ÜYE GİRİŞİ: Kullanıcı Adınız: Şifreniz: Şifremi unuttum Beni Hatırla ?  Üye Ol
ÖZEL HABER    SPOR    EĞİTİM    SEMİNER VE KURS    BEDEN EĞİTİMİ    SAĞLIK    OKUL SPORLARI    KPSS    VİDEOLAR
Ana Sayfa | Forum | Canlı Skorlar | BESYO | Haber Gönder | Künye | Spor ve Yaşam Dergisi | İletişim | Livescore
Manset Alti Haberleri
  FLAŞ HABER: Nadal zorlanmadı
Manset Alti Haberleri
Hareketsizlik nefes darlığına sebep oluyor
Kars İl Sağlık Müdürü Dr. Fahri Sevinç, hareketsiz olmanın kişinin en ufak bir hareketle bile nefes darlığı yaşamasına sebep olabileceğini söyledi.
Google+   Kategori: Sağlık
  Tarih: 11.05.2012
- Bu haber 46 kez okundu.

Dr. Fahri Sevinç, fiziksel aktivitelerin sağlık üzerine etkilerinin temelde üç başlık halinde incelenebildiğine değindi. Dr. Sevinç, "Bu etkileri bedensel sağlığımız üzerine olan etkileri, ruhsal ve sosyal sağlığımız üzerine olan etkileri, gelecekteki yaşantımız üzerine olan etkileri diye sıralayabiliriz. Düzenli fiziksel aktivitelerin yapılması toplumda sık görülen kalp damar hastalıkları, şeker hastalığı, yüksek tansiyon, kanser gibi kronik hastalıklara yakalanma riskini azaltmaktadır." dedi.





Haftanın beş gününde en az 30 ile 60 dakika orta şiddette fiziksel aktivite yapılmasının kalp damar hastalıkları, şeker hastalığı, kalın bağırsak ve meme kanseri riskini azaltmak için son derece önemli olduğu hatırlatan Dr. Sevinç, "Fiziksel aktivite ve solunum egzersizleri yapmaları nefessizlik hissinin azalmasında yardımcı olabilir." diye belirtti.





Hareketsiz olmak, kişinin en ufak bir hareketle bile nefes darlığı yaşamasına neden olabileceğini kaydeden Dr. Sevinç, şu bilgileri aktardı: "Düzenli egzersiz vücudu güçlendirir, kemiklerin kuvvetini ve eklemlerin esnekliğinin korunmasına yardımcı olur, egzersiz yapma kapasitesini artırır. Enerji harcamasını artırmak yaralanma riskini de en düşük düzeyde tutmalıdır. Maksimum kilo verilmesi haftada bir kilogram olmalıdır. Günlük kalori harcaması 300 den fazla olan bir egzersiz programı ayarlanmalı, bu program yürüyüşte olduğu gibi orta şiddette ve uzun olmalıdır. Yatmadan hemen önce egzersiz yapılmalı. Asansör yerine yürüyerek merdivenleri çıkmak, arabayı iş yerinden biraz daha ileriye park etmek gibi. Her gün 10 bin adım fazladan 2 bin kalori yaktırır."





memurlar

16 Ocak 2018 Arkadaşına Yolla Yazıcıya Yolla
YORUMLAR
 Egzersiz  Sertaç   /    2012-05-11
 Yine sporu uzmanından başka herkes öğretiyor. Sayın hocamız hareketsizliğin meydana getirdiği sağlık sorunlarını anlatmış ama sonunda spor tavsiyesiyle yetinmemiş, sporun da nasıl yapılacağını neredeyse bir egzersiz planı yapacak kadar ileriye gidip açıklamış.

Adınız Soyadınız:  
E-postanız:   
Başlığınız:   
Yorumunuz:   
Lütfen kodu giriniz:   
     Tüm alanları doldurmanız gerekmektedir.
Facebook ile yorum yapınız.
Bunlar da ilginizi çekebilir
    Gaziantep Basketbol da transfer
    İşte ilk yarının en leri
    Bursaspor ayrılığı açıkladı
    Cenk Tosun dan sonra bir ayrılık daha
    Sow, resmen Timsah oldu
    Nadal zorlanmadı
    Avrupa liglerinde görünüm
    Agafonova-Uçar çifti, olimpiyat biletini aldı
    İşte Arda Turan ın forma numarası
    Kupada çeyrek finalistler belli oluyor
    Fenerbahçe ye İtalyan oyun kurucu
    Avustralya Açık ta büyük sürpriz
    İşte Trabzonspor un kupadaki muhtemel 11 i
    Kupada hakemler açıklandı
    Ve Arda Turan imzayı atıyor
    Beşiktaş ın rakibi CEZ Nymburk
    Aslan, İspanyol ekibini ağırlayacak
    Potada ilk yarı tamamlandı
    Filede Avrupa heyecanı
    Dakar Rallisi nde 8. etap tamamlandı

Reklamlar: Çorum Voleybol | Etkinlik Paylaş | Masaj | Spor Akademisi | Spor Malzemeleri
KURUMSAL KATEGORİLER SOSYAL
Künye Spor Eğitim Seminer ve Kurs Facebook
Reklam Gündem Beden Eğitimi Sağlık Twitter
İletişim Teknoloji Özel Haber Okul Sporları İnstagram
KPSS Spor ve Yaşam Dergisi Videolar RSS
Copyright © 2006 Tüm Hakları Saklıdır