ÜYE GİRİŞİ: Kullanıcı Adınız: Şifreniz: Şifremi unuttum Beni Hatırla ?  Üye Ol
ÖZEL HABER    SPOR    EĞİTİM    SEMİNER VE KURS    BEDEN EĞİTİMİ    SAĞLIK    OKUL SPORLARI    KPSS    VİDEOLAR
Ana Sayfa | Forum | Canlı Skorlar | BESYO 2016 | Haber Gönder | Künye | Spor ve Yaşam Dergisi | İletişim | Livescore
Manset Alti Haberleri
  FLAŞ HABER: İşte NBA All-Star da ilk 5 ler
Manset Alti Haberleri
Migreni tetikleyen besinler
Bazı besinler, katkı maddeleri ve diyetteki bileşenler migrene yol açabiliyor. Migren, kadınlarda erkeklere oranla daha sık görülmekle birlikte, çoğunlukla ataklar halinde gelişip şiddetli baş ağrısına neden olan nörolojik bir hastalık.
Google+   Kategori: Sağlık
  Tarih: 25.03.2013
- Bu haber 10 kez okundu.

Kadınları daha çok seviyor

Kadınların yüzde 15, erkeklerinse yüzde 6 sında görülüyor. Araştırmalara göre, yetişkin bireylerin yüzde 70 i zaman zaman da olsa baş ağrısı şikayeti yaşıyor. Baş ağrıları, tansiyon veya nezle, grip gibi geçici durumlarda ya da kronikleşmiş halde görülebiliyor.

Migrende en sık rastlanan belirti, hafiften başlayıp, bir süre sonra çok şiddetli, zonklayıcı hale gelen baş veya boyun ağrıları. Bu tip migren 15 dakikadan 3 saata kadar sürebiliyor. Genellikle dayanılması zor, başın bir tarafına bıçak gibi saplanan ağrı hissediliyor. Kırmızı, sulu, şişmiş göz kapağı, burun akıntısı ve yüzde terleme gibi septomları da var. Diyet, hormonal değişiklikler, duygusal durum, uyku düzeni, iklim, kişisel bazı alışkanlıklar migreni tetikleyen faktörler arasında.

Kiloyla ilişkili

Bilimsel çalışmalar, kilolu kadınların yani beden kitle indeksi 30 un üzerinde olanların, BKI leri düşük olanlara göre baş ağrısı çekme oranının yüzde 35 daha yüksek olduğunu gösteriyor. Aşırı şişman olarak sınıflandırılanlardaysa bu oran, yüzde 80 e kadar çıkıyor.

Migren ataklarını tetikleyen besinler

* Olgunlaşmış peynirler (çedar, camembert)
* Alkollü içecekler (bira, şarap, viski, şampanya)
* Sakatatlar (karaciğer, beyin, böbrek, işkembe)
* Sucuk, salam, sosis, pastırma, jambon gibi şarküteri ürünleri
* Hazır et ve tavuk suyu tabletleri
* Deniz ürünleri (kalamar, karides, midye)
* Konserveler
* Turunçgiller (portakal, mandalina, greyfurt, limon)
* Yağlı ve baharatlı yiyecekler
* Kafeinli içecekler (çay, kahve, asitli içecekler)
* İncir, kuru üzüm, papaya, avokado, muz ve kırmızı erik
* Çikolata ve kakao
* Sardalye, hamsi, ringa balığı
* Bakla
* Maya
* Ekşi krema
* Fıstık ezmesi
* Marine veya salamura veya fermente edilmiş besinler
* Kuru meyve içeren ekmekler
* Bazı baklagiller özelikle kuru fasulye, mercimek ve soya ürünleri.

Ne yapabilirsiniz?

* Yoga gibi meditasyon yöntemlerini deneyebilirsiniz. Yoğun ışık, yüksek sesten uzak durup, loş ışık ve hafif müzikle dinlenmeniz iyi olur.
* Açlık ve kan şekerinin düşüş gösterdiği durumlarda baş ağrısı artar. Bu nedenle özellikle öğün atlamamaya özen gösterilmeli. Günde 2-2.5 litre sıvı alımı da gerekli.
* Aktif olmak, günde 25-30 dakikalık kardiyo egzersiz yapmak (özellikle açık havada yürüyüş), baş ağrılarının kontrolünde önemli.
* Uyku saatlerinizin düzenli olmasına özen gösterin. Günde 7-8 saat uyumak baş ağrılarını kontrol altına alabilir.
* Kafein, baş ağrılarında iki türlü etki gösteriyor. Aşırı tüketimi ağrıyı tetikleyici, az tüketimiyse ağrı azaltıcı etki sağlıyor. Uzmanlar, ağrıyı hissetmeye başladığınızda, bir fincan koyu kahve içip, karanlık ve sessiz bir odada uzanmanın, yaklaşık bir saat içinde ağrıyı hafifleteceğini ya da tamamen geçireceğini belirtiyor.
* Ağrının başlayacağını hissettiğinizde; ısırgan otu, ıhlamur, melisa ve gümüş düğme çayını tercih edin. Bu bitki çayları rahatlamaya ve baş ağrılarını gidermeye yardımcı olabiliyor.

haber7



20 Ocak 2017 Arkadaşına Yolla Yazıcıya Yolla
Yorumlar:

Adınız Soyadınız:  
E-postanız:   
Başlığınız:   
Yorumunuz:   
Lütfen kodu giriniz:   
     Tüm alanları doldurmanız gerekmektedir.
Facebook ile yorum yapınız.
Bunlar da ilginizi çekebilir
    Anadolu Efes, İspanya da mağlup
    Galatasaray deplasmanda kayıp
    Fenerbahçe den müthiş zafer
    Ne Başakşehir ne Yeni Amasya
    Aziz Yıldırım a tarihi ceza!
    Beden Eğitimi Öğretmenlerine Yönelik 1. Kademe Antrenör Kursu (İstanbul)
    Beşiktaş kupada doludizgin
    Kupada alınan sonuçlar ve maç programı
    TFF 1.Lig 18. hafta maç yayın programı
    Kastamonu ve Muratpaşa Belediye çeyrek finalde
    A Milli Basketbol Takımı Sarıca ya emanet
    Beşiktaş ta flaş ayrılık
    Uzmanlardan velilere karne uyarısı
    Spor Toto 2. Lig: Hakemler
    Avustralya Açık ta büyük sürpriz!
    AÖF’te devrim gibi uygulama
    Real e kupada şok!
    TFF 1. Lig hakemleri açıklandı
    Zirve Manchester Unitedın
    Bursaspordan Aatıf hamlesi!

Reklamlar: Çorum Voleybol | Etkinlik Paylaş | Masaj | Spor Akademisi | Spor Malzemeleri
KURUMSAL KATEGORİLER SOSYAL
Künye Spor Eğitim Seminer ve Kurs Facebook
Reklam Gündem Beden Eğitimi Sağlık Twitter
İletişim Teknoloji Özel Haber Okul Sporları İnstagram
KPSS Spor ve Yaşam Dergisi Videolar RSS
Copyright © 2006 Tüm Hakları Saklıdır