ÜYE GİRİŞİ: Kullanıcı Adınız: Şifreniz: Şifremi unuttum Beni Hatırla ?  Üye Ol
ÖZEL HABER    SPOR    EĞİTİM    SEMİNER VE KURS    BEDEN EĞİTİMİ    SAĞLIK    OKUL SPORLARI    KPSS    VİDEOLAR
Manset Alti Haberleri
  FLAŞ HABER: Süper Kupa maçının biletleri satışa çıkıyor
Manset Alti Haberleri
Mevsim geçişinde hasta olmamak için 8 öneri!
Sabah evden ince bir montla çıkıp öğle saatlerinde bunaldığımız, akşamları ise hafif üşüdüğümüz günleri yaşıyoruz. Havanın her an değişebildiği mevsim geçişleri, hastalıklara da davetiye çıkarıyor. Bu dönemi sağlıklı geçirmek için bağışıklık sistemimizi g
Google+   Kategori: Sağlık
  Tarih: 16.03.2018
- Bu haber 236 kez okundu.

Güneşin yüzünü bir gösterip bir kaybolduğu mevsim geçişleri, başta grip ve nezle olmak üzere birçok hastalığı da beraberinde getiriyor. Bu dönemde sağlığımızı korumanın yolu ise bağışıklık sistemimizi güçlendirmekten geçiyor. Üstelik yalnızca günlük yaşam ve beslenme rutinimizde küçük değişiklikler yaparak güçlü bir bağışıklık sistemine sahip olmak mümkün.

Sağlıklı Yaşam Uzmanı Diyetisyen Canan Aksoy, bağışıklık sistemini güçlendirip mevsim geçişlerini sağlıklı bir şekilde atlatabilmek için önerilerde bulundu.


1-Günde 6 - 7 kez idrara çıkacak kadar su için. Böbreklerinizin iyi çalışıp çalışmadığını ve vücudunuz için yeterli su alımını bu şekilde kontrol edebilirsiniz.

2-Düzenli ve kaliteli uyuyun. Büyüme hormonu gece 22.00 - 02.00 saatleri arasında ve karanlık bir ortamda uyuyorsanız salgılanır. Bu saatlerin önemli bir kısmından yararlanmaya çalışın. Uyuduğunuz ortamda televizyon ve bilgisayar ışığı olmamasına dikkat edin. Uyumakta zorlanıyorsanız, yatmadan önce melisa, rezene, papatya gibi sakinleştirici etkisi olan bitki çayları için.

3-Günde 30 dakika açık havada yürüyün. Düzenli egzersiz, bağışıklık sisteminizin güçlenmesine yardımcı olur.

4-Açık havada yürümek, D vitamini almanıza da yardımcı olur. Üstelik D vitamini düzeyinizin iyi olması, bağışıklık sisteminizin güçlenmesine katkı sağlar.


5-Sabah, öğle ve akşam yemeklerinize mutlaka mevsim yeşillikleri eşlik etsin. Bunlar, antioksidan, posa ve vitamin alımınızı artırır.

6-Günde en az iki porsiyon mevsim meyvesi tüketin. C vitamini gibi bağışıklık sisteminin en büyük destekçisini ve antioksidanları meyvelerden alabilirsiniz.

7-Kaliteli protein kaynaklarına öncelik verin. Kahvaltınızda yumurta, diğer ana öğünlerinizde et, tavuk veya balık yemeye özen gösterin. Esansiyel aminoasitler, güçlü bağışıklık sistemi için önemlidir.

8-Her gün bir avuç kadar yağlı tohum, fındık, fıstık, ceviz, badem tüketmek, magnezyum, çinko gibi bağışıklık sistemine yardımcı olan mineralleri almanızı sağlar

sabah



19 Temmuz 2018 Arkadaşına Yolla Yazıcıya Yolla
YORUMLAR

Adınız Soyadınız:  
E-postanız:   
Başlığınız:   
Yorumunuz:   
Lütfen kodu giriniz:   
     Tüm alanları doldurmanız gerekmektedir.
Facebook ile yorum yapınız.
Bunlar da ilginizi çekebilir
    Süper Kupa maçının biletleri satışa çıkıyor
    Olaylı maçta 13 basketbolcuya ceza!
    11. etapta zafer Geraint Thomas'ın
    Türkiye 58 sayı fark attı, çeyrek final biletini kaptı
    Galatasaray'dan tatsız prova
    Fenerbahçe, Fulham'ı rahat geçti
    NBA'de dev takas gerçekleşti
    Fenerbahçe'nin yeni sezon formaları tanıtıldı
    TFF Süper Kupa organizasyon toplantısı yapıldı
    Dünya Kupası'ndan Beşiktaş'a 860 bin dolar!
    Aday kadro belli oldu
    Gaziantep Üniversitesi BESYO Özel Yetenek Sınavı 2018
    Dünya Kupası'nın Rusya ekonomisine katkısı açıklandı
    Aday kadro belli oldu
    WNBA'de yeni rekor Liz Cambage'in
    Voleybolda transfer
    Kafkas Üniversitesi BESYO Özel Yetenek Sınavı 2018
    İlkokullarda beden eğitimi dersi için twitter etkinliği
    Büyükçekmece Basketbol'dan Matt Tiby hamlesi
    Ziraat Bankası, Vahit Emre Savaş ile devam dedi

Reklamlar: Çorum Voleybol | Etkinlik Paylaş | Masaj | Spor Akademisi | Spor Malzemeleri
KURUMSAL KATEGORİLER SOSYAL
Künye Spor Eğitim Seminer ve Kurs Facebook
Reklam Gündem Beden Eğitimi Sağlık Twitter
İletişim Teknoloji Özel Haber Okul Sporları İnstagram
KPSS Spor ve Yaşam Dergisi Videolar RSS
Copyright © 2006 Tüm Hakları Saklıdır