ÜYE GİRİŞİ: Kullanıcı Adınız: Şifreniz: Şifremi unuttum Beni Hatırla ?  Üye Ol
ÖZEL HABER    SPOR    EĞİTİM    SEMİNER VE KURS    BEDEN EĞİTİMİ    SAĞLIK    OKUL SPORLARI    KPSS    VİDEOLAR
Ana Sayfa | Forum | Canlı Skorlar | BESYO 2016 | Haber Gönder | Künye | Spor ve Yaşam Dergisi | İletişim | Livescore
Manset Alti Haberleri
  FLAŞ HABER: Türkiye - Slovakya maçı hangi kanalda?
Manset Alti Haberleri
Bu meyve ve sebzeler şifa kaynağı
Bazı meyve ve sebzelerin, kanser ve kalp-damar hastalıklarına karşı koruyucu olduğu belirtiliyor.
Google+   Kategori: Sağlık
  Tarih: 10.06.2012
- Bu haber 8 kez okundu.

Hacettepe Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Zehra Büyüktuncer Demirel, Dünya Sağlık Örgütü başta olmak üzere birçok sağlık otoritesinin, sebze ve meyve tüketiminin çeşitli kanser türleri ve kalp-damar hastalıkları başta olmak üzere kronik hastalıklara karşı koruyucu olduğunu kabul ettiğini belirtti.
Sebze ve meyvelerin sağlığı koruyucu özelliklerinden yararlanabilmek için, günde en az 5 porsiyon tüketilmeleri gerekiyor. Bu da günde en az 400 gram sebze ve meyveye karşılık gelir diyen Demirel in verdiği bilgiye göre bazı sebze ve meyvelerin faydaları şöyle:

- Çilek, ahududu, karadut, yaban mersini, kiraz ve vişne gibi kırmızı renkli meyveler, antosiyanidin denilen pigmentleri içerirler ve bu bileşiklerin güçlü antioksidan aktiviteye sahip olduğu bilinir. Benzer şekilde, kırmızı ve beyaz üzümler de flavanoidlerden biri olan resveratrol içeriğine bağlı güçlü antioksidandır. Bu aktivitelerine bağlı olarak, çeşitli kanser türleri ve kalp-damar hastalıklarına karşı koruyucu olabilecekleri belirtilir.

- Karpuz yüksek su içeriğiyle yaz mevsimi için ideal bir besin. Ayrıca içerdiği laykopenin güçlü antioksidan olduğu biliniyor.

- Kayısı ve şeftali gibi sarı meyveler, posa, potasyum ve C vitaminin yanında, yapılarında antioksidan olarak bilinen flavanoidleri ve karotenoidleri içerirler. Özellikle kayısıda bulunan beta-karotenin, göz ve cilt sağlığına olumlu etkileri bulunur. Kayısı posa içeriğine bağlı olarak kabızlığın önlenmesinde rol oynar.

- Domates, hem C vitamini hem de laykopen içeriğiyle vücutta oksidanlara karşı koruyucu olabilir. Yeşil biber, C vitaminin en zengin kaynaklarından biridir.

Haber7



23 Haziran 2017 Arkadaşına Yolla Yazıcıya Yolla
YORUMLAR

Adınız Soyadınız:  
E-postanız:   
Başlığınız:   
Yorumunuz:   
Lütfen kodu giriniz:   
     Tüm alanları doldurmanız gerekmektedir.
Facebook ile yorum yapınız.
Bunlar da ilginizi çekebilir
    Satrançta önemli başarı
    Heyecan yine TRT Spor ekranlarında
    İşte NBA draftının 1 numarası
    Formula 1 de sıradaki durak Azerbaycan
    Beşiktaş ta Pepe sesleri
    TTKB, beden eğitimi ders saati sayısını artırdı mı?
    Periler için son şans Slovakya
    Almanya ile Şili berabere kaldı
    İspanya yarı finalde
    Kamerun ile Avustralya yenişemedi
    Yarı final biletini Komşu ya kaptırdık!
    Galatasaray a müjde! Maicon geliyor
    VakıfBank, Zhu Ting ile nikah tazeledi
    Boşta kalan yıldızlar kulüp arıyor
    Oscar a büyük şok! 8 maç...
    Yılın çaylağı Dembele
    Kayseripor a Rumen kaleci
    İlk yarı finalist Belçika
    Galatasaray Odeabank ın programı belli oldu
    UEFA nın o kuralı Türkiye de yürürlükte

Reklamlar: Çorum Voleybol | Etkinlik Paylaş | Masaj | Spor Akademisi | Spor Malzemeleri
KURUMSAL KATEGORİLER SOSYAL
Künye Spor Eğitim Seminer ve Kurs Facebook
Reklam Gündem Beden Eğitimi Sağlık Twitter
İletişim Teknoloji Özel Haber Okul Sporları İnstagram
KPSS Spor ve Yaşam Dergisi Videolar RSS
Copyright © 2006 Tüm Hakları Saklıdır