn ve trans yalardan uzak durun.

Kuruyemi: Fndktan Pekan cevizine kadar tm kabuklu kuruyemiler kalp salnz iin yararldr. zellikle ceviz salkl, kalp dostu yalar ierir. Fakat bunlar yerken arya kamamalsnz. Yaklak 7 ceviz, 24 badem, 35 yer fst, 18 kaju fst bir porsiyona eittir.

Zeytinya: ster yemek piirin ister salatalarnzda kullann zeytinya salkl bir yadr. Yemek tariflerinde yazlandan daha az ya kullann. nk zeytinyann kalorisi yksektir.

Yumurta: Ucuz bir protein kayna olan yumurta 5 gramdan daha az ya ieriyor ve bunlarn ou salkl yalardr. Baz yumurtalar ilave Omega-3 ya asitleriyle zenginletirilmitir. Salkl kalmak iin gnde sadece 1 yumurta tketin.

Keten tohumu: Salkl beslenmenin paras olan keten tohumunun iindeki yalar cildinizin daha iyi ve gen grnmesine yardm eder. Ayrca lif ieren keten tohumu iltihab da hafifletiyor. Salatalarnza ya da kahvaltlk tahlnza bir ay ka keten tohumu ekleyerek salkl beslenebilirsiniz.

Avokado: Olduka lezzetli bir meyve olan avokado kalp salnz iin olduka faydaldr. Dier gdalarla birlikte tketilen avokado besinlerin daha iyi emilmesini salar. Orta byklkte bir avokado bir porsiyondur ve yaklak 115 ile 160 kalori arasnda deiir.

Omega-3 ile glendirilmi yiyecekler: Sizi salkl yapmak iin Omega-3 eklenmi birok yiyecek vardr. rnein, zenginletirilmi st, yumurta, ekmek ve kahvaltlk tahllar. Emin olmak iin rn etiketlerini kontrol edin. Bunlarn yan sra ayrca eczanelerden bulabileceiniz Omega-3 ya asitlerinin tabletlerini de kullanabilirsiniz. ZAMAN



17 Ekim 2018 Arkada��na Yolla Yaz�c�ya Yolla
YORUMLAR

Adnz Soyadnz:  
E-postanz:   
Balnz:   
Yorumunuz:   
Ltfen kodu giriniz:   
     Tm alanlar doldurmanz gerekmektedir.
Facebook ile yorum yap�n�z.
Bunlar da ilginizi ekebilir
    Hentbolda toplu sonular
    Arda Turan'a tarihi ceza!
    Trk karateciler skletlerinde dnyann en iyisi
    Bra Ildar Yldzlar Avrupa ampiyonu!
    Trkiye Kupas'nda 4. tur elemeleri belli oldu
    Galatasaray, Sper Kupa mana kyor
    NBA'de yeni sezon iki mala balyor
    PSG ve Juventus rekora kouyor
    WhatsApp kullananlara mjdeli haber!
    Pnar Karyaka, Avrupa'da 22. sezonuna balyor
    TFF 2. Lig'de hafta ii mesaisi
    Mehmet elik'ten bronz madalya
    Akut bronit nedir?
    Cumhurbakan Erdoan sahaya kyor
    Galatasaray, CAS'a bavurdu
    Uluslar Ligi'nde gecenin sonular
    ukurova Basketbol galibiyetle balad
    Fenerbahe rahat kazand
    Gaziantep Basketbol'da transfer
    Cumhurbakanmzn adna yakr bir tur oldu

Reklamlar: orum Voleybol | Etkinlik Payla | Masaj | Spor Akademisi | Spor Malzemeleri
KURUMSAL KATEGORLER SOSYAL
Knye Spor Eitim Seminer ve Kurs Facebook
Reklam Gndem Beden Eitimi Salk Twitter
letiim Teknoloji zel Haber Okul Sporlar nstagram
KPSS Spor ve Yaam Dergisi Videolar RSS
Copyright 2006 Tm Haklar Sakldr