ÜYE GİRİŞİ: Kullanıcı Adınız: Şifreniz: Şifremi unuttum Beni Hatırla ?  Üye Ol
ÖZEL HABER    SPOR    EĞİTİM    SEMİNER VE KURS    BEDEN EĞİTİMİ    SAĞLIK    OKUL SPORLARI    KPSS    VİDEOLAR
Ana Sayfa | Forum | Canlı Skorlar | BESYO | Haber Gönder | Künye | Spor ve Yaşam Dergisi | İletişim | Livescore
Manset Alti Haberleri
  FLAŞ HABER: Sürpriz açıklama! Herkes kovuldu derken...
Manset Alti Haberleri
Bu meyve ve sebzeler şifa kaynağı
Bazı meyve ve sebzelerin, kanser ve kalp-damar hastalıklarına karşı koruyucu olduğu belirtiliyor.
Google+   Kategori: Sağlık
  Tarih: 10.06.2012
- Bu haber 21 kez okundu.

Hacettepe Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Zehra Büyüktuncer Demirel, Dünya Sağlık Örgütü başta olmak üzere birçok sağlık otoritesinin, sebze ve meyve tüketiminin çeşitli kanser türleri ve kalp-damar hastalıkları başta olmak üzere kronik hastalıklara karşı koruyucu olduğunu kabul ettiğini belirtti.
Sebze ve meyvelerin sağlığı koruyucu özelliklerinden yararlanabilmek için, günde en az 5 porsiyon tüketilmeleri gerekiyor. Bu da günde en az 400 gram sebze ve meyveye karşılık gelir diyen Demirel in verdiği bilgiye göre bazı sebze ve meyvelerin faydaları şöyle:

- Çilek, ahududu, karadut, yaban mersini, kiraz ve vişne gibi kırmızı renkli meyveler, antosiyanidin denilen pigmentleri içerirler ve bu bileşiklerin güçlü antioksidan aktiviteye sahip olduğu bilinir. Benzer şekilde, kırmızı ve beyaz üzümler de flavanoidlerden biri olan resveratrol içeriğine bağlı güçlü antioksidandır. Bu aktivitelerine bağlı olarak, çeşitli kanser türleri ve kalp-damar hastalıklarına karşı koruyucu olabilecekleri belirtilir.

- Karpuz yüksek su içeriğiyle yaz mevsimi için ideal bir besin. Ayrıca içerdiği laykopenin güçlü antioksidan olduğu biliniyor.

- Kayısı ve şeftali gibi sarı meyveler, posa, potasyum ve C vitaminin yanında, yapılarında antioksidan olarak bilinen flavanoidleri ve karotenoidleri içerirler. Özellikle kayısıda bulunan beta-karotenin, göz ve cilt sağlığına olumlu etkileri bulunur. Kayısı posa içeriğine bağlı olarak kabızlığın önlenmesinde rol oynar.

- Domates, hem C vitamini hem de laykopen içeriğiyle vücutta oksidanlara karşı koruyucu olabilir. Yeşil biber, C vitaminin en zengin kaynaklarından biridir.

Haber7



17 Aralik 2017 Arkadaşına Yolla Yazıcıya Yolla
YORUMLAR

Adınız Soyadınız:  
E-postanız:   
Başlığınız:   
Yorumunuz:   
Lütfen kodu giriniz:   
     Tüm alanları doldurmanız gerekmektedir.
Facebook ile yorum yapınız.
Bunlar da ilginizi çekebilir
    Basketbolda toplu sonuçlar
    İlkay coştu, City rekor tazeledi!
    Hentbolda toplu sonuç
    Beşiktaş ilk maçta mağlup
    Fırtına, Timsah ı Yusuf la avladı!
    Kupa Voley de finalin adı belli oldu
    Genç badmintonculardan 10 madalya
    Beşiktaş tan 39 sayılık fark
    Kulüp Yapılanmasında 3 Unsur paneli gerçekleştirildi
    Akıllı telefon, tablet ve TV çocuklarda obeziteyi arttırdı
    Futbol liglerinde toplu sonuçlar
    Haftanın MVP si Poirier
    Buz pateninde gümüş madalya
    Derbinin galibi Beşiktaş SJ
    Beşiktaş, galibiyet peşinde
    Anadolu Efes te Perasovic dönemi bitti
    Yeni Malatyaspor, lideri konuk ediyor
    Thunder ı Westbrook taşıdı
    Rockets seriyi 12 maça çıkardı
    CSKA Moskova liderliğini sürdürdü

Reklamlar: Çorum Voleybol | Etkinlik Paylaş | Masaj | Spor Akademisi | Spor Malzemeleri
KURUMSAL KATEGORİLER SOSYAL
Künye Spor Eğitim Seminer ve Kurs Facebook
Reklam Gündem Beden Eğitimi Sağlık Twitter
İletişim Teknoloji Özel Haber Okul Sporları İnstagram
KPSS Spor ve Yaşam Dergisi Videolar RSS
Copyright © 2006 Tüm Hakları Saklıdır