ÜYE GİRİŞİ: Kullanıcı Adınız: Şifreniz: Şifremi unuttum Beni Hatırla ?  Üye Ol
ÖZEL HABER    SPOR    EĞİTİM    SEMİNER VE KURS    BEDEN EĞİTİMİ    SAĞLIK    OKUL SPORLARI    KPSS    VİDEOLAR
Ana Sayfa | Forum | Canlı Skorlar | BESYO | Haber Gönder | Künye | Spor ve Yaşam Dergisi | İletişim | Livescore
Manset Alti Haberleri
  FLAŞ HABER: Milli Takımımız finalde
Manset Alti Haberleri
Sağlıklı kilo vermenin 10 yolu
Spor Beslenme Uzmanı olan Sencer Bulut, sağlıklı beslenmenin sanıldığı kadar zor olmadığını belirterek, fazla kilolardan kurtulmunın yollarını açıkladı.
Google+   Kategori: Sağlık
  Tarih: 12.03.2012
- Bu haber 9 kez okundu.

Amerika da aldığı "PN Coach" eğitimi ile ülkemizin tek Uluslararası Spor Beslenme Uzmanı olan Sencer Bulut,
sağlıklı beslenmenin
sanıldığı kadar zor olmadığını belirterek, beyaz un, tuz, şeker, yağ içeren
besinlerin daha az ve kontrollü alınması gerektiğini
ifade ediyor.

Sağlıklı bir yaşam için
ince kalmanın önemine değinen Sencer Bulut, "Vücuda aldığımız kaloriden, daha
azını yaktığımızda, bu otomatik olarak yağ hücresine
dönüşüyor. Aşırı kilolu olma durumu da; kalp ve damar hastalıkları başta olmak üzere, karaciğer yağlanması, bazı
kanser türleri, şeker hastalığı vs neden oluyor. O
nedenle, şekerli, tuzlu, yağlı ve beyaz un ile yapılan gıdalardan olabildiğince
uzak durmakta fayda bulunuyor" dedi.


UYANDIĞINIZDA, 1 SAAT İÇİNDE KAHVALTI
YAPIN


Sabah uyandıktan sonra, 1 saat içinde kahvaltı
yapılması gerektiğini ifade eden Bulut, "Peynir, domates, salatalık, zeytin, 2
yumurta beyazına 1 yumurta sarısı (az yağda pişirilmeli), kepek veya çavdar ekmeğinden oluşan zengin içerikli ve güçlü
bir kahvaltı ile güne başlayın. Metabolizma hızı açısından ve kahvenin barındırdığı birçok fayda nedeniyle, kahve içmek unutulmamalıdır" dedi.


HER GÜN EN AZ 10 PORSİYON SEBZE VE MEYVE TÜKETİN.


Günde 10 porsiyon, sebze ve meyve tüketilmesi gerektiğinin altını çizen
Sencer Bulut, "Meyveleri, sıkarak suyunu içmek yerine, sadece meyve olarak yemek
daha sağlıklıdır. Mevsimine
göre, tüm sebzeleri alın. Pişireceğiniz yemeğin, aşırı yağlı ve tuzlu olmamasına
dikkat edin. Brokoli gibi bazı sebzeleri, buharda pişirerek yemenizde fayda var.
Öğün aralarında, açlık hissettiğinizde ise, meyve yiyin. Sabah ve akşam
yemeğinde, sebze yemeği ve salata ağırlıklı beslenme
modelini benimseyin" diye konuştu.


HER GÜN EN AZ 1 KASE TAM TAHIL VE BAKLAGİL TÜKETİN


Tam tahıllı besin tüketiminin, erken ölüm oranını yüzde 15 ile yüzde 25
oranında azalttığının düşünüldüğünü ifade eden Sencer Bulut, "Araştırmacılar,
bir hafta boyunca 6 veya daha fazla porsiyon tam tahıl
tüketen bireylerin arterlerinde, daha az tahıl tüketenlere oranla daha az plak
olduğunu ortaya çıkarmıştır. Aynı zamanda sofa fasulyesi, nohut, mercimek gibi
baklagiller lif açısından zengindir. Lifler, sindirim sistemindeki kolesterolle
ilişkilidir" dedi.


ÖĞLE VE AKŞAM ÖĞÜNLERİNDE, GENELLİKLE BEYAZ ET TÜKETİN


Sağlık beslenmek isteyen kişilere, öğle ve akşam yemeklerinde, tavuk, hindi,
balık gibi beyaz et tüketmeyi tercih etmeleri çağrısında bulunan Sencer Bulut,
"Yemekleri, aşırı yağlı ve tuzlu pişirmemeye özen gösterin. Beyaz et olarak da,
yağsız kısımları tercih edilmelidir" dedi.


HER GÜN EN AZ 1/3 KASE KABUKLU YEMİŞ TÜKETİN. BOL BAHARAT ALIN


Kabuklu yemişin, ham olarak tercih edilmesi gerektiğini vurgulayan Bulut,
"Her gün, bir avuç çiğ badem veya çiğ fındık sağlık için yararlıdır. Aynı
zamanda, bol baharat tüketmeye özen gösterin. Bu beslenme tarzı, zencefil,
sarımsak ve kurukumin içerir. Zencefil, dolaşımı arttırır. Kurkumin,
bağırsaktaki kolesterol alımını önler. Vitamin deposu olan sarımsak ise; kalp,
safra kesesi, akciğer ve karaciğeri kuvvetlendirirken, mide ve bağırsakları
dezenfekte edip, bağırsak kurtları gibi zararlı bakterileri


yok eder" diye konuştu.


OMEGA-3 İÇEREN TAKVİYE BESİNLER TÜKETİN


Omega-3 içeren takviye besinler tüketilmesi gerektiğini söyleyen Bulut,
"Temel yağ asitleri olan Omega-3, vücudumuzda üretilmediği için, mutlaka
besinler ile alınmak zorundadır. Yeterli miktarda alınmadığı taktirde,
kardiyovasküler (dolaşım sistemi) bozukluğu başta olmak üzere, diğer
hastalıkları beraberinde getirecektir. Mevsimine göre balık çeşitleri, su yosunu
ve balık yağında Omega-3 bulunuyor" dedi.


HER GÜN, EN AZ 4 FİNCAN ÇAY İÇİN


Günde en az 4 fincan çay içilebileceğini belirten Bulut, "Çay, kandaki
kolesterolü düşürmeye, arteriyel plakları azaltmaya, kan damar fonksiyonunu
geliştirmeye ve lipit oksidasyonunu azaltmaya yardımcı olabilir. Yeşil Çayı da,
kanser riskini azaltıp, dolaşımı düzenlediği, vücuttaki yağ yakımı sürecini
hızlandırdığı için tercih edin. Kahve veya soda tüketecekseniz, kafeini
azaltılmış çeşitlerini için. Çünkü, normal kahve, her zaman daha iyidir"
dedi.


ET, İŞLENMİŞ GIDA, TRANS YAĞLAR VE SÜT ÜRÜNLERİNİ SINIRLANDIRIN


Yüksek miktarlarda et ve trans yağın, kandaki kolesterol için zararlı
olduğunu vurgulayan Sencer Bulut, "Otla beslenen hayvanlardan elde edilen bazı
organik et çeşitleri uygun olmakla birlikte, kolesterol sorunları ile karşı
karşıya kalabilirsiniz. Trans yağlar, işlenmiş gıda ve süt ürünleri ile ilgili
olarak ise, kolesterolünüz kontrol altında tutmak adına bu besinlere fazla
rağbet etmeyin" dedi.


HAFTADA 5 SAAT EGZERSİZ YAPIN


Yanlış beslenme veya aşırı şok diyetlerin vücudun ahengini bozduğunu belirten
Sencer Bulut, "İnsanoğlu nun vücudu, mucizevi bir ahenk içinde çalışır. Ahenkle
çalışan vücut sistemi; yanlış beslenme veya aşırı şok diyetlerle bozulmamalıdır.
Nitekim vücudumuzun; karbonhidrat, protein, yağ, vitamin ve minerallere ihtiyacı
vardır. Örneğin, sadece protein ürünlerinin alındığı protein diyeti yapılarak;
tek taraflı beslenme sonucu vücudun işleyişi bozulursa, bir daha düzelmesi uzun
süre alabilir veya


hastalıklara neden olabilir. Diğer taraftan, haftada en az 5 saat egzersiz
gerekiyor. Bunu, direnç çalışması, kondisyon ve esneme egzersizlerinin karışımı
olarak yapın" diye konuştu.


SİGARA VE ALKOL TÜKETMEYİN


Sencer Bulut son olarak sağlıklı beslenmenin temel şartının sigara ve alkol
tüketiminden uzak durmak olduğunu vurguladı ve, "Sağlıklı ve uzun bir ömür
geçirmeyi istiyorsanız, kesinlikle sigara ve alkol tüketmeyin" dedi.

Memurlar



29 Haziran 2017 Arkadaşına Yolla Yazıcıya Yolla
YORUMLAR

Adınız Soyadınız:  
E-postanız:   
Başlığınız:   
Yorumunuz:   
Lütfen kodu giriniz:   
     Tüm alanları doldurmanız gerekmektedir.
Facebook ile yorum yapınız.
Bunlar da ilginizi çekebilir
    Milliler 2 de 2 yaptı
    Şube müdürü atamaları iptal olacak
    Şili final biletini kaptı
    Bafetimbi Gomis i yakından tanıyalım!
    Milli Takımımız finalde
    Van Niekerk ten dünya rekoru
    Yüzmede altın madalya
    Çağla ve İpek tur atladı
    Mehmet Ekici resmen Fenerbahçe de
    Milli binici Karaevli ye 3 ay ceza
    Bir altın da Zeliha Ağrıs tan
    UEFA dan Halil Umut Meler e görev
    Arda dan Beşiktaşlıları heyecanlandıran paylaşım
    Fenerbahçe de 8 oyuncu kontrolden geçti
    FIBA Kadınlar Avrupa Ligi nde 3 Türk takımı
    WhatsApp ta gönderilen mesajlar geri alınabilecek
    G.Saray dan bir bomba transfer daha geliyor!
    3 güreşçimiz bronz için mindere çıkacak
    Filede Küçük Erkekler Balkan üçüncüsü
    Yapraklı da başpehlivan Recep Kara oldu

Reklamlar: Çorum Voleybol | Etkinlik Paylaş | Masaj | Spor Akademisi | Spor Malzemeleri
KURUMSAL KATEGORİLER SOSYAL
Künye Spor Eğitim Seminer ve Kurs Facebook
Reklam Gündem Beden Eğitimi Sağlık Twitter
İletişim Teknoloji Özel Haber Okul Sporları İnstagram
KPSS Spor ve Yaşam Dergisi Videolar RSS
Copyright © 2006 Tüm Hakları Saklıdır