ÜYE GİRİŞİ: Kullanıcı Adınız: Şifreniz: Şifremi unuttum Beni Hatırla ?  Üye Ol
ÖZEL HABER    SPOR    EĞİTİM    SEMİNER VE KURS    BEDEN EĞİTİMİ    SAĞLIK    OKUL SPORLARI    KPSS    VİDEOLAR
Manset Alti Haberleri
  FLAŞ HABER: Milli atlet Guliyev, erkekler 200 metrede ikinci oldu
Manset Alti Haberleri
Hareketsizlik nefes darlığına sebep oluyor
Kars İl Sağlık Müdürü Dr. Fahri Sevinç, hareketsiz olmanın kişinin en ufak bir hareketle bile nefes darlığı yaşamasına sebep olabileceğini söyledi.
Google+   Kategori: Sağlık
  Tarih: 11.05.2012
- Bu haber 31 kez okundu.

Dr. Fahri Sevinç, fiziksel aktivitelerin sağlık üzerine etkilerinin temelde üç başlık halinde incelenebildiğine değindi. Dr. Sevinç, "Bu etkileri bedensel sağlığımız üzerine olan etkileri, ruhsal ve sosyal sağlığımız üzerine olan etkileri, gelecekteki yaşantımız üzerine olan etkileri diye sıralayabiliriz. Düzenli fiziksel aktivitelerin yapılması toplumda sık görülen kalp damar hastalıkları, şeker hastalığı, yüksek tansiyon, kanser gibi kronik hastalıklara yakalanma riskini azaltmaktadır." dedi.





Haftanın beş gününde en az 30 ile 60 dakika orta şiddette fiziksel aktivite yapılmasının kalp damar hastalıkları, şeker hastalığı, kalın bağırsak ve meme kanseri riskini azaltmak için son derece önemli olduğu hatırlatan Dr. Sevinç, "Fiziksel aktivite ve solunum egzersizleri yapmaları nefessizlik hissinin azalmasında yardımcı olabilir." diye belirtti.





Hareketsiz olmak, kişinin en ufak bir hareketle bile nefes darlığı yaşamasına neden olabileceğini kaydeden Dr. Sevinç, şu bilgileri aktardı: "Düzenli egzersiz vücudu güçlendirir, kemiklerin kuvvetini ve eklemlerin esnekliğinin korunmasına yardımcı olur, egzersiz yapma kapasitesini artırır. Enerji harcamasını artırmak yaralanma riskini de en düşük düzeyde tutmalıdır. Maksimum kilo verilmesi haftada bir kilogram olmalıdır. Günlük kalori harcaması 300 den fazla olan bir egzersiz programı ayarlanmalı, bu program yürüyüşte olduğu gibi orta şiddette ve uzun olmalıdır. Yatmadan hemen önce egzersiz yapılmalı. Asansör yerine yürüyerek merdivenleri çıkmak, arabayı iş yerinden biraz daha ileriye park etmek gibi. Her gün 10 bin adım fazladan 2 bin kalori yaktırır."





memurlar

20 Temmuz 2018 Arkadaşına Yolla Yazıcıya Yolla
YORUMLAR
 Egzersiz  Sertaç   /    2012-05-11
 Yine sporu uzmanından başka herkes öğretiyor. Sayın hocamız hareketsizliğin meydana getirdiği sağlık sorunlarını anlatmış ama sonunda spor tavsiyesiyle yetinmemiş, sporun da nasıl yapılacağını neredeyse bir egzersiz planı yapacak kadar ileriye gidip açıklamış.

Adınız Soyadınız:  
E-postanız:   
Başlığınız:   
Yorumunuz:   
Lütfen kodu giriniz:   
     Tüm alanları doldurmanız gerekmektedir.
Facebook ile yorum yapınız.
Bunlar da ilginizi çekebilir
    Vehbi Emre ve Hamit Kaplan Güreş Turnuvası başladı
    Türkiye, Avrupa Şampiyonası'na veda etti
    G.Saray eski yıldızını 1 yıllığına kiraladı!
    Milli tenisçi Yankı Erel'den bir ilk daha
    Son şampiyondan futbola dev bütçe
    16 takım netleşti!
    MHK'dan 3 takıma VAR eğitimi
    Milliler yine üzdü
    Çintimar umutlu
    Liverpool'da 10 numaranın yeni sahibi Mane
    Neymar'dan Real Madrid yanıtı
    Berfu Cengiz çiftlerde finalde
    Trabzonspor 51. kuruluş yıl dönümünü kutlayacak
    Milli tenisçi Koray Kırcı yarı finalde
    Biz bilimi, aklı, sanatı, sporu, ahlakı konuşacağız
    FIFA'dan Mersin İdmanyurdu'na ceza
    Genç milliler üzdü
    Cengiz Ünder, değerini ikiye katladı
    İşte 2018 Dünya Kupası'nın en çok konuşulanları
    Ve Fenerbahçe, taraftarının önüne çıkıyor

Reklamlar: Çorum Voleybol | Etkinlik Paylaş | Masaj | Spor Akademisi | Spor Malzemeleri
KURUMSAL KATEGORİLER SOSYAL
Künye Spor Eğitim Seminer ve Kurs Facebook
Reklam Gündem Beden Eğitimi Sağlık Twitter
İletişim Teknoloji Özel Haber Okul Sporları İnstagram
KPSS Spor ve Yaşam Dergisi Videolar RSS
Copyright © 2006 Tüm Hakları Saklıdır