ÜYE GİRİŞİ: Kullanıcı Adınız: Şifreniz: Şifremi unuttum Beni Hatırla ?  Üye Ol
ÖZEL HABER    SPOR    EĞİTİM    SEMİNER VE KURS    BEDEN EĞİTİMİ    SAĞLIK    OKUL SPORLARI    KPSS    VİDEOLAR
Manset Alti Haberleri
  FLAŞ HABER: Ayşegül Çakın'dan altın madalya
Manset Alti Haberleri
D vitamini eksikliği kilo vermeyi zorlaştırıyor
D vitamini eksikliği ile kilo problemleri arasındaki bağ hakkında açıklamalarda bulunan Diyetisten Aysun İpek, D vitamini eksikliğinin nedenlerini şöyle sıraladı: Yetersiz güneş ışığı, gıda kısıtlamasına bağlı eksiklik, emilimi etkileyen hastalıklar, bazı
Google+   Kategori: Sağlık
  Tarih: 08.03.2018
- Bu haber 133 kez okundu.

D VİTAMİNİ EKSİKLİĞİNİN NEDENLERİ
Kışın genelde kapalı ortamlarda durulduğunu belirten uzmanlar, "Kış mevsiminin gelmesi, havaların soğuması ile birlikte, kapalı ortamlarda daha çok vakit geçirmeye başladık. Yaz dönemine oranla çok daha hareketsiz olabileceğimiz bu mevsimin aslında hareket dışında metabolizma yavaşlamasına ve kilo kaybı hızını düşürmesine bir önemli etkisi daha var. D vitamini güneş ışınları yardımıyla sentezlenir ve vücudumuzda birçok metabolik süreçte büyük öneme sahiptir. Yapılan araştırmalar tarafından da obezite ve fazla kilo ile yakından ilişkisi olduğu tespit edilmiştir. Bu nedenle D vitamini düzeylerinin tespit edilip, destek sağlanmasının önemi zayıflamak isteyen ve obezite ile mücadele eden bireyler ve sağlıklı yaşamın bir parçası olarak oldukça büyük öneme sahiptir. Peki, D vitamini eksikliğinin nedenleri nedir? Yetersiz güneş ışığı, gıda kısıtlamasına bağlı eksiklik, emilimi etkileyen hastalıklar (çölyak, chron, kistik fibrozis vb), bazı ilaçlar, karaciğer ve böbrek hastalıkları, metabolik eksiklikler (obezite)" dedi.
 
Fazla kilolu ve obez bireylerde D vitamini düzeyinin düşük olduğunu belirten uzman, "Obezitede karaciğer yağlanması çok sık karşılaşılan bir durum buna paralel olarak da D vitamini aktif hale gelmesi zorlaşmaktadır. Ayrıca leptin hormonu dediğimiz tokluk mekanizmasını uyaran hormonun obez bireylerde fazla olması vücutta D vitamini yapımını da olumsuz etkilemektedir. Yoğun miktarda yağ dokuda tutulan D vitamininin vücut tarafından kullanımı da azalmaktadır. Daha kapalı kıyafetlerin tercih edilmesi güneş ışınlarından faydalanmaya engel olmasıyla yine D vitamini düzeyini olumsuz etkilemektedir" diye konuştu.
 
"YAĞSIZ BESLENMEYİN"
D Vitamini eksikliğine karşı yapılması gerekenleri sıralayan uzman, "D vitamini düzeyinize baktırın! D vitamini düzeyinizi mutlaka öğrenin. Değerlendirme yapabilmek için aşağıdaki tabloyu kullanabilirsiniz. Uygun D vitamini düzeyleri 40 ile 60 ng/ml olduğunu unutmayın. 20 ve altında D vitamini eksikliği, 21 ile 29 arasında D vitamini yetersizliği, 30 ve üzerinde D vitamini yeterli, 150 den yüksek D vitamini zehirlenmesi oluşturur. Yılda bir kez D vitamini düzeyinize baktırın. Yağsız beslenmeyin!
 
Yağsız beslenme D vitamini gibi yağda eriyen vitaminlerin vücutta kullanımına olumsuz etki edecektir. Fiziksel aktivitenize, yaşınıza, cinsiyetinize ve hastalık durumunuza uygun miktarda yağ tüketin. Daha çok bitkisel yağları tercih etmeniz de sizi sağlıklı beslenme kalıbından uzaklaştırmayacaktır.
 
Tek başına yiyecekler D vitamini eksikliğini karşılamaz! D vitamini yüzde 90-95 oranına güneşten elde edilir. Yüzde 5-10 arasında ise sardalye, somon gibi yağlı balıklarda, süt, tereyağı, yumurta sarısı bv birkaç besinde bulunur. Ancak bu besinleri beslenmenizde yüksek miktarda bulundursanız bile D vitamini düzeyleriniz normale ulaşmayabilir. Bunun için güneş ışığına ihtiyacınız olacaktır. Güneşten faydalanamıyorsanız takviye kullanın! D vitamini düzeyiniz değerlendirilip tedavi planınız çizildikten sonra yapmanız gereken bu plana sadık kalmaktır. Doktorunuzun önerdiği dozda ve şekilde D vitamini kullanmanız oldukça önemli. Aksi takdirde D vitamini düzeyim normale dönsün diyerek yüksek dozda kullandığınız ürün sağlığınıza zarar verebilir. D vitamini takviyenizi doktorunuzun önerdiği formda ve miktarda alın" şeklinde konuştu.
 
"D VİTAMİNİ KİLO ALDIRIR MI?"
Yağ kütlesi fazla olan kişilerde D vitamini düzeyinin düşük olduğunu belirten uzman, "Vitaminlerin kilo alımına neden olduğu bilgisinin aksine D vitamini kilo kaybınızda oldukça olumlu etkiye sahiptir. Yapılan araştırmalar yağ kütlesi fazla olan kişilerde D vitamini düzeylerinin düşük olduğunu gösterirken, kilo aldırdığı söyleminin bilimsel bir yanı yoktur. Zayıflama programlarında ve obezitenin beslenme tedavisinde hastaların veya danışanların kandaki düzeylerine göre kişiye özgü vitamin D takviyesi yapılması, aynı zamanda mutlaka açık havada fiziksel aktiviteyle desteklenmesi gerekmektedir" dedi.
star


24 Haziran 2018 Arkadaşına Yolla Yazıcıya Yolla
YORUMLAR

Adınız Soyadınız:  
E-postanız:   
Başlığınız:   
Yorumunuz:   
Lütfen kodu giriniz:   
     Tüm alanları doldurmanız gerekmektedir.
Facebook ile yorum yapınız.
Bunlar da ilginizi çekebilir
    Kupada heyecan tam gaz! İşte program!
    Şaziye Erdoğan'dan iki altın
    Daniyar İsmayilov'dan altın madalya
    Polonya - Kolombiya maçı TRTSPOR'da
    Japonya - Senegal randevusu TRTSPOR'da
    Milli Takım, Dünya Turu'nda 3. oldu
    A Milliler, Çin karşısında
    Toprak Razgatlıoğlu kaza yaptı
    Son şampiyonu 90+5'te Kroos ipten aldı!
    Domaniç'te başpehlivanlığı Ali Gökçen kazandı
    Meksika, Güney Kore'yi de devirdi
    Fransa'da pole pozisyonu Hamilton'ın
    Akdeniz Oyunları'nda millilerden 8 madalya
    Belçika'dan Tunus'a farklı tarife
    Akdeniz Oyunları'nda ilk altın madalya
    Tansiyon normalde kaç olmalı?
    Plaj Futbolu Milli Takımı aday kadrosu açıklandı
    Akdeniz Oyunları'nda ilk madalya Arapoğlu'ndan
    Kupada 10. günün programı
    Sturridge'den Beşiktaş'a kötü haber!

Reklamlar: Çorum Voleybol | Etkinlik Paylaş | Masaj | Spor Akademisi | Spor Malzemeleri
KURUMSAL KATEGORİLER SOSYAL
Künye Spor Eğitim Seminer ve Kurs Facebook
Reklam Gündem Beden Eğitimi Sağlık Twitter
İletişim Teknoloji Özel Haber Okul Sporları İnstagram
KPSS Spor ve Yaşam Dergisi Videolar RSS
Copyright © 2006 Tüm Hakları Saklıdır