YE GR: Kullanc Adnz: ifreniz: ifremi unuttum Beni Hatrla ?  ye Ol
ZEL HABER    SPOR    ETM    SEMNER VE KURS    BEDEN ETM    SALIK    OKUL SPORLARI    KPSS    VDEOLAR
Manset Alti Haberleri
  FLA HABER: Galatasaray son eyrekte kopard
Manset Alti Haberleri
Kahve imenin faydalar nelerdir?
Sihirli meyve olarak anlan kahvenin salkl etkilerinden yararlanmak istiyorsanz; gnde 3-4 fincan amayn ve kahve keyfinizi yemeklerden bir saat sonra yapn
Google+   Kategori: Salk
  Tarih: 02.03.2018
- Bu haber 521 kez okundu.

Keyifli sohbetlerin, sk dostluklarn gizli kahraman, birok deyim ve atasznde yerini alm olan kahvenin sala da birok nemli katks bulunuyor. Uzman Diyetisyen Insu Kksal; mineral ve vitamin zengini kahvenin, doru lde ve doru zamanlarda tketilmesi durumunda salk asndan olumlu etkileri olacan belirtti.

KAFENSZ KAHVEDE KMYASALA DKKAT!

Yetitirildii blgenin iklim, evre artlar ve toprak yaps kahve ekirdeinin tadn, aromasn ve ierdii kafein miktarn deitiriyor. Kahve ekirdeklerinden en ok tutulan Coffea Arabica (Arabika) ve Coffea Canephoradr (Robusta). Kahveler ayrca ileme, geleneksel hazrlama ve piirme yntemlerine gre; Trk kahvesi, Mrra, Etiyopya kahvesi gibi ya da ierisine eklenen st, ikolata, eker gibi besinlerle moccha, macchiato, latte gibi farkl ekilde adlandrlyor.

Kafeinsiz yani decaffe kahveler neredeyse hi kafein iermiyor. Yaklak olarak en fazla 3 miligram kafein ieriyor. Ancak kafeinsiz kahve genellikle normal kahveler kadar salkl olmayabiliyor. nk kahveden kafein karlrken, kahvenin ierisine birok kimyasal yerletirilebiliyor. Eer kafeinsiz kahve tercih edecekseniz; kahve ekirdeklerine herhangi bir kimyasal kartrlmadan, su ile kafeinden ayrlmasn salayan kafeininden ayrtrlma ilemi ile ayrldna emin olmanzda fayda var.

KAHVENN 7 FAYDASI

1- HASTALIK KALKANI: Kahve tketiminin; tip-2 diyabet, Alzheimer, Parkinson ve bunama (demans) gibi sinir sistemi hastalklar ve siroz gibi karacier hastalklarna ayrca karacier ve kolorektal kanserlerine kar koruyucu rol oynad yaplan almalarca kantlanmtr.

2- DAKK VE ENERJK YAPAR: Kahvenin iindeki kafein; kan dolamndan beyne geerek norepinefrin ve dopamin salgsn artrr. Bu, kiinin bilisel fonksiyonlarn artrarak, daha aktif, enerjik ve daha dakik olmasn salar.

3- SPORDAN YARIM SAAT NCE YA YAK: zellikle bir fincan kahvenin, spordan ve masajdan yarm saat nce tketimi; ya hcrelerinin yakmn hzlandrd gibi egzersiz srasndaki performans artrarak egzersiz yapma sresini uzatr. Verimli bir egzersiz salamas ile kas geliimine de yardmc olabilir.

4- VTAMN VE MNERAL ZENGN: Kahve, enerji metabolizmasnda rol oynayan B vitaminleri (riboflavin, niasin, pantetonik asit), magnezyum, potasyum ve manganez gibi birok vitamin ve mineralden zengindir.

5- HCRELER GEN TUTAR: Antioksidanlardan zengin olan kahve, bu sayede hcrelerin yalanmasn nler.

6- DEPRESYON DMANI: Kahvenin depresyonu azaltt yaplan birok almada gsterilmitir.

7- DYABETE KARI KAHVE: Gnlk 3 fincan gemeyen kahve tketimi, yeterli ve dengeli beslenme ile diyabet, kanser gibi hastalklara yakalanma riskini azaltp yaam sresini uzatabilir.

GNDE 400 MLGRAM KAHVEY AMAYI

Yetikinlerde gnde 3-4 fincan kahve tketimi yararl etkiler salar. Yani maksimum kafein alm gnde 400 miligram gememeli yani 3 tatl ka kahveyi gememeli. Fakat kafeinin tolere edilme derecesi; kiinin genetik ve fiziksel zelliklerine, kahvenin tketim skl ve miktarna bal olarak deiiklik gsterir. Bu nedenle; kimileri iin 3-4 fincan kahve yararl iken kafein tolerans dk olanlar iin 3-4 fincan kahve uykusuzluk, mide bulants ve strese yol aabilir.

ocuklar ve yallarda yetikinlere gre kafeinin tolere edilme derecesi dk olaca iin kafein tketimi 2 fincan (1 tatl ka kahve) ile kstlanmal. Kafein; plasentadan anne karnndaki bebee geecei iin gebelerde 2 fincandan fazla kahve tketimi; dk, l doum ve dk doum arlkl prematre bebeklerin doumuna yol aabilir. Bu nedenle hamileler, ocuklar ve yallarda da gnlk kafein almnn 200 miligram kafeini gememesine zen gsterilmeli.

KAHVE KEYFN YEMEKTEN BR SAAT SONRA YAPIN!

TOK KARNINA N: Kahveyi kahvaltdan ya da yemeklerden bir saat sonra tketmeye zen gsterin. nk sabah a karna kahvalt yaplmadan iilen kahve, vcuttaki stres hormonlarn aktifletirerek, gnlk dng ve ruh halinizi bozabilir. Ayn zamanda yemekle iilen kahve, besinlerin ierisindeki vitamin ve minerallerin emilimini azaltabilir.

LALARLA MEYN: Mide yanmas, refl, lser gibi mide hastalklarnda kullanlan ilalarn etkisini de azaltrken mide asiditesini ykseltebileceinden dolay, antibiyotik gibi ilalarn da sindirimini yavalatabilir. Bu nedenle ilalarla birlikte kahve imemeye zen gsterilmeli.

KAHVELERN KAFEN ER

Kahvelerin kafein ierii; kahve ekirdeine, kavrulma sresine, kahvenin miktarna ve hazrlanma sresine gre deiiklik gsterir

Trk kahvesi (1 fincan= 30ml) = 30 mg
Filtre kahve (1 su barda = 240ml) = 95 mg
Hazr kahve (240ml) = 30-90 mg
Espresso (30ml) = 65 mg
Double-shot espresso (60ml) = 120 mg
Latte veya Mocha (240ml) = 120 mg
Kafeinsiz kahve (240ml) = 3 mg

habertrk



17 Ekim 2018 Arkada��na Yolla Yaz�c�ya Yolla
YORUMLAR

Adnz Soyadnz:  
E-postanz:   
Balnz:   
Yorumunuz:   
Ltfen kodu giriniz:   
     Tm alanlar doldurmanz gerekmektedir.
Facebook ile yorum yap�n�z.
Bunlar da ilginizi ekebilir
    Hentbolda toplu sonular
    Arda Turan'a tarihi ceza!
    Trk karateciler skletlerinde dnyann en iyisi
    Bra Ildar Yldzlar Avrupa ampiyonu!
    Trkiye Kupas'nda 4. tur elemeleri belli oldu
    Galatasaray, Sper Kupa mana kyor
    NBA'de yeni sezon iki mala balyor
    PSG ve Juventus rekora kouyor
    WhatsApp kullananlara mjdeli haber!
    Pnar Karyaka, Avrupa'da 22. sezonuna balyor
    TFF 2. Lig'de hafta ii mesaisi
    Mehmet elik'ten bronz madalya
    Akut bronit nedir?
    Cumhurbakan Erdoan sahaya kyor
    Galatasaray, CAS'a bavurdu
    Uluslar Ligi'nde gecenin sonular
    ukurova Basketbol galibiyetle balad
    Fenerbahe rahat kazand
    Gaziantep Basketbol'da transfer
    Cumhurbakanmzn adna yakr bir tur oldu

Reklamlar: orum Voleybol | Etkinlik Payla | Masaj | Spor Akademisi | Spor Malzemeleri
KURUMSAL KATEGORLER SOSYAL
Knye Spor Eitim Seminer ve Kurs Facebook
Reklam Gndem Beden Eitimi Salk Twitter
letiim Teknoloji zel Haber Okul Sporlar nstagram
KPSS Spor ve Yaam Dergisi Videolar RSS
Copyright 2006 Tm Haklar Sakldr