ÜYE GİRİŞİ: Kullanıcı Adınız: Şifreniz: Şifremi unuttum Beni Hatırla ?  Üye Ol
ÖZEL HABER    SPOR    EĞİTİM    SEMİNER VE KURS    BEDEN EĞİTİMİ    SAĞLIK    OKUL SPORLARI    KPSS    VİDEOLAR
Ana Sayfa | Forum | Canlı Skorlar | BESYO 2016 | Haber Gönder | Künye | Spor ve Yaşam Dergisi | İletişim | Livescore
Manset Alti Haberleri
  FLAŞ HABER: İşte NBA All-Star da ilk 5 ler
Manset Alti Haberleri
Sahursuz oruç tutulmamalı
Yılın en sıcak ve uzun günlerine rastlayan ramazan ayında, yaklaşık 17 saatlik oruca sahursuz başlamanın ciddi sağlık problemleri oluşturabileceği bildirildi.
Google+   Kategori: Sağlık
  Tarih: 28.06.2014
- Bu haber 19 kez okundu.

CİHAN DEMİRCİ - Ramazan ayında da düzenli ve dengeli beslenmeye özen göstermek ve sahursuz oruç tutmamak gerektiği bildirildi.

Trakya Üniversitesi (TÜ) Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Faruk Yorulmaz, AA muhabirine yaptığı açıklamada, kişilerin Ramazan ayı boyunca beslenme ve uyku düzeninin farklı bir düzende seyredeceğini söyledi.

Bu yıl ramazan ayının yılın en sıcak ve uzun günlerine rastladığını ifade eden Yorulmaz, şöyle konuştu:

"Bu nedenle oruç tutanlar 17 saati aşan bir süre aç kalmış olacak. Ramazanda vücudumuzun ne besin ve enerji ne de uyku ihtiyacı değişmemektedir. Bu nedenle oruç tutanlar, en az 2 öğünde vücudun ihtiyaç duyduğu besin maddelerini almalı. Gece yarısı yemek yemek için uykularını bölmelerine rağmen yeterli düzeyde uyuyarak sağlıklarını korumalı."

Yorulmaz, vücudun besin ve enerji ihtiyacının ramazanda değişmediğini, bu dönemde de karbonhidrat, protein, yağ, vitamin, mineral ve su ihtiyacının karşılanabileceği bir beslenme düzeninin sağlanması gerektiğini vurguladı.

Ramazanda da üç öğün yemenin önemine değinen Yorulmaz, şöyle devam etti:

"Alışılmış olan günlük 3 ana öğün, ramazan da da iftar, 2-3 saat sonrasında bir ara öğün ve sahur olmak üzere üç öğün olarak tamamlanmalıdır. Sahur öğünü asla atlanmamalıdır. Aksi halde alınan besinler, açlık kan şekerinin daha erken saatlerde düşmesine ve buna bağlı olarak günün daha verimsiz geçmesine neden olur. Yemeklerin ayçiçeği, zeytinyağı, mısır özü yağı gibi bitkisel sıvı yağlar ile pişirilmesine, salatalarda zeytinyağı kullanımına özen gösterilmelidir."

- "Çay, iftardan 30 dakika sonra içilmelidir"

Yorulmaz, iftar ve sahurda, kişinin yine 2-2,5 litre sıvı tüketmesi gerektiğini söyledi.

Sıvı ihtiyacı için, taze sıkılmış meyve suyu, ayran, çay, maden suyu gibi içeceklerin tercih edilebileceğini belirten Yorulmaz, "Aşırı yağlı, tuzlu, hamur işi ve şerbetli tatlılar ile gazlı, aşırı soğuk ve sıcak içeceklerden uzak durulmalıdır. Toplumumuzda oldukça sevilen bir içecek olan çay ve kahve, yemekle beraber içildiğinde besinlerle alınan demirin emilimini engelleyeceğinden, iftardan 30 dakika sonra içilmelidir" diye konuştu.

Yorulmaz, zayıflamak için oruç tutulmaması gerektiğini ifade etti. Az besin almanın da fazla besin almak gibi ramazan ayında diğer aylara oranla daha tehlikeli olduğunu aktaran Yorulmaz, şunları kaydetti:

"Ramazanda sağlıklı olmak ve sağlık halini korumak önemli. Bu nedenle özellikle şeker, kalp, tansiyon, karaciğer, böbrek gibi kronik sağlık sorunları olan kişiler başta olmak üzere, herhangi bir sağlık sorunu olanlar doktorlarının fikrini almalıdır. Öte yandan, ramazan nedeniyle, tüm gün aç susuz kalmaya alışan vücut, zararlı alışkanlıklarla baş etme konusunda da daha güçlü hale geliyor. Bu fırsatı kullanmalı."

memurlar.net



20 Ocak 2017 Arkadaşına Yolla Yazıcıya Yolla
Yorumlar:

Adınız Soyadınız:  
E-postanız:   
Başlığınız:   
Yorumunuz:   
Lütfen kodu giriniz:   
     Tüm alanları doldurmanız gerekmektedir.
Facebook ile yorum yapınız.
Bunlar da ilginizi çekebilir
    Voleybolda haftanın programı
    İşte NBA All-Star da ilk 5 ler
    Futbolda haftanın programı
    Anadolu Efes, İspanya da mağlup
    Galatasaray deplasmanda kayıp
    Fenerbahçe den müthiş zafer
    Ne Başakşehir ne Yeni Amasya
    Aziz Yıldırım a tarihi ceza!
    Beden Eğitimi Öğretmenlerine Yönelik 1. Kademe Antrenör Kursu (İstanbul)
    Beşiktaş kupada doludizgin
    Kupada alınan sonuçlar ve maç programı
    TFF 1.Lig 18. hafta maç yayın programı
    Kastamonu ve Muratpaşa Belediye çeyrek finalde
    A Milli Basketbol Takımı Sarıca ya emanet
    Beşiktaş ta flaş ayrılık
    Uzmanlardan velilere karne uyarısı
    Spor Toto 2. Lig: Hakemler
    Avustralya Açık ta büyük sürpriz!
    AÖF’te devrim gibi uygulama
    Real e kupada şok!

Reklamlar: Çorum Voleybol | Etkinlik Paylaş | Masaj | Spor Akademisi | Spor Malzemeleri
KURUMSAL KATEGORİLER SOSYAL
Künye Spor Eğitim Seminer ve Kurs Facebook
Reklam Gündem Beden Eğitimi Sağlık Twitter
İletişim Teknoloji Özel Haber Okul Sporları İnstagram
KPSS Spor ve Yaşam Dergisi Videolar RSS
Copyright © 2006 Tüm Hakları Saklıdır