ÜYE GİRİŞİ: Kullanıcı Adınız: Şifreniz: Şifremi unuttum Beni Hatırla ?  Üye Ol
ÖZEL HABER    SPOR    EĞİTİM    SEMİNER VE KURS    BEDEN EĞİTİMİ    SAĞLIK    OKUL SPORLARI    KPSS    VİDEOLAR
Manset Alti Haberleri
  FLAŞ HABER: İlke Özyüksel'den dünya rekoru
Manset Alti Haberleri
Kışın sağlık için roka ve tere tüketin!
Kış mevsimiyle beraber hastalıklar da kapımızı çalmaya başladı. Peki, kış hastalıklarından korunmak için nasıl beslenmeliyiz? Beslenme ve Diyet Uzmanı Tuba Örnek, “Enfeksiyonlara karşı özellikle A ve C vitamininden zengin turunçgiller, nar, havuç, brokoli
Google+   Kategori: Sağlık
  Tarih: 02.01.2018
- Bu haber 112 kez okundu.

Kış mevsiminin başlaması ile birlikte soğuyan hava birçok sağlık sorununu da beraberinde getiriyor. Sıcaklık değişimine bağlı olarak vücut ısısı düşüyor ve metabolizma bu yeni duruma uyum sağlamaya çalışıyor. Kış mevsiminde hastalıklardan sağlıklı beslenerek korunmanın mümkün olduğunu belirten Beslenme ve Diyet Uzmanı Tuba Örnek “Enfeksiyonlara karşı özellikle A ve C vitamininden zengin turunçgiller, nar, havuç, brokoli, kabak, brüksel lahanası, yeşil biber, karnabahar, mandalina, maydanoz, roka ve tere başta olmak üzere vücudumuz için çok değerli” dedi.

EGZERSİZ ŞART!

Günlük yaşam beslenme tarzını da ortaya koyuyor. Çalışma saatleri, boş vakitler, trafikte geçirilen zaman, eş-dost buluşmaları, seyahatler, evdeki düzen veya düzensizlik gibi durumların yemek yeme alışkanlıklarına şekil verdiğini söyleyen Beslenme ve Diyet Uzmanı Tuba Örnek, “En önemlilerinden biri de hangi mevsimde olduğumuzdur. Hareketliliğimizin azaldığı kış aylarında grip gibi olası enfeksiyonlara karşı bağışıklık sistemimizi güçlü tutmalıyız. Bunun için de düzenli egzersiz yapılmalı ve bolca sağlık dostu besinler tüketilmeli” açıklamasında bulundu.

ENFEKSİYONLARA KARŞI A VE C VİTAMİNİ İÇEREN BESİNLER TÜKETİLMELİ 

Hareketliliğin azaldığı kış aylarında grip gibi olası enfeksiyonlara karşı bağışıklık sisteminin güçlü tutulmasının önemli olduğunu belirten Tuba Örnek, “Öncelikle meyve, sebze ve lifli beslenmeye özen gösterilmeli. Bol lif içeren meyve ve sebzelerin kırmızı, mor, turuncu, yeşil renkleri ne kadar iyi antioksidanlar içerdiklerinin kanıtıdır” dedi.

HER GÜN 2-3 FİNCAN BİTKİ ÇAYI BAĞIŞIKLIK SİSTEMİNİ GÜÇLENDİRİR 

Meyve ve sebzelerin yanı sıra ekmeğin de tam buğday, çavdar, kepekli tüketildiğinde, yulaf ezmesi ve kuru baklagillerin beslenme planına eklendiğinde büyük oranda lifli beslenilebildiğini söyleyen Beslenme ve Diyet Uzmanı Örnek, “Yoğurt, kefir gibi probiyotikler de vücut direncimizi artırır. Enfeksiyonlara karşı bazı bitki çayları tüketmenin de faydası var. Her gün 2-3 fincan ıhlamur, zencefil, adaçayı, kuşburnu ya da ekinezya çayı bakterilere karşı bağışıklık sistemini güçlendirir. Omega-3 yağ asidi de bağışıklık sistemimizi kuvvetlendirir. Omega-3 en fazla balıkta, semizotu ve cevizde bulunur” şeklinde konuştu.

"VÜCUDUN 10 BARDAK SUYA İHTİYACI VAR"

Kış yemeği deyince ilk akla gelen sıcak bir çorba olduğunu söyleyen Örnek, kış mevsiminde bol bol çorba tüketiminin önemli olduğunu söyledi. Örnek, kış aylarında su isteğinin azalabildiğini belirterek, “Vücudun ortalama 10 bardak (2 litre) suya ihtiyacı vardır. Su ihtiyacı idrarın renginden de anlaşılabilir. Koyu sarı ise su ihtiyacı karşılanmamış demektir. Su tüketimi, birçok faydasıyla birlikte metabolizmayı hızlandırmaya da yardımcı olur" dedi.

TANSİYON HASTALARI TURŞU TÜKETİMİNE DİKKAT ETMELİ

Turşunun bağırsaklardaki yararlı bakterileri artırma gibi çok faydalı bir özelliğinin olduğunu belirten Beslenme ve Diyet Uzmanı Tuba Örnek, “C vitamini başta olmak üzere çeşitli vitamin ve mineralleri turşudan alabiliriz. Fakat tuz oranı yüksek olduğu için özellikle tansiyon hastalarının dikkatli olması gerekir” uyarısında bulundu.

KIŞ MEVSİMİNİN DOST BESİNLERİ 

Tuba Örnek, bağışıklığı güçlendiren besinler ve bitkilerin aynı zamanda hastalık durumunda tedaviye önemli destek olduğunu belirtti.

Probiyotikler ve lifli besinler: İlaçların atıklarının bağırsaklara verdiği zarardan korur. Kabızlık ve ishal durumunda tedavi edicidir.

Bitki çayları: Soğuk algınlığı, üst solunum yolu enfeksiyonlarına iyi gelir. Boğaz kuruluğunu önler. Kuşburnu çayı aynı zamanda C vitamini içerir.

Sebze, meyve, balıkta bulunan antioksidanlar: Et, süt, yoğurt gibi proteinli besinler: Hastalık sırasında bakteri ve virüslere karşı vücudun savaşçılarını destekler.

Su: Enfeksiyon sırasında sıvı kaybının yerine konmasını sağlar. Boğaz kuruluklarını önler.

habertürk



20 Haziran 2018 Arkadaşına Yolla Yazıcıya Yolla
YORUMLAR

Adınız Soyadınız:  
E-postanız:   
Başlığınız:   
Yorumunuz:   
Lütfen kodu giriniz:   
     Tüm alanları doldurmanız gerekmektedir.
Facebook ile yorum yapınız.
Bunlar da ilginizi çekebilir
    Dünya Kupası'nda sivrisinek alarmı
    Bakan Bak milli sporcularla buluştu
    Potada final heyecan
    Brezilya'da Neymar şoku!
    Murray ilk maçında yenildi
    Galatasaray'dan espor anlaşması
    Japonya galibiyetle başladı
    Senegal, Polonya'yı yıktı
    Millilerin rakipleri belli oldu
    Çaykur Rizespor'da ayrılık
    İran ile İspanya ilk kez!
    Uruguay ile Suudi Arabistan 3. kez karşı karşıya
    Ramil Guliyev gözünü rekora dikti
    Hatayspor'da transfer
    Güreşte Akdeniz Oyunları heyecanı
    Milli yelkenci hedefi belirledi
    Avrupa'dan 3 kulüp Yusuf Yazıcı'ya talip
    Milli kadro belli oldu
    Manavgat'ta voleybol şöleni
    Altay, Ivanov'u kadrosuna kattı

Reklamlar: Çorum Voleybol | Etkinlik Paylaş | Masaj | Spor Akademisi | Spor Malzemeleri
KURUMSAL KATEGORİLER SOSYAL
Künye Spor Eğitim Seminer ve Kurs Facebook
Reklam Gündem Beden Eğitimi Sağlık Twitter
İletişim Teknoloji Özel Haber Okul Sporları İnstagram
KPSS Spor ve Yaşam Dergisi Videolar RSS
Copyright © 2006 Tüm Hakları Saklıdır