ÜYE GİRİŞİ: Kullanıcı Adınız: Şifreniz: Şifremi unuttum Beni Hatırla ?  Üye Ol
ÖZEL HABER    SPOR    EĞİTİM    SEMİNER VE KURS    BEDEN EĞİTİMİ    SAĞLIK    OKUL SPORLARI    KPSS    VİDEOLAR
Ana Sayfa | Forum | Canlı Skorlar | BESYO | Haber Gönder | Künye | Spor ve Yaşam Dergisi | İletişim | Livescore
Manset Alti Haberleri
  FLAŞ HABER: Nadal zorlanmadı
Manset Alti Haberleri
Kahvaltıda yapılan en büyük hata
Yemekle birlikte çay tüketmeyin!..
Google+   Kategori: Sağlık
  Tarih: 13.03.2013
- Bu haber 86 kez okundu.

Uzmanlar, demir eksikliğine karşı yemekten en az 45 dakika sonra çay, kahve ve süt tüketilmesini öneriyor.

Yemeklerden hemen sonra içilen çay, kahve ve süt demir eksikliğine neden olabiliyor. Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Şafak Şahin, çay ve kahve tüketimi içinde bulunan maddelerden dolayı demirle bileşik oluşturarak demir emilimini azaltabildiğini söyledi. Gebeler ve doğurgan çağda ki kadın ve adet gören kadınlarda demir eksikliği fazla olduğunu ifade eden Şahin, "Diğer bir risk grubu da gelişim çağında ki çocuklar ve bebeklerdir. Onların gelişimi için demir daha fazla gerekmektedir.

Biz beslenme alışkanlıklarımızla bu emilmeyi arttırabilir ya da azaltabiliriz. Özellikle çay ve kahve tüketimi içinde bulunan maddelerden dolayı demirle bileşik oluşturarak demir emilimini azaltabilir. Çay tüketimini önermiyoruz. Eğer tüketilecekse de yemeklerden 45 dakika sonra açık olarak ve limonla az miktarda tüketilebilir. Süt ve süt ürünlerini de yemeklerden 45 dakika sonra tüketmelerini önermekteyiz. Çünkü sütte ayriyeten demir emilimini azaltan bir faktördür" dedi.

Kansızlığın ilk belirtisinin halsizlik ve çabuk yorulma olduğunu ifade eden Şahin, "Daha sonra baş ağrısı baş dönmesi gibi belirtiler görülebilir. Ayriyeten hemoglobin dediğimiz oksijeni kanda taşıyan eleman azaldığı için kalp bunu tolere etmek için daha fazla çalışır ve kalp de büyüme ve hatta kalp yetmezliği gibi belirtiler olabilir" diye konuştu.

Şahin, demir emilimini artırmak için C vitamininden zengin gıdaları beslenirken alınmasının önemli olduğunu ifade ederek konuşmasına şöyle devam etti: "Örnek vermek gerekirse kahvaltı yaparken çay yerine portakal suyuyla yapmak veya etten zengin gıdalarla beraber C vitamini içeren salatalarla birlikte tüketmek demir emilimini artıracaktır."

 



16 Ocak 2018 Arkadaşına Yolla Yazıcıya Yolla
YORUMLAR

Adınız Soyadınız:  
E-postanız:   
Başlığınız:   
Yorumunuz:   
Lütfen kodu giriniz:   
     Tüm alanları doldurmanız gerekmektedir.
Facebook ile yorum yapınız.
Bunlar da ilginizi çekebilir
    İşte ilk yarının en leri
    Bursaspor ayrılığı açıkladı
    Cenk Tosun dan sonra bir ayrılık daha
    Sow, resmen Timsah oldu
    Nadal zorlanmadı
    Avrupa liglerinde görünüm
    Agafonova-Uçar çifti, olimpiyat biletini aldı
    İşte Arda Turan ın forma numarası
    Kupada çeyrek finalistler belli oluyor
    Fenerbahçe ye İtalyan oyun kurucu
    Avustralya Açık ta büyük sürpriz
    İşte Trabzonspor un kupadaki muhtemel 11 i
    Kupada hakemler açıklandı
    Ve Arda Turan imzayı atıyor
    Beşiktaş ın rakibi CEZ Nymburk
    Aslan, İspanyol ekibini ağırlayacak
    Potada ilk yarı tamamlandı
    Filede Avrupa heyecanı
    Dakar Rallisi nde 8. etap tamamlandı
    City nin apoletini Liverpool söktü

Reklamlar: Çorum Voleybol | Etkinlik Paylaş | Masaj | Spor Akademisi | Spor Malzemeleri
KURUMSAL KATEGORİLER SOSYAL
Künye Spor Eğitim Seminer ve Kurs Facebook
Reklam Gündem Beden Eğitimi Sağlık Twitter
İletişim Teknoloji Özel Haber Okul Sporları İnstagram
KPSS Spor ve Yaşam Dergisi Videolar RSS
Copyright © 2006 Tüm Hakları Saklıdır