MotoGP'ye son yıllarda artan ilgi, gelirlerini de yükseltti. Bu gelişme MotoGP'nin piyasa değerine de yansıdı. Liberty Medya şirketi, geçen ay 4 milyar 300 milyon dolara MotoGP'yi satın aldı.
Bunun üzerine, takım sahipleri de artan marka değerinden ve gelirden daha fazla pay almak için harekete geçti.
MotoGP'den 5 fabrika takımının sahibi, Çek Grand Prixi'nden sonra bu konuyu masaya yatırdı. Ortak bir bildiriye imza atıldı ve MotoGP yönetimi ile pazarlık için bir temsilci belirlendi. Diğer takımlar da bu girişime destek verdi.
MotoGP takımları, Formula 1'dekine benzer bir gelir paylaşım modeli istiyor. Formula 1'de gelirlerin yarısı, sezon sonundaki sıralama durumuna göre takımlar arasında paylaştırılıyor.
MotoGP takımları, beşer yıllığına kiralanan pistlerdeki ceplerin de kendilerine ait olmasını istiyor. Zira, kiralanma yenilenmezse takım motogp'den ayrılmak zorunda kalıyor. Bu da takımların toplam değerinin düşük kalmasına sebep oluyor.
MotoGP yetkilileri ise bu talepler karşısında memnuniyetsizliklerini açıkça ifade ediyor.