7.1. Ölçme ve Değerlendirme Araç ve Yöntemleri
Yazılı Sınav: Beden eğitimi dersinde gerekli görüldüğü takdirde teorik bilgileri ölçmek için yazılı sınav da yapılabilir (MEB Orta Öğretim Genel Müdürlüğü Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği ilgili madde: Görsel Sanatlar(16), Müzik, Beden Eğitimi dersleri ile uygulamalı nitelikteki diğer derslerin sınavları, her dönemde üç defadan az olmamak üzere ve dersin özelliğine göre yazılı, sözlü ve uygulamalı olarak veya bunlardan yalnızca biriyle yapılabilir. Sınavların şekli, sayısı ile uygulamalı sınavların süresi, zümre öğretmenler kurulunda belirlenir. ).

Uygulamalı Sınavlar:


Beden eğitimi dersinde öğrenciler; öğrenme–öğretme sürecinde öğretmen tarafından hazırlanan, öğrencilere öğretim yılı başında belirtilen ve tanıtımı yapılan ölçütlerle değerlendirilirler. Bir dönem itibarıyla birden fazla alt öğrenme alanına yönelik becerilerin, ayrı ayrı değerlendirilmesi sonucunda verilen notların ortalaması alınır (MEB Orta Öğretim Genel Müdürlüğü Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği ilgili madde ) (EK:1).



Sözlü Sınavlar:


A-Ders ve Etkinliklere Katılım: Beden eğitimi dersinde, öğrencilerin ders içi etkinlikleri değerlendirilirken; sınıf içi etkinliklere katılımları, derse hazırlıklı gelip gelmedikleri, derse olan ilgi ve istekleri, grup içinde iş birliği ile çalışmaları dikkate alınarak yıl içerisinde bir ders saati ayırmaksızın takip ve değerlendirme yapmak için değişik çizelgeler hazırlanabilir. (MEB Orta Öğretim Genel Müdürlüğü Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği ilgili madde) (EK:2).


B- Performans Görevi:


Uygulama aşamasında, ders içinde verilen herhangi bir etkinliğin, öğrenci tarafından yeni bir bilgi ile yapılandırılması istenir. Dolayısıyla, ortaya çıkacak olan ürünün tek bir cevabı da olmayacaktır. Etkinliği tanımlamanın değişik yolları bulunmaktadır. Bu nedenle öğretmenin herhangi bir etkinlikle ilgili öğrencilerden isteyeceği yaratıcılığın ölçütleri açık ve anlaşılır olmalıdır. Böylece değerlendirme süresinde öğrencilerden, kendilerinden ne beklendiğini bilerek çalışmalarını ortaya koymaları istenir.

 

Bu durumda en az iki sınav notu, bir tane ders ve etkinliklere katılım notu ve bir tanede performans görevi notu tasviye edilendir. Tabi eokul sistemi hala düzeltilmediği için öğretmen arkadaşlarımız notu nereye gireceğiz diye düşünüyorlar. Okul yönetimleride ders geçme yönetmeliğine bakıp hemen söylüyorlar. Ama asıl bakılması gereken yer müfredat programıdır (Kılavuz kitap).

 

Özel Haber

www.bedenegitimi.gen.tr