ÜYE GİRİŞİ: Kullanıcı Adınız: Şifreniz: Şifremi unuttum Beni Hatırla ?  Üye Ol
ÖZEL HABER    SPOR    EĞİTİM    SEMİNER VE KURS    BEDEN EĞİTİMİ    SAĞLIK    OKUL SPORLARI    KPSS    VİDEOLAR
Manset Alti Haberleri
  FLAŞ HABER: Fenerbahçe'nin yeni hocası belli oldu!
Manset Alti Haberleri
Dikkat! Fazla su içmek sağlığa zararlı
Uzmanlar, günde 3-4 litre su içilmesi yönündeki tavsiyeler karşı çıktı. Uzmanlara göre "2 litrenin üzerinde su tüketilmesi zehirlenme, kalp yetmezliği ve tansiyonda oynamalara yol açabilir"
Google+   Kategori: Sağlık
  Tarih: 23.04.2012
- Bu haber 28 kez okundu.

Bugün gazetesinin haberine göre; Özellikle diyet yapanların daha rahat kilo vermeleri için sürekli su içmeleri yönündeki tavsiyelere uzmanlardan "zehirlenebilirsiniz" uyarısı geldi. Kent Hastanesi İç Hastalıkları ve Nefroloji Uzmanı Dr. Serkan Yıldız, "Günde 3-4 litre su için" demenin doğru bir tavsiye olmadığını söyledi. Herkesin su ihtiyacının aynı olmadığını belirten Dr. Yıldız, "Su ihtiyacı kişinin yapısına, kullandığı ilaçlara, havanın sıcaklığına göre değişir. Bizim tavsiyemiz az ya da çok su içilmesi yönünde değil. Herkes ihtiyacı oranında su içmeli, yani susayınca su içilmeli. İstelik su ve diyet arasında çok da bağlantı olduğunu söylemek doğru değil" diye konuştu.

BULANTI VE KUSMA NEDENİ

Son zamanlarda fazla su içilmesine bağlı olarak halk arasında zehirlenme olarak bilinen "hiponatremi" rahatsızlığının yayıldığını belirten Dr. Yıldız, "İhtiyaçtan fazla su içmek kişide bulantı, kusma gibi yakınmalar yapıyor. Halk arasında su zehirlenmesi deniyor. Biz buna su fazlalığı diyoruz. Şikayetlere rağmen su içmeye devam eden kişilerde merkezi sinir sistemi ve bilinç durumu etkilenebilir" dedi.

Kişilerin su ihtiyacını sadece musluk suyundan almadığını anlatan Dr. Serkan Yıldız, "Her besin su içeriyor. Çorba, süt, çay, ayran, meyve suları, komposto gün içinde tüketiliyor. Her türlü sulu gıdalar sebzeler su barındırıyor. Biz bu gıdalardan da su ihtiyacımızı alıyoruz. Bunlara ilave olarak günde 3 litreye kadar su içmeye çalışmak hatalı bir davranış" diye konuştu.

Uzman Diyetisyen Banu Topalakçı: KİLOYA GÖRE SU İÇİLMELİ

Kişinin vücut kitlesine bağlı olarak su ihtiyacı değişir. Kilo yani hacim arttıkça vücudun suya olan ihtiyacı artar. Mesela 60 kiloluk biri günde 2 litreye kadar, 100 kilo olan 3-4 litreye kadar su içebilir ve içmeli de. Bundan fazlası zarardır. Böbrekleri yormaktan başka işe yaramaz. İçilen sıvı su olmalı. Nitekim su yerine içilen çay ve kahve vücuttan su kaybolmasına neden olur.

İç Hastalıkları ve Obezite Uzmanı Prof. Dr. Ziya Mocan: KALBİ VE TANSİYONU ETKİLER

Günde 4-5 litre su içilmesi zararlı. Fazla su tansiyon yüksekliğine, böbrek hastalıklarına, kalp yetmezliğine neden olabilir. Su ihtiyacı su ile karşılanır. Çay, kahve, gazoz, meyve suları her ne kadar sıvı olarak kabul edilse dahil hiçbir şekilde suyun yerini tutmaz. Öte yandan kişi susadığı zaman mutlaka su içmeli, susamadan da isteğe bağlı olarak su tüketilebilir.

İstanbul Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Toksikolog Prof. Dr. Salih Cengiz: SUYUN FAZLASI ZEHİRLER

Maksimum 2 litrenin üzeri su fayda vermez. Bütün maddelerde fazlası zehirdir. Bu su için de geçerlidir.

Dozunda alındığında su faydalı olur. Suyun içindeki ağır metallerin bir miktarı vücut için gerekli olduğu gibi fazlası da zararlıdır. Örneğin suda sodyum, potasyum, kalsiyum gibi metaller var. Yani ne kadar çok su o kada ağır metal ki bu da vücut için zararlı.

Diyetisyen Nuray Soylu: ÇAY KAHVE SUYUN YERİNİ TUTMUYOR

Vücuttaki mineral dengesini tutabilmek için su alımı önemli. Günde ortalama normal bir kişinin 2-3 litre su içmesi gerekiyor; bu miktarı yaz aylarında biraz daha yukarı çekilmesinde bir sakınca yok. Çay ve kahveden elbette su alabiliyoruz ama suyun kimyası bu içeceklerde değiştiği için vücuda mineral alınamıyor. Bizim önerimiz 7-8 litre gibi abartılı öneriler değil çünkü fazla su, zehirlenmelere hatta ölüme bile yol açabilir.

BUGÜN



22 Haziran 2018 Arkadaşına Yolla Yazıcıya Yolla
YORUMLAR

Adınız Soyadınız:  
E-postanız:   
Başlığınız:   
Yorumunuz:   
Lütfen kodu giriniz:   
     Tüm alanları doldurmanız gerekmektedir.
Facebook ile yorum yapınız.
Bunlar da ilginizi çekebilir
    Türk eskrimi altın çağını yaşıyor
    Türk Telekom'a ABD'li oyun kurucu
    Almanya'nın rakibi İsveç
    Güney Kore ile Meksika'nın 13. randevusu
    Dut yemek için 10 sağlıklı gerekçe
    2018 FIFA Dünya Kupası'nda heyecan tam gaz
    Milli hokeyciler Bulgaristan'da sahne alacak
    Yeni sistemde 16 bakanlık olacak
    NBA'de 2018 yılı draftı düzenlendi
    U20 Milliler madalyaları topladı
    Formula 1'de gaza Fransa'da basılacak
    Fenerbahçe'nin yeni hocası belli oldu!
    'Potanın Perileri' Romanya'yı yendi
    Hırvatistan, Arjantin'i yıktı
    Trabzonspor şike davası için CAS'a başvurdu
    Fransa, Peru'yu Mbappe ile geçti
    Bakan Bak, top sektirip ok attı
    VakıfBank'ta 4 yabancı oyuncunun sözleşmesi yenilendi
    Diyarbakır, 300 milyonluk spor tesisine kavuşturuldu
    Emre Can imzayı attı

Reklamlar: Çorum Voleybol | Etkinlik Paylaş | Masaj | Spor Akademisi | Spor Malzemeleri
KURUMSAL KATEGORİLER SOSYAL
Künye Spor Eğitim Seminer ve Kurs Facebook
Reklam Gündem Beden Eğitimi Sağlık Twitter
İletişim Teknoloji Özel Haber Okul Sporları İnstagram
KPSS Spor ve Yaşam Dergisi Videolar RSS
Copyright © 2006 Tüm Hakları Saklıdır