YE GR: Kullanc Adnz: ifreniz: ifremi unuttum Beni Hatrla ?  ye Ol
ZEL HABER    SPOR    ETM    SEMNER VE KURS    BEDEN ETM    SALIK    OKUL SPORLARI    KPSS    VDEOLAR
Manset Alti Haberleri
  FLA HABER: Mehmet elik'ten bronz madalya
Manset Alti Haberleri
Zayf olmak salkl beslendiiniz anlamna gelmez
Uzmanlar, "ideal kilodaym" ya da "zayfm" diyerek salkl beslendiini dnenler de dahil herkesi salkl ve dengeli beslenme konusunda uyaryor.
Google+   Kategori: Salk
  Tarih: 28.11.2017
- Bu haber 358 kez okundu.

Namk Kemal niversitesi (NK) Ziraat Fakltesi Gda Mhendislii Blm Bakan Prof. Dr. Mehmet Demirci, AA muhabirine yapt aklamada, bir insann salkl ve gl kalabilmesi iin iyi ve yeterli gda alabilmesinin ok nemli olduunu syledi.

"htiya duyduumuz besin maddelerini her gn almamz gerekiyor." diyen Demirci, bir kiinin "salkl besleniyorum" diyebilmesi iin "esansiyel besin eleri" olarak adlandrdklar, protein, karbonhidrat, ya, vitamin ve mineral adan zengin besin maddelerini tketmesi gerektiini ifade etti.

KAHVALTI OK NEML!

Salkl beslenmede nlerin, zellikle sabah kahvaltsnn ok nemli olduunun altn izen Demirci, "Salkl beslenmede bizim iin gerekli kaloriyi temin etmek nemli. htiyacmzdan fazlas uygun deil, az da zararl. Bunlar ikisi de dengesiz beslenmeye giriyor." deerlendirmesinde bulundu.

Demirci, bir kiinin yeterince kalori ya da gda alamamas durumunda anoreksiya diye adlandrlan beslenme bozukluu problemiyle kar karya kalabildiine iaret ederek, "Bu ou zaman istee baldr. Bu tamamen kiinin yemeden imeden vazgemesi, diyet yapyorum diye az yemesi... Yeteri kadar besin alamad iin o kadar zayflama noktasna geliyor ki o rahatszln artk tedavisi de zor oluyor." diye konutu.

"Her gn 30 gram lif tketmeliyiz"

Ar beslenmeden kaynaklanan obezitenin artk dnyada olduu gibi Trkiye de de ok yaygn olduunun altn izen Demirci, unlar syledi:

"Bu fazla kalori almamzdan kaynaklanyor. Bu da dengesiz beslenme. Salkl beslenmede ekerli gdalar ok fazla tketmemek nemli. Daha ok stl tatllar arlkl olabilir. Tatly da alacaz, proteini de karbonhidrat da ya da ama hepsinde l ok nemli. Bizim yanl beslenme alkanlklarndan biri de tuzu fazla tketiyoruz. Bir insana gnlk 5 gram tuz tketimi yeterli ama biz 15-17 gram tketiyoruz. Salkl beslenme iin meyve ve sebzeyi ihmal etmemiz, her gn tketmemiz lazm. ok nemli vitaminler ve mineralleri meyve ve sebze sayesinde alyoruz. Lifler ok nemli, her gn 30 gram lif tketmeliyiz. Lif konusunda en ok kaynak meyve ve sebzede var."

Salkl beslenmedeki en nemli elerin banda su tketiminin geldiini belirten Demirci, bir insann gnde en az 3 litre sv tketmesi, bunun 1 ila 1,5 kilosunun da su olmas gerektiini dile getirdi.

Demirci, kilo konusunda beslenmenin dnda genetik faktrlerin de ok nemli olduuna dikkati ekti.

"Beslenme bilinci ve bilgisi eksik"

NK Salk Bilimleri Enstits Beslenme ve Diyetetik Ana Bilim Dal Bakan Prof. Dr. Mehmet Alpaslan da Trkiye de beslenme bilinci ve bilgisinin eksik olduu kanaatini tadn syledi.

Dnyada da beslenme ile ilgili aratrmalarn da tatmin edici olmadn aktaran Alpaslan, "Dier bilim dallaryla kyasladmz zaman beslenme bilim dalnda yetersizlikler olduunu grmekteyiz. Bu da deiik alanlardaki bilim insanlarnn konu hakknda yorum yapmasna neden oluyor. Bu beslenme bilgisini en azndan ittifak edilen konularn ortaya kartlmas lazm." dedi.

Alpaslan, insanlarn salkl beslenme ile ilgili kafa karklklarn minimize edilmesi gerektiini anlatarak, "Bu konuda neler yaplabilir ncelikle salk konusunda herkes tarafndan ittifak edilen baz konular insanlarla paylamak gerekir. Yalar ve beslenme konusunda srekli farkl eyler sylenmekte. Faydal dediimiz yalara bugn zararl , zararl dediimiz yalara faydal der hale geldik. Mesela bunlarn banda zeytinyageliyor. Zeytinya herkes tarafndan ittifak edilen insanlarn srarla tketmesi gereken bir ya." diye konutu.

"deal kiloda olmak, kiinin salkl beslendii anlamna gelmiyor"

Namk Kemal niversitesi (NK) Salk Uygulama ve Aratrma Merkezi Diyetisyeni Serap Kocaalar da muhabirine yapt aklamada, salkl beslenme kavramnn pek ok kii tarafndan "ideal kilo" olarak alglandn, bunun doru olmadn syledi.

Vcudun gelimesi, bymesi ve gnlk ilevini srdrebilmesi iin alnmas gereken gdalarn dengeli ekilde alnmas halinde kiinin "salkl besleniyorum" diyebileceini vurgulayan Kocaalar, "Su isem yaryor" ya da "Ne kadar yersem yiyeyim kilo alamyorum" gibi sylemlerin gerei yanstmadn ifade etti.

Kocaalar, vcudunun ihtiyalarna gre salkl beslenen, fiziksel aktiviteyi yaamnn bir paras haline getiren bir kiinin, eer baka bir salk problemi yoksa fazla kilo veya ar zayflk gibi bir sorununun olmayacan kaydetti.

"Biz ou zaman salkl beslendiimizi zannederek yaptmz hatalarla ok daha ciddi salk problemlerine yol aabiliyoruz." diyen Kocaalar, unlar syledi:

"Bu kilolu olmayla birlikte ok daha zayf olmaya da gidebiliyor. Bilinsiz diyetler, uzun sre a kalma, mesela bununla ok karlayoruz. Kendini ok uzun sre a brakyor kiiler ve dengesiz bir tabloyla kar karya kalnabiliyor. Vitamin mineral yetersizlikleri gibi. Yeri geliyor uzun vadede ok kendini a brakt iin nne geilemez kilo verileri ve zayflamann nne geilememesiyle birlikte zayfln snrnn ok altna inebiliyor. Zayf insan her eyi tabii ki yiyemez. Ben diyetisyenlik yapyorum ve bana danmaya gelen herkes benden nce salkl beslenmeyi renmek zorunda. Zayfsa da kiiye istediini ye, k fast food tket, kola meyve suyunu serbest bir ekilde tket hibir zaman demiyoruz. Ne diyoruz? Salkl yiyecekleri belki miktar snrlamas olmadan daha fazla yiyebilirsin diyoruz." 

haber7



16 Ekim 2018 Arkada��na Yolla Yaz�c�ya Yolla
YORUMLAR

Adnz Soyadnz:  
E-postanz:   
Balnz:   
Yorumunuz:   
Ltfen kodu giriniz:   
     Tm alanlar doldurmanz gerekmektedir.
Facebook ile yorum yap�n�z.
Bunlar da ilginizi ekebilir
    TFF 2. Lig'de hafta ii mesaisi
    Mehmet elik'ten bronz madalya
    Akut bronit nedir?
    Cumhurbakan Erdoan sahaya kyor
    Galatasaray, CAS'a bavurdu
    Uluslar Ligi'nde gecenin sonular
    ukurova Basketbol galibiyetle balad
    Fenerbahe rahat kazand
    Gaziantep Basketbol'da transfer
    Cumhurbakanmzn adna yakr bir tur oldu
    Rzgar srfne ala Kubat damgas
    Galatasaray'dan ''men iddialarna'' sert yant
    A Milli Futbol Takm umudunu kaybetmedi
    Antalya'da Dnya Bilek Grei ampiyonas heyecan
    Beikta'ta sakatlk oku!
    Lucescu'nun milli takm istatistikleri
    Nar kabuunun salmza faydalar nelerdir?
    Fenerbahe'de Cocu ilk 11'i deitiriyor
    PFDK ceza yadrd! Tam 975 bin 500...
    Galatasaray bugn CAS'a gidiyor

Reklamlar: orum Voleybol | Etkinlik Payla | Masaj | Spor Akademisi | Spor Malzemeleri
KURUMSAL KATEGORLER SOSYAL
Knye Spor Eitim Seminer ve Kurs Facebook
Reklam Gndem Beden Eitimi Salk Twitter
letiim Teknoloji zel Haber Okul Sporlar nstagram
KPSS Spor ve Yaam Dergisi Videolar RSS
Copyright 2006 Tm Haklar Sakldr