1500
KONTENJAN ADALET Mİ?



Bizler
Türkiye’nin dört bir yanında yaşayan ve atama bekleyen Beden Eğitimi
Öğretmenleri olarak geleceğimize sahip çıkmak, ülkemizin spor kültürünü ve
kalitesini en üst seviyelere çıkarmak için görev beklemekteyiz.



Bilindiği üzere geçen yıl eğitimde branş uzmanlığını destekleyen 4+4+4
sistemine geçilmiş; ancak hazırlıksız uygulanan bu sistem amacının dışına
çıkarak branş kavramının hiçe sayılmasına neden olmuştur. Bunun en büyük kanıtı
4270 Sınıf Öğretmeninin branşımıza geçirilmesidir. Bu uygulama ile Beden
Eğitimi dersini özel yapan teknik bilgiler ve özel yetenek göz ardı edilmiş,
atama bekleyen Beden Eğitimi Öğretmenleri mağdur edilmiştir.



2013 Eylül atama döneminde bizlere verilen 1500 kontenjan, alanımıza
yeterince değer verilmediğinin bir göstergesidir. Atama bekleyen 19 bin Beden
Eğitimi Öğretmeni beş yılda 4270 kontenjan alamazken branşımıza bir yılda 4270
sınıf öğretmeninin geçirilmesi hak mıdır? 
7304 açıkla ihtiyaç sıralamasında 7. sırada olan Beden Eğitimi diğer
branşlara yapılan pozitif ayrımcılık neticesi kontenjan sıralamasında 12.
sıraya gerilemiş; bazı branşlara açığın % 50’ si kadar kontenjan verilirken
Beden Eğitimine açığın % 20 ‘si kadar kontenjan verilmiştir. Pozitif
ayrımcılığın negatif etkisi, 2020 Olimpiyatlarının gündemde olduğu şu günlerde
bizi yaralamıştır.



  Bir ülkenin gelişmesinin ve reklamının
yapılmasının en etkili yolu spordur. Bu bağlamda 2020 Olimpiyatların
İstanbul’da yapılması, başta Başbakanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın en
büyük dileğidir.
Bizler de hem bir vatandaş hem de
hayatını spora adamış öğretmenler olarak, 2020 olimpiyatların ülkemize
verilmesi halinde tüm öz verimizle çalışacağımıza söz veriyoruz
. 2020 Olimpiyatları’nda ülkemizi başarıyla
temsil edecek sporcular ; branşın da uzman, mesleğinin gereğini icra edebilecek
yeterlilikte olan öğretmenlerin keşfedip yönlendirdiği, yetiştirdiği  öğrenciler arasından çıkacaktır. Ortaokul ve
liselerdeki spor eğitiminin iki yılda haftada iki saat beden eğitimi dersi
almış Sınıf Öğretmenlerine emanet edilmesi ne derecede doğrudur?



Beden Eğitimi
dersleri hem sportif faaliyetlerde başarı elde etmek adına hem de sağlıklı
nesiller yetiştirmek adına önemsenmeli; 
spor eğitimi ilkokul çağında alanında uzaman öğretmenler tarafından
verilerek başlamalıdır. İnsan kişiliğinin oluştuğu bu çağda bireylere
sorumluluk bilinci ile iletişim yetisini kazandıran, bireyleri kötü
alışkanlıklardan ve obezite den uzak tutan 
Beden Eğitimi dersleri, “yağ satarım, bal satarım” zihniyetinden
arındırılarak  amacına uygun hale
getirilmelidir. Bu da ancak sporu her yönüyle bilen beden eğitimi
öğretmenlerinin eğitimiyle olur.



 



Bizler atama bekleyen
Beden Eğitimi Öğretmenleri olarak Sayın Bakanımız Nabi Avcı’dan adalet
bekliyoruz. Sayın bakanımızın gerekli hassasiyeti göstereceğine inanıyoruz.



Kamuoyuna
duyurulur.



Atanamayan Beden eğitimi Öğretmenleri Platformu