ÜYE GİRİŞİ: Kullanıcı Adınız: Şifreniz: Şifremi unuttum Beni Hatırla ?  Üye Ol
ÖZEL HABER    SPOR    EĞİTİM    SEMİNER VE KURS    BEDEN EĞİTİMİ    SAĞLIK    OKUL SPORLARI    KPSS    VİDEOLAR
Ana Sayfa | Forum | Canlı Skorlar | BESYO | Haber Gönder | Künye | Spor ve Yaşam Dergisi | İletişim | Livescore
Manset Alti Haberleri
  FLAŞ HABER: Trabzonspor Malatya da da kayıp!
Manset Alti Haberleri
Yazın Kilo Kontrolü İçin Bu Besinleri Tüketin
Yaz aylarında havalarla birlikte beslenme alışkanlıkları değişikliğe uğramaktadır
Google+   Kategori: Sağlık
  Tarih: 22.06.2013
- Bu haber 83 kez okundu.



Yaz aylarında
havalarla birlikte beslenme alışkanlıkları değişikliğe uğramaktadır. Özellikle
tatil dönemini kilo almadan ve formda geçirmek için bazı besinlerin sofralardan
uzak tutulması, bazılarının da düzenli olarak tüketilmesi önemlidir. Memorial
Ataşehir Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü’nden Uz. Dyt. Şefika Aydın Selçuk, yaz
aylarında tüketilmesi gereken gıdaları sıraladı:



 



·        
Domates ve Salatalık: Düşük kalorili olmasından dolayı yaz aylarında
kahvaltıdan yatma vaktine kadar gün boyu domates tüketilebilir. Kansere karşı
koruyucu etkileri vardır. Günlük C ve A vitamin ihtiyacını karşılar. Güneşin
yüksek ışınlarına karşı cildi besleyen vitamin ve mineralleri içermektedir.
Salatalık da A ve C vitamini açısından zengindir. Kabuğunu yıkayıp kabuğu ile
yemekte fayda vardır. Özellikle içeriğindeki lif hem şekeri dengeler hem de
sindirime iyi gelir.



 



·        
Karpuz: Yüksek
antioksidan düzeyine sahip olan karpuz, A ve C vitaminlerinden oldukça zengin
bir meyvedir. Vücutta su kaybını önlemektedir. Özellikle potasyum ve magnezyum
açısından yüksek önemi vardır. Yaz mevsiminin vazgeçilmez meyvesi olan karpuzun
tüketiminde porsiyonlara dikkat edilmelidir çünkü 1 dilimi 45 kaloridir. Karpuz
yemeklerden en az 2-3 saat sonra tüketilmelidir.



 



·        
Kuinoa: Bulgur tanesine benzeyen  “glütensiz” bir besindir. Hazmı kolay,
protein içeriği yüksektir. Tam taneli tahıllar içerir, B vitamin deposudur ve E
vitamini yüksektir. Demir ve çinko değeri bakımından zengindir. Yaz mevsiminde
salatalarda haşlanmış olarak tüketilebilir.



 



·        
Yulaf
Ezmesi:
Düşük kalorili
ve tok tutucudur. İçerisinde B komplex vitaminler, protein, yağ ve mineraller
vardır. Özellikle kan şekerini dengeleyici özelliği sebebi ile kan şekeri
olanla düşüklüğü ve diyabet hastalarında tüketilmesi önerilir. İçerdiği lif
yoğundur ve kabızlık şikayeti olanlarda hızlı çözüm olabilmektedir. Kilo vermek
isteyenlerin yazın vazgeçilmez besini olmalıdır.



 



·        
Enginar: “Ciarin asidi”
içeriğine sahip olan enginar; hücre yenilenmesinde önemli bir sebzedir.
Karaciğer üzerinde koruyucu özelliğe sahiptir. Safra salgılanmasını artırır ve hazımsızlığa
iyi gelir. Böbreklerde üre konsantrasyonunu yükseltir ve idrar söktürücü özellik
gösterir. Toksin atımında da faydalıdır. Kolesterol düşürücü özelliği olan
enginarın %75’in üzerinde sıvı içeriği vardır. Karbonhidrat içeriği doygunluk
hissi sağlar. A ve C vitamini yüksek, yağ oranı düşüktür.



 



·        
Kabak:
Yaz mevsiminde dolması, çorbası,
salatası, mezesi, tatlısı, böreği ve zeytinyağlısı yapılabilen en kullanışlı
sebzedir. Oldukça düşük kalorili bir sebze olmasının yanında lif açısından da
çok zengindir.



 



·        
Su, Soda, Limonata: Sıvı gereksinimi yaşa bağlı olarak
değişse de günlük olarak 1,5 litrenin üzerinde olmalıdır; ancak sıcak havalarda
ise bu oran 3 litreye yakın olabilmektedir. Kilo almamak ve vücudun su kaybını
engellemek için artan sıvı ihtiyacını karşılamak gerekir. Sade soda, ter ile
birlikte atılan minerallerin karşılanmasını da kolaylaştırmaktadır.



 



·        
Yoğurt, Ayran, Cacık: Yaz aylarında yoğurt bağırsak düzenleyici olması ve
yararlı bakteri içermesi sebebi önemlidir. Aynı zamanda serinletici de olan
yoğurt
kalsiyumdan dolayı sadece kemik ve dişler için değil, içeriğindeki magnezyum ve
potasyumdan dolayı kas fonksiyonları ve sinir iletimleri için önemlidir.
Potasyum diğer taraftan vücuttaki su, asit ve baz dengesi içinde gereklidir.
Bağırsak florası için yoğurttaki asidik süt bakterileri çok gereklidir. Yapılan
çalışmalar sonucu yoğurt gibi fermente (mayalanan) süt ürünlerinin insan
sağlığı üzerine olumlu etkide bulunduğu belirlenmiştir. Cacık veya ayran
formunda da tüketmek daha fazla sıvı alımını sağlar. Özellikle ter ile kaybolan
minerallerin başta sodyum olmak üzere yerine konmasında ayran ve cacık önemli
yer tutar.





21 Ekim 2017 Arkadaşına Yolla Yazıcıya Yolla
YORUMLAR

Adınız Soyadınız:  
E-postanız:   
Başlığınız:   
Yorumunuz:   
Lütfen kodu giriniz:   
     Tüm alanları doldurmanız gerekmektedir.
Facebook ile yorum yapınız.
Bunlar da ilginizi çekebilir
    Milliler den Ermenistan a farklı tarife
    Trabzonspor Malatya da da kayıp!
    Filede toplu sonuçlar
    Güreşte toplam 15 madalya
    TOFAŞ, Beşiktaş ı devirdi
    Eczacıbaşı VitrA, Beşiktaş ı yıktı
    Fenerbahçe den Halkbank a geçit yok
    Boks heyecanı Antalya da başladı
    Yarı final ve final maçları Türkiye de
    Galatasaray ın muhtemel 11 i
    Derbide Fenerbahçe nin muhtemel 11 i
    Haftanın en değerlisi Green
    Dev rekabette 386. randevu
    Taha Akgül Spor Kompleksi, İstanbul da açıldı
    Cumhuriyet Kupası nda ilk gün 13 madalya
    Jahovic rekora koşuyor!
    Rakamlarla derbiye bakış
    Türk Telekom Stadı nda 900 milyon liralık derbi
    NBA e 10 maçla devam edildi
    Sonuçlar ve puan durumu

Reklamlar: Çorum Voleybol | Etkinlik Paylaş | Masaj | Spor Akademisi | Spor Malzemeleri
KURUMSAL KATEGORİLER SOSYAL
Künye Spor Eğitim Seminer ve Kurs Facebook
Reklam Gündem Beden Eğitimi Sağlık Twitter
İletişim Teknoloji Özel Haber Okul Sporları İnstagram
KPSS Spor ve Yaşam Dergisi Videolar RSS
Copyright © 2006 Tüm Hakları Saklıdır