ÜYE GİRİŞİ: Kullanıcı Adınız: Şifreniz: Şifremi unuttum Beni Hatırla ?  Üye Ol
ÖZEL HABER    SPOR    EĞİTİM    SEMİNER VE KURS    BEDEN EĞİTİMİ    SAĞLIK    OKUL SPORLARI    KPSS    VİDEOLAR
Ana Sayfa | Forum | Canlı Skorlar | BESYO | Haber Gönder | Künye | Spor ve Yaşam Dergisi | İletişim | Livescore
Manset Alti Haberleri
  FLAŞ HABER: Kartal Devler Ligi nde 41. maçına çıkıyor
Manset Alti Haberleri
Müslinin bilinmeyen faydaları nelerdir?
Son yıllarda kahvaltıların olmazsa olmaz yerini alan; kurutulmuş meyve, çeşitli tohum ve kuru yemişlerden oluşan bir yiyecek olan Müslinin faydaları nelerdir? İşte, müslinin kalorisi, besin değeri, içerdiği tüm vitamin ve mineraller...
Google+   Kategori: Sağlık
  Tarih: 08.11.2017
- Bu haber 14 kez okundu.

Öncelikle müsli, tahıl tanelerinin ön işlemle yenilebilir bir forma getirilmesinin ardından karıştırılmasıyla elde edilen bir tür besin olarak karşımıza çıkmaktadır. Müsli kendi içerisinde tahıl değişikliğine bağlı olarak çeşitlere ayrılmaktadır. Bu çeşitler arasında, yulaf ezmesi, buğday, çavdar, mısır gibi tahılların karışımlarına ek olarak kurutulmuş meyveler ve yağlı tohumlar da bulunmaktadır.

Müsli, zengin içeriği sayesinde sizi gün boyu tok tutacak, enerji verecek ve sağlığınıza son derece katkı sağlayacak bir yiyecek olma niteliği taşımaktadır. Aynı zamanda müsli, sabah kahvaltısı hazırlama sürecinde birçok ev kadını için pratik hale dönüşerek, hayatlarının ayrılmaz bir parçası haline gelmektedir.

Hem lif, hem de vitamin-mineral açısından çok faydalı bir yiyecektir. Özellikle süt veya yoğurt gibi protein ve kalsiyum yönünden zengin besinlerle beraber tüketilmesi müslinin hem lezzetini hem de yararlılığını daha da artırmaktadır.

MÜSLİ

MÜSLİNİN BİLİNMEYEN FAYDALARI NELERDİR?

1)GÜN BOYU TOK TUTAR

Müsli sağlık için gerekli olan farklı diyet liflerinin en önemli doğal kaynaklarından biridir. Müsli yedikten sonra midede krema haline gelir ve şişer. Böylece az miktarda yenilen müsli mideyi doldurduktan sonra mideyi terk edişi de çok yavaş olduğu için ilk doyum hissi hızla oluşur. Ve müslinin içindeki tam tahıllar veya yulaftaki lif çeşitleri fermentasyona uğrayarak asetat, bütirat ve propiyonat adlı yağ asitlerine ayrışır ve bu doygunluk sinyali için sihirli bileşiklerdir. Bu sayede uzun süre tok kalmak kolaylaşır.

2)BAĞIŞIKLIĞI GÜÇLENDİRİR

Müslide bulunan tahıl taneleri ve badem gibi kuru yemişler prebiyotik etki göstererek bağırsaklarınızda bağışıklığı güçlendiren yararlı bakterilerin artmasını sağlayarak hastalıklara karşı direncinizin artmasını sağlar. Müslinizi eğer yoğurda karıştırarak tüketirseniz; yoğurdun probiyotik etkisi sayesinde antibakteriyel etkiyi 2 katına arttırarak soğuk havalarda vücut direncinizin de azalmasını önlersiniz.

3)LİF AÇISINDAN ZENGİNDİR

Müsli lif açısından zengin özleriyle sağlığımız için oldukça faydalı bir yiyecektir.Lifli yiyecekler kabızlığı önler, kolestrolü dengeler, bağırsaklarımızı korur ve sindirim sistemimizin düzgün çalışmanıza yardımcı olurlar.

4)ENERJİ VERİR

Güne enerjik başlamanın en iyi yolu müsli ile kahvaltı etmekten geçer. Mükellef bir kahvaltı sağlığımız için çok önemlidir. Müsli, karbonhidratlı yapısıyla size enerji verecek ve uzun süre tok tutacaktır.

5)KAN KOLESTEROLÜNÜ DÜŞÜRÜR

Müsli doğal kolesterol düşmanıdır. Kalbe zarar veren kötü huylu kolesterolün düşürülmesini sağlayan diyet lifleri ve polifenol adlı antioksidan bakımından zengindir. Satın aldığınız müsliye ceviz parçaları eklerseniz daha hızlı kan kolesterolünüzün azalmasına yardımcı olursunuz. Müslide bulunan viskoz diyet lifleri ayrıca kolesterollerin yapısına bağlanarak vücuttan da atılmasını sağlayan sihirli besin bileşiklerinden de çok zengindir. Uygun miktarda müsli gibi rafine edilmemiş tahılları düzenli yeme kalp krizi geçirme riskini de yüzde 26 kadar azaltmaktadır.

6)VİTAMİN VE MİNERAL DEPOSU

Kurutulmuş meyve, arpa, yulaf, buğday gibi tahıllar ve kuruyemişlerden yapılan müsli günlük vitamin ihtiyacınızın büyük kısmını karşılar, sizi hastalıklardan korur.

7)SON DERECE SAĞLIKLI

Yarım kase müsli, bir kadının günlük lif ihtiyacının %12’sini, erkeğin ise %8’ini karşılar. Müsli size enerji veren kompleks karbonhidratlar içerir, metabolizmanızı çalıştırıp, yediklerinizi yakmanıza yardımcı olur. Güçlü bir bağışıklık sistemi için gerekli olan, çinko ve demir için iyi birer kaynaktır.

8)SİNDİRİMDE MUCİZELER YARATIR

Müsli kalori yoğunluğu düşük ve ağızda çiğneme ile yavaş yemeyi de sağlayan sağlıklı bir yiyecektir. Ve bu yavaş yeme müslinin yemek borusundan geçiş hızını da yavaşlatarak mideye basınç yaratacak şekilde inmesini önler ve reflü oluşumunu önler. Yüksek lif içeriği sayesinde safra kesesinde taş oluşumunu engeller, bağırsaklarda dışkının hacmini arttırarak tüm toksik maddelerin atımını kolaylaştırır. Aynen tahıl gevreklerinde olduğu gibi müslide de bulunan çözünür ve viskoz lifler bağırsaklarda iltihaplı hastalıkların oluşmasında da kalkan gibi koruyucu etkisi bulunur.

9)KİLO VERDİRİR

Harvard Üniversitesinde yapılam araştırmaya göre proteinli gıdalar bizi uzun süre tok tutarak kilo vermemizi sağlıyorlar. Yarım kase müsli 4 gram protein içerir. Bu miktar kadınların günlük alması gereken protein miktarının%9’unu, erkeklerin ise %7’sini karşılar. Temmuz 2012’de Amerikanın ünlü yayın organı “Beslenme Dergisi” nde yayınlanan bir araştırmaya göre, günlük diyetlerinde lifli gıdalar tüketenler, özellikle tahıllı yiyeceklerle beslenenler daha hızlı kilo veriyor, karın bölgelerinden yağlardan daha çabuk kurtuluyor.

MÜSLİ

SADE MÜSLİ BESİN DEĞERLERİ

Karbonhidrat (g): 68.9

Protein (g): 10.7

Yağ (g): 7.9

Lif (g): 10.3

Kolesterol (mg): 0

Sodyum (mg): 0.2

Potasyum (mg): 0

Kalsiyum (mg): 0

Demir (mg): 0

muslinin_faydalari (2)

KISACA MÜSLİNİN FAYDALARI NELERDİR?

Lif açısından zengin özleriyle sağlığımız için oldukça faydalı bir yiyecektir.

Lifli yiyecekler kabızlığı önler, kolestrolü dengeler, bağırsaklarımızı korur ve sindirim sistemimizin düzgün çalışmanıza yardımcı olurlar.

Müsli Omega-3 yağ asitleri içerir.

Detoksifikasyona yardımcı yiyeceklerdendir.

Protein için iyi bir kaynaktır.

Uzun süre tok tutar.

Folik asit içerir.

Kolon kanserini önler.

MÜSLİ

MÜSLİ KAÇ KALORİDİR?

Müslinin birçok çeşidi bulunmaktadır. Çeşitlerine göre müsli kalori çeşitleri değişmektedir.

Eti Form Light Müsli Kalorisi: 309 kalori değeri vardır.

Besin değeri ise; 71.4 karbonhidrat, 7.6 protein, 3.8 yağ, 29.2 şeker, 10.3 lif içerir.

Eti Lifalif Tahıl Gevreği: 383 kalori, 10.5 lif bulunur.

Çikolatalı Müsli: 1 kase (115 gram), 449 kaloridir.

Light Müsli: 1 kase (115 gram) 431 kcal

Meyveli Müsli: 1 kase (115 gram) 431 kalori

Sade Müsli: 1 kase ( 115 gram) sütlü müsli 295 kalori

muslinin_faydalari (1)

MÜSLİNİN İÇERİSİNDE HANGİ VİTAMİN VE MİNERALLER BULUNUYOR?

K Vitamini: Kanın pıhtılaşmasını sağlayan proteinleri üretir. Kemikleri güçlendirir ve korur. Özellikle menopoz dönemlerinde kemik sağlığı için önem taşır. Bazı kanser risklerini azaltma etkisi bulunmaktadır.

B1 Vitamini: Yiyeceklerin enerjiye dönüşmesini sağlar. Kas, sinir ve sindirim sistemini güçlendirir. Kan dolaşımını dengede tutma özelliği taşır.

B2 Vitamini: Hormonları düzenler, göz ve cilt sağlığına faydalıdır. Şekeri dengeler. Aminoasit ve yağın işlenmesini sağlar ve yaşlanmayı yavaşlatır.

B3 Vitamini: Alyuvar oluşumuna yardımcı olur. Kolestrolü düşürür. Kan şekerini düzenler. Vücut enerjisi için son derece önemlidir.

B6 Vitamini: Vücudun protein üretmesine katkıda bulunur. Kan şekerinin dengelenmesini sağlar ve proteinlerin parçalanmasına yardımcı olur.

Krom: Karbonhidratların enerjiye dönüşmesini sağlar. Metabolizmayı çalıştırır ve kan şekerini dengede tutar. Bununla birlikte kolesterolü düzenler.

Bakır: Cilt ve bağ dokusunun oluşumunda baş rol oynar. Yani vucut dokusunu yenilir. Deri ve cilt sağlığı için oldukça önemlidir. Kemik yapısını ve vücut dokusunu sağlamlaştırma özelliği bulunmaktadır.

Magnezyum: Yiyeceklerin metabolize edilmesini sağlar ve sindirime yardımcı olur.

Selenyum: Hücre çoğalmasına yardım eder. Tırnak, karaciğer, kalp ve saç sağlığımız için çok önemlidir.

Çinko: Yaraların hızlı şekilde iyileşmesini sağlar. Büyümeye yardımcı olma özelliği bulunmaktadır.

MÜSLİ

haber7



20 Kasim 2017 Arkadaşına Yolla Yazıcıya Yolla
YORUMLAR

Adınız Soyadınız:  
E-postanız:   
Başlığınız:   
Yorumunuz:   
Lütfen kodu giriniz:   
     Tüm alanları doldurmanız gerekmektedir.
Facebook ile yorum yapınız.
Bunlar da ilginizi çekebilir
    Londra da mutlu sona Dimitrov ulaştı
    Şampiyonlar Ligi nde 5. hafta heyecanı
    Basketbolda günün sonuçları
    TOFAŞ, Anadolu Efes i devirdi
    Futbolda toplu sonuçlar
    Fenerbahçe yi Soldado sırtladı!
    Voleybolda toplu sonuçlar
    Fırtına 90+4 te esti!
    Beşiktaş ın maçına İspanyol hakem
    Galatasaray HDI Sigorta rahat kazandı
    Tudor seriyi bozmadı
    Efsane son yolculuğuna uğurlandı
    Pilates 1. Kademe Eğitmenlik Kursu
    Ders sürelerini 40 dakikanın altına düşürmemiz lazım
    İşte kritik maçın muhtemel 11 leri
    Voleybol maçından acı haber
    Boston Celtics durdurulamıyor
    Finalin adı Dimitrov-Goffin
    Hentbolda toplu sonuçlar
    Başakşehir, Galatasaray ı dağıttı!

Reklamlar: Çorum Voleybol | Etkinlik Paylaş | Masaj | Spor Akademisi | Spor Malzemeleri
KURUMSAL KATEGORİLER SOSYAL
Künye Spor Eğitim Seminer ve Kurs Facebook
Reklam Gündem Beden Eğitimi Sağlık Twitter
İletişim Teknoloji Özel Haber Okul Sporları İnstagram
KPSS Spor ve Yaşam Dergisi Videolar RSS
Copyright © 2006 Tüm Hakları Saklıdır