ÜYE GİRİŞİ: Kullanıcı Adınız: Şifreniz: Şifremi unuttum Beni Hatırla ?  Üye Ol
ÖZEL HABER    SPOR    EĞİTİM    SEMİNER VE KURS    BEDEN EĞİTİMİ    SAĞLIK    OKUL SPORLARI    KPSS    VİDEOLAR
Ana Sayfa | Forum | Canlı Skorlar | BESYO 2016 | Haber Gönder | Künye | Spor ve Yaşam Dergisi | İletişim | Livescore
Manset Alti Haberleri
  FLAŞ HABER: NBA All-Starda rekorlar gecesi
Manset Alti Haberleri
Yaz Tatilinizde D Vitamini Depolayın
Sağlık kaynağı D vitamini için yaz tatilini iyi değerlendirmek ve bol bol D Vitamini depolamak gerektiğini söylüyorlar.
Google+   Kategori: Sağlık
  Tarih: 23.06.2015
- Bu haber 48 kez okundu.

Sağlık kaynağı D vitamini için yaz tatilini iyi değerlendirmek ve bol bol D Vitamini depolamak gerektiğini söyleyen Doç. Dr. Akgül Akpınarlı Antony yapılan araştırmalarda, D vitamininin sadece kemik metabolizması üzerinde etkisi olmadığını, bütün sistem için önem taşıdığını ve eksikliğinin ise birçok hastalığa neden olduğunu söyledi.

Güneş Kremleri D Vitamin Alımını Engelliyor

D Vitamininin, güneş ışınlarının deriye temas etmesi ile elde edildiğini söyleyen Çocuk Sağlığı Hastalıkları, Çocuk Alerji ve İmmunoloji Uzmanı Doç. Dr. Akgül Akpınarlı Antony “Güneş aracılıyla elde ettiğimiz D vitamini ihtiyacımızın %90-95 ni karşılıyor. Fakat D vitaminin en çok karşılanacağı vakit olan yaz aylarında insanların bolca kullandığı güneş koruyucular D vitamini vücut sentezini engelleyen faktörlerin başında geliyor. Bu nedenle D vitamini, alımının en iyi yapılacağı yaz ayları iyi değerlendirilmeli” diye konuştu.

D Vitamini Eksikliğine Yol Açan Nedenler

Akgül Akpınarlı Antony, D Vitamini eksikliğini yapan en temel nedenin yeterince güneşe maruz kalamamak olduğunu söyledi ve şöyle konuştu: “UVB ışınlarının kışın ülkemize gelme açısı değiştiği için ve daha kapalı giyinip daha fazla kapalı mekanlarda bulunduğumuz için güneş ile temasımız azalmaktadır. Dolayısıyla derideki D vitamini sentezi de azalmaktadir. Kış mevsimi dışında D vitamini eksikliğini kolaylaştıran bazı özel durumlar vardır. Bu duruma sahip kişilerin D vitamini depolaması daha zordur.”

Doç. Dr. Akgül Akpınarlı Antony bu duruma neden olanları sıraladı:

Yaşlılık: Hem güneşe yeterince maruz kalmamak hem de deride D vitamini salınımının azalması.

Koyu Cildi Olanlar: Derideki melanin pigmentinin fazlalığı güneşin derideki D vitamini sentezini olumsuz etiler, örneğin D Vitamini eksikliği zencilerde daha çok olur.

Şişmanlık: D Vitamini yağ dokusunda depolanan bir vitamin olduğu için şişman kişilerde daha çok eksiklik olur.

Bağırsaklardan Sindirim Ve Emilim Problemleri: Böbrek hastalıkları, karaciğer hastalıkları

Sadece Anne Sütüyle Beslenen Bebekler: Anne sütünde D vitamini olmadığı için anne sütü alan bebeklerin mutlaka günlük D vitaminini dışardan alması gerekir.

Güneş Koruyucular: Güneşin cildimiz için en olumsuz etkilerinden biri kontrolsüz ve uzun süreli mazuriyetler sonucunda cilt kanserine neden olmasıdır. 15 ve üzerindeki faktörlü güneş kremleri derimizde D Vitamini sentezini %95 ve uhrevinde engellerler. Dolayısıyla dışarıda bulunsak bile eğer güneş kremi kullandıysak derimize temas eden güneşteki UVB ışınları bloke olduğu için D vitamini sentez edilemez.

D Vitamini Eksikliği Olmaması İçin Ne Yapılması Gerekir?

1- Yaz mevsiminden mümkün olduğunca D vitamini depolamak.

2- Deride D vitamini sentezleyen ışınlar UVB ışınlarıdır. Işınların en dik olduğu saatler yani öğlen saatleri çok önemlidir. Yine ışının direkt deriye temas etmesi gerekir. Pencere, araba cami, giysiler deriden UVB ışınlarının D vitamini sentezini engeller. Dolayısıyla kışın özellikle her gün saat 11 ile 15:00 arasında 20 -25 dakikayı dışarda en azından yüz ve eller güneşi görecek şekilde ve güneş kremsiz geçirmek gerekir. Havanın elverdiği günlerde diz ve dirsekten aşağısında ki kısımlarında güneşle 20-25 dakika temas etmesi çok daha iyi olur.

3- D Vitamini açısından zengin somon, sardalya, uskumru, ringo balığı, lufer, ton balığı gibi yağlı balıklar tüketmek,

4- D Vitamini takviyeleri almak,

Doç. Dr. Akgül Akpınarlı Antony; D Vitamini eksikliğinin tanısını koymanın çok kolay ve tedavisinin de hem çok kolay hem de ucuz olduğunu söyledi. Bu nedenle büyük, küçük, yaşlı genç herkesin, mümkünse senede bir kere ve özellikle Kasım ayında D vitamini seviyesini ölçtürmesi gerektiğini, ihtiyacı olanların mutlaka doktor kontrolünde D Vitamini tedavisi görmesini tavsiye etti.



20 Subat 2017 Arkadaşına Yolla Yazıcıya Yolla
Yorumlar:

Adınız Soyadınız:  
E-postanız:   
Başlığınız:   
Yorumunuz:   
Lütfen kodu giriniz:   
     Tüm alanları doldurmanız gerekmektedir.
Facebook ile yorum yapınız.
Bunlar da ilginizi çekebilir
    NBA All-Starda rekorlar gecesi
    Bir Devler Ligi maçı daha TRTde
    Güneşten puan farkı ve çöplük yorumu
    Beşiktaştan G.Saraya derbi tarihi yanıtı
    TFF 1. Lig maçında kural hatası iddiası!
    Beşiktaştan 9 puanlık hamle!
    Türkiye Kupası Banvitin
    Beşiktaş, Akhisarı rahat geçti
    Beşiktaşın Avrupadaki tur gecesi TRTde
    Beşiktaşın rakibi deplasmanda berabere
    Real Madrid kral benim dedi!
    Kupa yine EA7 Emporio Armani Milanın
    Olympiakos ligde kayıp
    30 bin seyirciye oynamak çok haz veriyor
    Yönetim, daha iyi bir hoca bulacaksa...
    Büyük hüsran! Kadıköyde istifa...
    Fransa Liderler Kupasını Monaco kaldırdı
    Zlatan attı, ManU turu kaptı!
    Mustafa Denizli kulübeye giremedi çünkü...
    Banvit ten tarihi başarı

Reklamlar: Çorum Voleybol | Etkinlik Paylaş | Masaj | Spor Akademisi | Spor Malzemeleri
KURUMSAL KATEGORİLER SOSYAL
Künye Spor Eğitim Seminer ve Kurs Facebook
Reklam Gündem Beden Eğitimi Sağlık Twitter
İletişim Teknoloji Özel Haber Okul Sporları İnstagram
KPSS Spor ve Yaşam Dergisi Videolar RSS
Copyright © 2006 Tüm Hakları Saklıdır