Fransız bilim adamının yaptığı araştırma, günde yaklaşık iki bardak veya daha
az miktarda su tüketen erişkinlerde yüksek kan şekeri sorununun görülme oranının
daha yüksek olduğunu ortaya koydu.
Bilim adamları, yaşları 30 ile 65 arasında değişen 3615 erişkin Fransız
üzerinde 9 yıllık bir devreyi kapsayan araştırmanın, su tüketimi düşük olan
kişilerde kan şekeri sorununa rastlandığını göstermekle beraber, daha fazla su
tüketmenin yüksek kan şekeri riskini azaltıp azaltmadığı konusuna açıklık
getirmediğine işaret etti.
Araştırmaya katılan kişiler arasında, günde yarım litreden (yaklaşık 2
bardak) daha az su içtiğini belirten yaklaşık yüzde 19 luk gruptan 565 kişide
geçen 9 yıl içinde yüksek kan şekerine, 202 kişi de ise tip 2 diyabet
hastalığına rastlandı. Günde en az yarım litre su içtiğini söyleyen kişilerde
yüksek kan şekerine rastlanma oranı ise diğer gruptakilere kıyasla yüzde 28 daha
düşük çıktı.
Araştırmacılar buna karşın araştırmanın su tüketimi ile diyabet arasında
güçlü bir istatistikî bağ olduğunu ortaya koymadığına dikkati çekti.
Biyoloji bilimine dayalı olarak, su tüketimiyle kan şekerinin yükselmesi
arasında bir bağ bulunmasının akla yakın
olduğunu belirten Bankir, vücutta su tutulmasını düzenleyen, hipofiz arka
bezinin salgıladığı bir hormon olan antidiüretik adı da verilen vazopresin
hormonunun az su tüketimiyle kandaki şeker oranlarının yükselmesi arasındaki
bağı açıklayabileceğini kaydetti. NTV
|