YE GR: Kullanc Adnz: ifreniz: ifremi unuttum Beni Hatrla ?  ye Ol
ZEL HABER    SPOR    ETM    SEMNER VE KURS    BEDEN ETM    SALIK    OKUL SPORLARI    KPSS    VDEOLAR
Manset Alti Haberleri
  FLA HABER: Enver Yldrm'dan altn madalya
Manset Alti Haberleri
D vitamini eksiklii yorgun ve halsiz hissettiriyor
D vitamini iin en doal kaynak gne. Trkiye, D vitamini alm asndan avantajl bir lke olarak grnse de klinik aratrmalar bunun tam tersini ortaya koyuyor.
Google+   Kategori: Salk
  Tarih: 11.04.2018
- Bu haber 408 kez okundu.

D vitamini iin en doal kaynak gne. Trkiye, D vitamini alm asndan avantajl bir lke olarak grnse de klinik aratrmalar bunun tam tersini ortaya koyuyor.

*Yaplan son aratrmaya gre Trkiyede 10 kiiden 9unda D vitamini eksiklii grlyor.  Okan niversitesi ocuk Sal ve Hastalklar Uzman Prof. Dr. Emin nvar, zellikle kadn ve ocuklarn gnlk destek dozunda ve ihtiya dorultusunda D vitamini takviyesi almalarn tavsiye ediyor. nvar, baklk sisteminin zayflama nedeninin D vitamini olabileceine dikkat ekiyor.
Trkiye her ne kadar gne ndan yararlanan bir lke olsa da Nisan ve Ekim aylar arasnda gnei dik almamas nedeniyle D vitaminini tabii kaynaktan yksek lde salayamyor.

Gnlk D vitamini ihtiyacnz 1 fs ile karlamak ister misiniz? Tklayn!

Trkiyede vitamin D eksiklii grlme skl ve ilikili faktrlere ynelik yaplan son almada* 10 kiiden 9unda D vitamini eksiklii saptand. Aratrmaya gre D vitamini eksikliinin erkeklere oranla kadnlarda %93 daha yksek oranda olduu tespit edildi. Prof. Dr. Emin nvar,  D vitamininin, kalsiyum ve fosfor emilimini hzlandrarak kemiklerin glenmesine yardm ettiini ve bunun zellikle ocuklarn kemik geliimi iin olduka nemli olduunu belirtti.

D vitamininin hem gne yardmyla vcut tarafndan retilebilen hem de dardan besinler ve takviyeler ile alnabilen bir vitamin tr olduu syleyen Prof. nvar, D vitamini kemik dokusu dnda birok organmzn almasnda da nemli role sahiptir.

Vcudumuzdaki hemen hemen her hcreyi etkileyebilir. Hcre farkllamasnda, fonksiyonlarnda dzenleyici role sahiptir. Baklk sistemimizi gl tutar ve aktif olmasn salar. Vcut hcreleri arasnda sinerjiyi oluturmada yardmcdr. diye konutu.  

Yorgun ve Halsiz Hissetmenize Neden Olabilir 

Gne ndan yararlanmama, mahrum kalma ve kullanlan baz gne koruyucular ile bu koruyucularn bilinsiz kullanlmasnn yan sra Prof. Dr. nvar, D vitamini eksikliinin ne kan nedenlerini yle sralad: Gdalarla yetersiz D vitamini alm ve beslenme biimi, baz sindirim sistemi hastalklarnda D vitamininin barsaktan yetersiz emilimi, bbrek ve karacier hastal sebebiyle D vitamininin aktif forma dnememesi, kullanlan baz ila trleri.

Vcuttaki D vitamini eksikliinin kiinin kendini yorgun, gergin ve zayf hissetmesine neden olabileceini syleyen Prof. Dr. nvar, bu eksikliin olduka yaygn olduunun da altn izdi. nvar, Bu vitaminin eksiklii kaslarn zayflamasnn ve kas arlarnn temel nedenlerinden biri olarak gsterilebilir.

zellikle dourganlk andaki kadnlarda, demir eksiklii ve kanszlk riski olduka yksektir. Kaslarn yan sra periferik sinir dokusuna da olumsuz etki yapabilir. Buna bal olarak arlar, uyumalar, batmalar grlebilir. Kronik veya tekrarlayan ar sendromlarnda D vitamini yetersizlii olumsuz etki yapabilen bir faktrdr. uyarsnda bulundu. 

Diyabetten Meme ve Kolon Kanserine Kadar D Vitamini Etkisi

Kemiklerin geliiminde olduka etkili D vitamininin sadece kas ve kemik konusunda deil birok hastalk zerinde nemli derecede etkisi bulunduuna dikkat eken Prof. nvar, D vitamini alm; ileri yalarda yaanan kemik kaybnn nne geerken, kanser geliiminin nlenmesinde nemli bir faktr, meme ve kolon kanseri riskini azaltyor. Bebek ve ocuklarda kemik ve di geliimi iin olduka faydal. Kemikleri salamlatrarak krlmasn nlerken baklk sistemi iindeki etkisini de unutmamak gerek. dedi.

Prof. Dr. Emin nvar, vcut iin varl ile neredeyse tam bir kalkan grevi gren D vitamininin kanda 20-30 ng/ml aras bir deerde olmasnn yetersiz anlamna geldiini kaydetti.  Prof. nvar;  Kanda 30 ng/ml ve zeri salk iin yeterli dzey kabul edilebilir.

Bu st snr baz aratrma sonularnda 50 ng/ml alnsa da gnmz son yaynlarnda 30 ng/ml ve zeri yeterlilik kabul edilir. Ya gruplarna gre 0-2 ya aras bebeklerde gnde 400 IU, 3-18 ya aras ocuklarda gnde 600 IU, 18 ya ve zeri yetikinlerde gnlk 1000 IU yeterli dozlardr. Bu doz almlar D vitamini dzeyinin yeterli olmasn salayabilir.

Eer eksiklik varsa bu durumda gnde     2000-3000 IU, 3-6 hafta boyunca verilebilir. Ancak eksiklik durumunun tedavisi hastann zelliine gre de deiiklik gsterebilir. Mutlaka hekim kontrolnde yaplmaldr. Yal dokuda birikebilen bir vitamin olduu iin dozlar mutlaka hekim nezaretinde olmaldr. uyarsnda bulundu. 

Bebeklerde ve ocuklarda D Vitamini Doru Miktarda Alnmal

Prof. nvar; Yeni doandan itibaren bebekler D vitamini kullanabilirler ama nemli olan annelerin uygun doz kullanmna dikkat etmeleridir. Tabii kullandklar D vitaminin ierii ve katk koruyucu madde ieriklerine dikkat etmelerini, yetikinler ve gebelerin ise gnlk destek dozunda ve ihtiya dorultusunda D vitamini takviyesi almalarn tavsiye ederim dedi.   

pembenar



23 Eyll 2018 Arkada��na Yolla Yaz�c�ya Yolla
YORUMLAR

Adnz Soyadnz:  
E-postanz:   
Balnz:   
Yorumunuz:   
Ltfen kodu giriniz:   
     Tm alanlar doldurmanz gerekmektedir.
Facebook ile yorum yap�n�z.
Bunlar da ilginizi ekebilir
    Enver Yldrm'dan altn madalya
    Beikta'tan tarihi ykseli!
    Atiker Konyaspor deplasmanda kazand
    Potann Perileri galibiyetle balad
    Demet Mutlu asimetrik paralelde 6. oldu
    Trkiye Trial ampiyonas'nn 4'nc aya balad
    Potann Perileri, Arjantin karsnda
    Fenerbahe, evinde derbi kaybetmiyor
    Bocce ampiyonas'nda 2 bronz madalya
    Dnya Sarlar Tenis Takmlar ampiyonas
    Son snflarda Beden Eitimi dersinden yetitirme kursu alacak
    Bursa'da gol sesi yok
    Ankaragc 10 kiiyle 3 puan kapt
    Fenerbahe'de byk hayal krkl
    Trkiye, Almanya'ya byk stnlk kurdu!
    Devler Ligi'nde haftann oyuncusu Messi
    Rukiye Yldrmdan bronz madalya
    ocuklar kamburluktan korumann 7 pf noktas
    Taraftar isyanda! 'Aykut Kocaman dnsn'
    Derbi ncesi Beikta'ta golc krizi!

Reklamlar: orum Voleybol | Etkinlik Payla | Masaj | Spor Akademisi | Spor Malzemeleri
KURUMSAL KATEGORLER SOSYAL
Knye Spor Eitim Seminer ve Kurs Facebook
Reklam Gndem Beden Eitimi Salk Twitter
letiim Teknoloji zel Haber Okul Sporlar nstagram
KPSS Spor ve Yaam Dergisi Videolar RSS
Copyright 2006 Tm Haklar Sakldr