ÜYE GİRİŞİ: Kullanıcı Adınız: Şifreniz: Şifremi unuttum Beni Hatırla ?  Üye Ol
ÖZEL HABER    SPOR    EĞİTİM    SEMİNER VE KURS    BEDEN EĞİTİMİ    SAĞLIK    OKUL SPORLARI    KPSS    VİDEOLAR
Ana Sayfa | Forum | Canlı Skorlar | BESYO | Haber Gönder | Künye | Spor ve Yaşam Dergisi | İletişim | Livescore
Manset Alti Haberleri
  FLAŞ HABER: Milli Takımımız finalde
Manset Alti Haberleri
Sağlığınız için bu alışkanlıklardan kurtulun
Siz farkında olmadan her gün yaptığınız rutin şeyler sizde alışkanlık haline gelip size geriye dönülmez zararlar verebilir. Her gün saatlerce izlediğiniz televizyon, atıştırdığınız abur cuburlar, harcadığınız gereksiz paralar sağlığınızı olumsuz olarak et
Google+   Kategori: Sağlık
  Tarih: 17.07.2012
- Bu haber 20 kez okundu.

Sigara içmek, aşırı yemek yemek gibi en kötü alışkanlıklarınızdan kurtulmak için henüz geç değil. Reader s Digest dergisinde yer alan önerilere uyun ve hemen daha mutlu ve sağlıklı bir yaşama başlayın:


Sürekli atıştırmak: Vücudunuzun doğal açlık ve doyum sinyallerini kaybetmesi kronik aşırı yemeye ve sağlıksız fazla kiloya neden olabilir. Bu durum da şeker ve kalp hastalığı ile diğer ciddi sorunlara yol açar. Eğer kötü beslenme alışkanlığınızı durdurursanız, sağlıklı ve doğal şekilde kilo alırsınız. Karnınız acıktığında sağlıklı atıştırmalıklarla iştahınızı kontrol edebilir, kilo verebilir ve enerji birikmelerinden kurtulabilirsiniz. Kilonuzun sağlıklı seviyeye gelmesi için trans yağlar ile doymuş yağlardan, şekerden, tuzdan ve rafine karbonhidrattan uzak durun. Vücudunuz fiziksel olarak açlık sinyali verene kadar bekleyin. Evinize zararlı atıştırmalıklar almayın. Bunun yerine meyveler, sebzeler, kabuklu yemişler ve tam tahıllı ürünleri mutfağınızdan eksik etmeyin.


Çok fazla televizyon izlemek: Televizyon, daha az fiziksel aktivite ile aşırı kilolu olmanıza yol açar ve tip 2 şeker hastalığı riskinizi artırır. 9 binden fazla kişi üzerinde yapılan araştırmaya göre, günde 2 saatten fazla televizyon izleyenlerin daha fazla yemek yedikleri, daha fazla şekerli içecek ile yağlı, kalorili ve işlenmiş abur cubur tükettikleri belirlendi. Televizyon izlemek hafıza kaybını da hızlandırıyor. Günde 2 saat televizyon izliyorsanız, en az 30 dakika egzersiz yapmalısınız. Televizyon izlerken bir şeyler atıştırmayın. Bu şekilde yüzlerce kalori alabilirsiniz. Çok fazla televizyon izlememek için arkadaşlarınızı görmeye daha fazla gidin, daha değişik hobiler bulun.


Fazla para harcamak: Para kaygısı çok ciddi sağlık problemlerine yol açabilir. Rutgers Üniversitesi nde yapılan bir araştırmaya göre, finansal stres yüksek kan basıncına, depresyona, uykusuzluğa, başağrılarına, sindirim sistemi problemlerine, ağrılara, ülsere, fazla sigara içmeye ve kila almaya neden olabilir. Para yönetimi hakkında eğitim alın, kendinizi kredi kartları, bütçelendirme gibi konularda eğitin. Kredi kartlarınızı dondurun. Daha fazla borçlanmamak için kredi kartlarınızın en az ödemesini mutlaka yatırın. İhtiyacınız olmayan eşyalara para harcamayın.


Fast food yemek: Hamburger, kızarmış patates, asitli içecekler gibi hazır gıdalar bel çevrenizin genişlemesine, şeker ve kalp hastalığına yol açabilir. Ayrıca içindeki trans yağlar kötü kolesterolünüzü ve kan yağınızı arttırır. Bu da damarlarınızda plak oluşumuna neden olur. Hazır gıdalar ucuz, yağlı, tuzlu, şekerli olmasına rağmen oldukça lezzetlidir. Ancak fast-food almak yerine yemeklerinizi kendiniz hazırlarsanız hem para tasarrufu yaparsınız, hem de sağlıklı beslenirsiniz.


Her yaz birkaç kez yanmak: Güneşlenmeyi ve bronz bir teni seviyorsanız, cildinizin çabuk yaşlanmasına da razı olacaksınız demektir. Güneşlenmek cildinizin parlak ve yumuşak görünümünü sağlayan elastik liflere zarar verir ve vücudunuzun erkenden kırışmasına ve bozulmasına yol açar. Ayrıca güneş yanıkları cilt kanseri riskini de arttırır. Solaryum da aynı şekilde cilt kanseri ve kırışıklık riskini arttırır. Dışarı çıkmadan yarım saat önce sürmek şartıyla sürekli güneş kremi kullanın. Kansere yol açan güneş hasarına karşı sizi koruyan yeşil çaydan tüketin.


Sizi üzen, kızdıran ve stres altına sokan davranışlar: Mutsuzluk stres hormonunu artırır, bu da kan basıncınızı, kan şekerinizi yükseltir, bağışıklığınızı düşürür, sindirimi yavaşlatır. Tüm bunlar da kalp ve şeker hastalığı riskinizi artırır. Stresle mücadele etmenin yollarını öğrenin. Bir şeye sinirlendiğinizde ya da üzüldüğünüzde derin derin nefes alıp sakinleşmeye çalışın. Karamsar olmayın, her şeye pozitif yaklaşın. Sağlıklı beslenin ve egzersiz yapın. Hoşlandığınız hobileri yapın.


Kahvaltı yapmamak: Günün ilk öğününü atlamak kilonuz, enerji seviyeniz ve hatta kan şekeriniz için çok ciddi sonuçlara yol açabilir. Kahvaltı yapmadığınız zaman öğle yemeğinde daha çok yersiniz, kilo alırsınız, sağlıksız kan şekerine sahip olursunuz. Kalkar kalkmaz kahvaltı yapamıyorsanız, 1-2 saat bekledikten sonra mutlaka kahvaltınızı yapın. Kahvaltıda değişiklik olması için sandviç, çorba ya da bir gece önceden kalmış yemeklerinizi de yiyebilirsiniz. İşe giderken kahvaltı için vakit ayıramıyorsanız, kahvaltınızı geceden hazırlayıp dolabınıza koyun. Böylece, sabahları 5-10 dakika içinde kahvaltınızı yapabilirsiniz.


Sigara içmek: Kalp hastalığı ve kanserden ölümlerin yüzde 30 unun nedeni olan sigara, akciğer kanseri ölümlerinin ise yüzde 80-90 ını oluşturur. Bunun yanında ağız, gırtlak ve mesane kanseri riskini de artırır. Bu kötü alışkanlık, kalp krizi, felç, yüksek tansiyon riskini artırırken bronşit ve astım gibi nefes alma problemlerini de tetikler. Sigarayı bıraktığınız anda tüm organlarınız yavaş yavaş eskisi gibi çalışmaya başlayacaktır. Son sigaranızı içtikten sonra dakikalar içinde akciğerleriniz ve kalp sisteminiz kendisini onarmaya başlayacaktır. Bir ayda ciğerleriniz daha iyi çalışır ve öksürüğünüz azalır, kendinizi daha enerjik hissedersiniz. Sigara içmeyi alışkanlık olarak değil bir bağımlılık olarak görüp ona göre tedavi olun. Doktordan destek alın.


Aşırı ağrı kesici ve sinir yatıştırıcı ilaç kullanmak: Bu ilaçlar gerektiği şekilde alınmadığı sürece yarardan çok zarar getirir. Eklem iltihabı ya da kas ağrısı için uzun süre aspirin ya da ibuprofen gibi ağrı kesici ilaçlar kullanmak ülser, mide kanaması, yüksek kan basıncı ve kalp krizi riskini artırabilir. Sakinleştirici ilaçlar ya da uyku haplarını yüksek dozlarda aldığınızda kendinizi sersemlemiş hissedersiniz, sendelersiniz ve düşüyormuş gibi olursunuz. Farkında olmadan bu ilaçların bağımlısı haline gelirsiniz. Bu nedenle bu ilaçları daha az kullanmalısınız. Sık sık başınız ağrıyorsa doktora gidin, çünkü migren doğru tedaviyle hızlı bir şekilde tedavi edilebilir.


zaman



29 Haziran 2017 Arkadaşına Yolla Yazıcıya Yolla
YORUMLAR

Adınız Soyadınız:  
E-postanız:   
Başlığınız:   
Yorumunuz:   
Lütfen kodu giriniz:   
     Tüm alanları doldurmanız gerekmektedir.
Facebook ile yorum yapınız.
Bunlar da ilginizi çekebilir
    Osman Göçen den bronz madalya
    Milliler 2 de 2 yaptı
    Şube müdürü atamaları iptal olacak
    Şili final biletini kaptı
    Bafetimbi Gomis i yakından tanıyalım!
    Milli Takımımız finalde
    Van Niekerk ten dünya rekoru
    Yüzmede altın madalya
    Çağla ve İpek tur atladı
    Mehmet Ekici resmen Fenerbahçe de
    Milli binici Karaevli ye 3 ay ceza
    Bir altın da Zeliha Ağrıs tan
    UEFA dan Halil Umut Meler e görev
    Arda dan Beşiktaşlıları heyecanlandıran paylaşım
    Fenerbahçe de 8 oyuncu kontrolden geçti
    FIBA Kadınlar Avrupa Ligi nde 3 Türk takımı
    WhatsApp ta gönderilen mesajlar geri alınabilecek
    G.Saray dan bir bomba transfer daha geliyor!
    3 güreşçimiz bronz için mindere çıkacak
    Filede Küçük Erkekler Balkan üçüncüsü

Reklamlar: Çorum Voleybol | Etkinlik Paylaş | Masaj | Spor Akademisi | Spor Malzemeleri
KURUMSAL KATEGORİLER SOSYAL
Künye Spor Eğitim Seminer ve Kurs Facebook
Reklam Gündem Beden Eğitimi Sağlık Twitter
İletişim Teknoloji Özel Haber Okul Sporları İnstagram
KPSS Spor ve Yaşam Dergisi Videolar RSS
Copyright © 2006 Tüm Hakları Saklıdır