ÜYE GİRİŞİ: Kullanıcı Adınız: Şifreniz: Şifremi unuttum Beni Hatırla ?  Üye Ol
ÖZEL HABER    SPOR    EĞİTİM    SEMİNER VE KURS    BEDEN EĞİTİMİ    SAĞLIK    OKUL SPORLARI    KPSS    VİDEOLAR
Manset Alti Haberleri
  FLAŞ HABER: Ampute millilerde hedef Dünya Kupası
Manset Alti Haberleri
Çocuklarınıza kepekli ekmek yedirmeyin
Dr. Fevzi Özgönül, "Çocuklarınızda kilo problemi varsa düzenli beslenme ve hareket zamanı. Okul zamanı düzenli beslenmediğine inandığınız çocuklarınızı şimdi kendi gözetiminizde sağlıklı besleyebilirsiniz" dedi
Google+   Kategori: Sağlık
  Tarih: 02.06.2018
- Bu haber 540 kez okundu.

Tatilde çocukların nasıl beslenmeleri gerektiği hususunda bilgiler veren Dr. Fevzi Özgönül, "Çocuklarınızda kilo problemi varsa düzenli beslenme ve hareket zamanı. Okul zamanı düzenli beslenmediğine inandığınız çocuklarınızı şimdi kendi gözetiminizde sağlıklı besleyebilirsiniz" dedi.

Peki orucunu tutamayan çocuklarımızı ramazanda ve sonrasında nasıl beslemeliyiz? Yeni döneme nasıl hazırlamalıyız? Dr. Fevzi Özgönül konuyla ilgili bilinmesi gerekenleri anlattı. Öncelikle çocuklarımıza, sindirim sistemini harekete geçirebilmeleri için uyandıklarında çok güzel doyurucu bir kahvaltı verin. Kahvaltıda çok kolay sindirilebilecek yiyecekler yerine çocukların tercihine bağlı değişik alternatifler sunabilirsiniz.

NEDEN KEPEKLİ TÜKETİLMEMELİ?

* Okula gittiği için zamanı olmadığından hiç yiyemediği omlet ve çeşitlerini şimdi onlara yapın.
* Dilediği ve sevdiği peynir ve çeşitlerini sofranıza koyun.
* Besleyici bir ekmek seçin ama sakın kepekli olmasın. Tam tahıllı, çavdar veya köy ekmeği olabilir. (Kepek bağırsaktan demir ve kalsiyum emilimini engellediği için çocuklar için uygun bir yiyecek değildir).
* Mevsimine uygun domates, salatalık, marul, kırmızıbiber ve maydanozu eksik etmeyin.
* Sofrada biraz da mevsim meyvesi olsun.
* Ona süt veya taze sıkılmış bir meyve suyu da ikram edin.
* Zeytin seviyorsa yemek için tam zamanı.
* Sofranıza çiğ badem, ceviz ve fındık ekleyin, istediğini istediği kadar yesin.

İKİ ÖĞÜN ARASINDA 5 SAAT ARA VERİN

Kahvaltısı bittikten sonra onun ev dışında hareket etmesini sağlamaya çalışın. İki yemek arası vereceğiniz 5-6 saatlik ara, sindirim sisteminin güçlenmesini sağlayacaktır. Sindirim sistemi ne kadar güçlenirse; yediğiniz gıdaları o kadar iyi parçalar ve içerdiği protein, yağ, vitaminler ve mineralleri o kadar iyi sindirir. Sonucunda bedeni de güçlenmiş olur. Böylece lüzumsuz acıkmalar ve ara atıştırmaların önüne geçilmiş olur.

Öğle yemeği vaktinde lütfen ona fast food tarzı yiyecekler yerine geleneksel Türk yemeklerinden vermeye çalışın. Çorba tercih edilecekse de mutlaka yemeğin üstüne içirin. Bu durum sindirim sisteminin daha rahat çalışmasını sağlayacaktır. Her gün değişik yemekler tatmalarını sağlayın. Ekmek yerine daha çok yemek yemelerini öğütleyin.

Akşam yemeğinde hazmı kolay, pişmiş sebze yemeklerini tercih etmeliler. Yatarken mutlaka bir bardak süt içmelerini tavsiye ederim. Çocuklarınız böylelikle düzenli ve kaliteli beslenerek, bedenlerini güçlendirecektir.

HABERTÜRK



15 Agustos 2018 Arkadaşına Yolla Yazıcıya Yolla
YORUMLAR

Adınız Soyadınız:  
E-postanız:   
Başlığınız:   
Yorumunuz:   
Lütfen kodu giriniz:   
     Tüm alanları doldurmanız gerekmektedir.
Facebook ile yorum yapınız.
Bunlar da ilginizi çekebilir
    Beşiktaş'ın LASK Linz maçı kadrosu açıklandı
    Beşiktaş'ın Avrupa'daki 208. sınavı
    Medipol Başakşehir'de hedef play-off
    KPSS puanlarının geçerlilik süresi değiştirildi
    Milli yüzücü Boyacı'dan altın madalya
    Şampiyonlar Ligi'nde gecenin sonuçları
    Fernando Alonso F1'e veda ediyor
    F.Bahçe elenince G.Saray'a müthiş gelir!
    Fenerbahçe Şampiyonlar Ligi'ne veda etti
    Milli tekvandocudan 'devam' kararı
    Rakibine insanlık dışı faul!
    UEFA'dan Göçek ve Meler'e görev
    9 takım, galibiyet primini kaptı
    PFDK'dan Galatasaray'a para cezası
    Pistlerde Ramil Guliyev rüzgarı
    1. ve 2. Kademe Karate Antrenör Kursları
    Süper Kupa'da Madrid derbisi
    Süper Lig'de görünüm
    İbrahim Çolak, söke söke madalyayı aldı
    Spor Toto 1. Lig'de görünüm

Reklamlar: Çorum Voleybol | Etkinlik Paylaş | Masaj | Spor Akademisi | Spor Malzemeleri
KURUMSAL KATEGORİLER SOSYAL
Künye Spor Eğitim Seminer ve Kurs Facebook
Reklam Gündem Beden Eğitimi Sağlık Twitter
İletişim Teknoloji Özel Haber Okul Sporları İnstagram
KPSS Spor ve Yaşam Dergisi Videolar RSS
Copyright © 2006 Tüm Hakları Saklıdır