ÜYE GİRİŞİ: Kullanıcı Adınız: Şifreniz: Şifremi unuttum Beni Hatırla ?  Üye Ol
ÖZEL HABER    SPOR    EĞİTİM    SEMİNER VE KURS    BEDEN EĞİTİMİ    SAĞLIK    OKUL SPORLARI    KPSS    VİDEOLAR
Manset Alti Haberleri
  FLAŞ HABER: Beşiktaş'tan derbi öncesi kritik galibiyet!
Manset Alti Haberleri
Öğün atlamayın, bağışıklığınızı güçlendirin
Kış mevsiminde sağlıklı olmak ve bağışıklık sistemini de güçlendirmek için, öğün atlamadan az az ve sık sık beslenmek önem taşıyor. Uzmanlar, öğün atlamamanın düzenli beslenmenin anahtarı olduğunu söylüyor.
Google+   Kategori: Sağlık
  Tarih: 27.12.2010
- Bu haber 50 kez okundu.

Servergazi Devlet Hastanesi Diyet Uzmanı Fatih Sert, kış mevsiminde sağlığı, sağlıklı beden ağırlığını korumak ve aynı zamanda bağışıklık sistemini de güçlendirmek için, öğün atlamadan az az ve sık sık beslenilmesi gerektiğini belirterek, öğün atlamamanın düzenli beslenmenin anahtarı olduğunu belirtti.


Sert, soğuk kış günlerinin kendini iyiden iyiye hissettirmeye başladığı bu dönemlerde, vücutta yorgunluk, halsizlik, uyku hali gibi belirtiler oluşmasının, beraberinde grip, soğuk algınlığı ve solunum yolları enfeksiyonu gibi hastalıklara yakalanma olasılığını da artırdığını belirtti.


Kış mevsiminin getirdiği olumsuzluklardan korunmanın en önemli yolunun yeterli, düzenli ve dengeli bir beslenme ile birlikte bağışıklık sistemini güçlendirmekten geçtiğini dile getiren Sert, şunları söyledi:


DÜZENLİ BESLENMENİN ANAHTARI


Mevsimlerin değişmesini izlerken, bizim de durağanlıktan bir an önce sıyrılıp yaşam tarzımızı değiştirerek, bu değişikliğe ayak uydurmamız suretiyle sağlığımızı korumamız birincil görevimiz olmalıdır. Bununla beraber gündüzlerin kısa, gecelerin uzun olması sonucu fiziksel aktivite düzeylerimizde düşüş, gündüz öğün sayılarımızda azalma, gece öğün sayılarımızda artma ve dengesiz besin öğesi alımlarının getirdiği kontrolsüz kilo artışları, sağlığımızla beraber yaşam kalitemizi de olumsuz yönde etkilemektedir.


Öğün atlamadan, az az ve sık sık beslenilmesi gerektiğini ifade eden Sert, Öğün atlamamak düzenli beslenmenin anahtarıdır. Hem metabolik dengemizin bozulmasını önlemek hem de kan şeker düzeyimizi dengede tutmak ve açlık krizlerinin önüne geçmek için günde 5-8 öğün şeklinde beslenmeliyiz. Ayrıca, bu mevsimde su alıına yaz aylarındaki gibi özen gösterilmelidir. Yeterli posa alınmalı, vitamin gereksiniminin eksiksiz karşılanmasına, probiyotik besinlerin sofralardan eksik edilmemesine dikkat edilmelidir diye konuştu.


Haber7



22 Nisan 2018 Arkadaşına Yolla Yazıcıya Yolla
YORUMLAR

Adınız Soyadınız:  
E-postanız:   
Başlığınız:   
Yorumunuz:   
Lütfen kodu giriniz:   
     Tüm alanları doldurmanız gerekmektedir.
Facebook ile yorum yapınız.
Bunlar da ilginizi çekebilir
    Potada derbi Galatasaray'ın
    Cumhurbaşkanımız da söyledi Beşiktaş mağdur olmuştur
    Nur Tatar Askari'den gümüş madalya
    Natalia Pereira, Fenerbahçe’den ayrıldığını açıkladı
    4. etap Jules Cluzel'in
    Trabzon, Avrupa yolunda ağır yaralı
    Yelken yarışlarında heyecanlı anlar!
    Kaf-Kaf, Muratbey Uşak'ı aştı
    Fenerbahçe ile Antalyaspor 44. randevuda
    Pelicans konferans yarı finalinde
    Ümit Milli Takım, Afrika Kupası'nda şampiyon oldu
    Judoda 3 madalya
    Basketbolda toplu sonuç
    TEB BNP Paribas İstanbul Cup'ta kura çekimi
    Galatasaray zirveyi bırakmadı!
    Hentbolda toplu sonuçlar
    Milliler, Avrupa üçüncüsü
    Salah rekora doymuyor
    Eskişehir'de kazanan ev sahibi
    Trabzonspor'a evinde Sivasspor şoku!

Reklamlar: Çorum Voleybol | Etkinlik Paylaş | Masaj | Spor Akademisi | Spor Malzemeleri
KURUMSAL KATEGORİLER SOSYAL
Künye Spor Eğitim Seminer ve Kurs Facebook
Reklam Gündem Beden Eğitimi Sağlık Twitter
İletişim Teknoloji Özel Haber Okul Sporları İnstagram
KPSS Spor ve Yaşam Dergisi Videolar RSS
Copyright © 2006 Tüm Hakları Saklıdır